{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Manglende kompression på cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min søn har en Seat Leon Cupra fra 2008.
Her for 14 dage siden begyndte den pludselig at gå meget ujævn.
Der blev fundet ud af at det var en tændspole der var defekt.

Vi fik købt en ny og monteret den og motoren fik en fin gang igen.

Nu er den så hel gal igen. Motoren kan næsten ikke holde sig igang og den ryster rigtig meget.

Vi har fået målt på den og fik fejlen P0300.
Desuden er der lavet en kompressionstest og der er forskel på cylinder 1 og 2.

Er godt klar over at det er svært for jer at sige hvad det kan være, men vi sidder og er helt bange for at det bliver en rigtig dyr fornøjelse.

Kommentarer på:  Manglende kompression på cylinder
  • #1   27. nov hvor meget forskel er der på de cylinder?. vis den har rigtig lavt på en så få lavet en trykluft test af den cylinder. Så kan du hurtig se om luften kommer ud af indsugning eller udstødning. eller det værste at det kommer ud af motor dækslet. husk når du tjekker det så tag slangen af til indsugningen. og tage proppen af til motoren selve olie dækslet. Så kan du høre hvor det kommer fra. og udstødningen der lytter man bare ved selv afgangen bag ud om det suser der. Men det Kan være en dårlig utæt ventil til udstødningen/indsugningen,der kan være utæt/brændt. eller det værre det kan være stemplet/ringe der er knækket/slidt op. Så det sender trykket ned i motoren og ud af olie dækslet/overtryk slangen. Så der er kun den vej at gå og få tester det ud. og bliver det sendt ned i motoren,så skal motoren ud og have nye stempel ringe vis det kun er det og hones cylinder. vis ikke den har skadet cylinder vægen. Så det byt til ny/brugt motor, og er det en ventil så skal toppen af og så skal toppen planes.og have nye styr/sæder og ventiler plus de skal slibes til i sædet nye paraplyer.og så en ny toppakning/slibe sæt/stræk bolte olie og filter kølervæske. Så den klar til at køre igen

• #2   27. nov I med nye stempler så køre det

• #3   27. nov #1.

Vi fik den målt og han sagde noget om 15 på cylinder et og 150 på cylinder 2.

• #4   27. nov Ja så er det også seriøs lavt på den cylinder vis der kun er 15. Men få lavet sådan en test så ved du hurtig hvad der er galt i motoren.

• #5   27. nov #2
    fed måde og fejlsøge på.
    den bliver dyre i længden

• #6   27. nov Super det vil vi få lavet på et værksted.
    Vi har ikke den store forstand på det men
    det er aldrig sjovt når man ikke ved om sådanne en
    reparation koster 5.000kr eller måske 15.000 kr.
    Men det skal jo laves smiley

• #7   27. nov det kommer til.at koste lidt.

uanset, hvad der er skyld i manglende kompression.

motor skal skilles ad og hav skiftet dele.

• #8   27. nov Ja, de første 10.000-15.000 er nok desværre hurtigt brugt. Manglende kompression og billig reparation er to ting der sjældent følges ad.

• #9   27. nov #8 Det er også vores værste frygt smiley

• #10   27. nov Især hvis det er stempelringene som Freeway nævner. Men på værksted med den og få den undersøgt, det er hurtigt klaret. Og så kan i tage en beslutning efterfølgende.

• #11   27. nov Døde stempler ringe og det kan tag cylindervæg kendt sygdom på dem og som regl på cylinder 1.. går ud fra det en 2.0 tfsi, står selv og skal ha boret min blok op osv der 2 motor død på 4 måneder smiley

profilbillede
  • #12   27. nov Du har da godt nok være uheldig #11.

• #13   27. nov Og hvis motoren er standard og ikke tunet, så ville jeg anbefale og finde en anden motor og få lagt i det langt billigere, end og få sat nye ringe, stempler osv i..
    Min bliver boret da den går med 400hk, så det holder bedre på sigt, og som sagt har den spist 2 den originale cupra motor, og nu en golf 6R 270hk og begge på cylinder 1:)

• #14   27. nov #11.

Ja det er en 2.0 tfsi. Jeg tror den er tunet men er ikke sikker.

Men nu må vi se hvad værkstedet siger til det.

Hvad kan man få en motor til hvis vi vælger en ombytning og er de til at skaffe?

• The matrix B
    The matrix B Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 140
    #15   27. nov Kan det ikke være godt tilsodede ventiler?? En gang nøddeskalle blæsning eller lign. er billgere at prøve først, evt. kigge på ventiler med et endoskop først for at kigge efter om de er meget tilsodede? Hvor langt har den kørt?

• #16   27. nov Ikke med så stor forskel i kompression, 15 psi er jo ingenting.

• #17   27. nov #14 de umiddelbart nemme og finde, og til mange forskellige prisklasser lige fra mellem 7000-30000 men i kan evt finde en i Tyskland til billigere penge end her hjemme smiley

#16 tror de har målt det med en der viser psi, 15 bar er mere end rigeligt til en benzin.. smiley

• #18   27. nov Ja, du har ret. Det var faktisk også det jeg mente smiley

• #19   27. nov regnet også med det var psi

• #20   27. nov #15

Ca 230.000 km

• chris c
    chris c Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 4 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 3.295
    #21   27. nov Du må holde os opdateret ... som det nævnes kan den motor afh af kode have forskellige sygdomme...
    Men uanset hvad hvis bilens historik ikke er kendt så plejer de at få høvl og så er 230 tkm da “fremragende “:)., bare surt st stå med problemet ..

• #22   28. nov Skal nok vende tilbage når der er nyt i sagen.

• #23   28. nov De plejer og brænde stemplerne

• #24   8. dec Mekanikeren siger det ligner et flækket stempel, da han havde et kamera nede.
    Han vil mene det er bedre at få fat på en anden motor og få den monteret.

Pris for hele denne herlighed er omkring de 40.000 kr. smiley

• #25   8. dec Øv, det er en træls julegave.....

• #26   8. dec Ja det træls nu når det løber op i halvdelen af hvad bilen kan koster.så det lidt øv men så får din søn en motor med et rigtig lavt km antal ikke.

• #27   8. dec Vi skal først sammen med mekanikeren finde en motor.
    Men han vil mene at