{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Mads
Mads
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

Den nye Corolla hybrid hvad synes i? {{forumTopicSubject}}

Hvad synes i om den nye Toyota Corolla. Jeg har tænk mig, at købe H3 udgaven med 1.8 hybrid motor og alt udstyr da de har tilbud på pakken til 50.000 -
Jeg synes den kører mega godt.
Hvad synes i? Og hvad synes i om designet?
Jeg skal have den jeg har vedhæftet her.

Kommentarer på:  Den nye Corolla hybrid hvad synes i?
  • #1   10. aug den er sikkert fin og lækker at køre? Tror der kommer til at køre mange af dem.

• #2   10. aug Fin bil..
    Der kommer sikkert en masse intetanende kommentarer om gearkassen, men kan du lide måden den kører, bliver den din bedste ven smiley

• #3   10. aug Sjovt som nogle ting bare rammer plet

profilbillede
  • #4   10. aug Den køre rigtig godt synes jeg. synes Corolla køre en dele bedre end auris hybrid. smiley

• Mads
    Mads Tilmeldt:
    maj 2015

#5   10. aug #2 Man kan næsten ikke hører CVT gearkassen i den. Det er det utrolige ved den.
    #3 haha sjovt. - Jeg har set på H4 også, men jeg synes den er for dyrt i forholdt til hvad man får og jeg går efter det mest økonomiske og det er 2.0 hybrid ikke. smiley

H3 har et nyt batteri som Toyota har udviklet H4 har det gamle batteri fra Auris som er meget større og tungere. smiley
    Men synes nu den trækker helt fint med de 122 HK den har. Og jeg har ikke brug for, at kører over 180 km/h smiley

• #6   10. aug Har været ude og køre i den, og den kører fantastisk. Virkelig lydløs, og har rigeligt af power til den almindelige bilist. Så gør det hellere ikke noget, at den ser fantastisk ud

• #7   10. aug Synes den er rigtig flot, men blev skuffet over bagsædepladsen samt at en H3 med premium-pakke blev dyr, så det blev en Kia Optima SW plugin hybrid.

• Mads
    Mads Tilmeldt:
    maj 2015

#8   10. aug #6 Lyder som om vi er meget enig der. smiley
    #7 Tja, Toyota koster ofte en del, men jeg har heller aldrig haft problemer med dem. De starter altid. smiley

• #9   10. aug Rigtig fin bil, og ville også gerne selv have en, men da jeg har brug for at kunne trække lidt mere end en lille hobby trailer, så blev det desværre ikke en hybrid den her gang.

• #11   10. aug Kører man mest morfar kørsel, er CVT vel acceptabelt. Jeg kørte i en helt ny Corolla med CVT gear sidste år, og jeg kunne virkelig ikke lide at køre med det.

Noget så banalt som at kontrollere bilen på speederen gennem sving er bare komplet umuligt i sådan en.

Men Toyota laver nok de mest driftssikre hybrid drivlinjer.

• #12   10. aug Mads : Du må altid køre med en totalvægt af både bil og trailer på maks 3500 kg uden og have trailerkort, så har du en bil der har en totalvægt på 2000 kg og den må trække 1500 kg, så må du køre med 1500 kg efter den uden og have trailerkort smiley
    Det er først når du kommer over 3500 kg total at du skal have trailerkort. Jeg kan desværre ikke nøjes med de 750 kg med bremser, da der skal kunne slæbes hestetrailer, så det kræver mindst 2000 kg på krogen.

• #13   10. aug tråde startet

alle Corolla udstyr varianter i 1,8 Har det nye batteri.

• #14   10. aug Vi har netop ikke valgt en corolla hybrid, mest pga cvt gearkassen, den er altså stadig træls og det samme gælder for Camery...
    Desuden må de ikke trække noget brugbart og er ikke så økonomiske ved motorvej/højere hastigheder (har kun prøvet 1,8'eren)
    Corolla er desuden nede på infotainment systemet, det er klart et af de ringeste på markedet og det samme gælder instrumenteringen hvor den digitale skærm ikke er stor nok og synes den mangler nogle funktioner smiley
    Desuden kører benzin motoren når det er koldt da den ikke har varmepumpe, så man kan hellere ikke forvarme kabinen som man kan ved eksempelvis Kia/Hyundai, ligeledes kører benzinmotoren hvis du skal bruge A/C til at køle bilen ned, ikke optimalt hvis du spørger mig smiley

Dog kører den ret godt og er selv vild med designet, vi valgte dog diesel og et rigtigt automatgear (som også sidder i bla Toyota/Lexus'er der ikke er hybrid) smiley

Og Toyota forever har ret i trailer reglerne, ved ikke hvor du har de 750 kg fra smiley

• #15   11. aug #14
    Benzinmotoren bør jo altid køre når den er kold. Det er jo en alm hybrid, ikke en opladningshybrid.
    Elmotoren sidder der blot som hjælp til benzinmotoren. Og ja, den kan godt køre på el i byen, men udover det, er den kun til hjælp.

Tilgængæld varmer motoren utroligt hurtigt op blandt andet pga el vandpumpe og varmeveksler i udstødning. Jeg tror vores auris tager halvandet minut om at nå driftstemperatur.

A/c kører på højvolt anlæget, så benzinmotor skal ikke køre ved brug af a/c.

• Mads
    Mads Tilmeldt:
    maj 2015

#16   11. aug #11 Nu kører du jo også i store sportsbiler og jeg går udfra man så har nogle lidt større krav end jeg har som kommer fra en Yaris 1.5 benzin. smiley Og havde Danmark ikke registreringsafgift, var jeg også gået højere op. smiley
    #13 Hvad mener du? H4 har det gamle batteri det siger Toyota selv.
    #14 og #15 i er vist ikke helt enig. Har ikke prøvet hybrid om vinteren så kan ikke selv svare på det. Men det giver jo god mening det #15 siger.
    #14 - Man vælger den jo heller ikke for, at ligge og kører frakendelseskørsel. smiley
    Nu er det så jeg spørger ang. din mening instrumenteringen den digitale skærm. Den 1.8 du prøvet, var det med SmartPakken? Fordi uden smartpakken er den mega kedelig det er korrekt.
    Var det, dette du så i bilen da du prøvet den?
    GPS og alt ting kommer også derind og det flytter sig også selv rundt. Synes det er fint nok. smiley - Men jeg har grænser hvor meget jeg gider ligge i en bil. smiley

profilbillede
  • #17   11. aug alle Corolla 1,8 har det nye batteri. smiley smiley

• Mads
    Mads Tilmeldt:
    maj 2015

#18   11. aug #17 Ahh ja, det er også det jeg siger. Men H4 er jo 2.0. smiley

• #19   11. aug Det er ihvertfald med gps, men skærmen var kun i ok opløsning, og ikke smooth samt ret langsomt desuden kan du ikke rigtig bruge stemmestyringen til noget, ikke mere end i vores 12 Avensis...
    Til gengæld sidder man godt foran og bilen kører godt i byen smiley

• #20   11. aug 18# ja det er rigtig h4 er 2 liter smiley h3 kan os hver en 2liter. smiley

• Mads
    Mads Tilmeldt:
    maj 2015

#21   11. aug #19 Altså hvis det var med det speedometer der, så er det uden smartpakke og uden 3D.
    Jeg synes det Head Up Display hvor man kan se alle oplysninger i forruden også, det er mega fedt. Så behøves man slet ikke kigge ned. smiley
    18# Ja H3 kan fås i 2.0 liter. Hvis man skulle det, kunne man ligeså godt købe H4 tænker jeg. smiley

profilbillede
  • #22   11. aug Har også været ude prøve, kører pisse godt!
    Ved ikke om gearkassen er noget for mig, og bagsæde plads et ret beskeden når der sidder en langbenet foran.

Kommentér på:
Den nye Corolla hybrid hvad synes i?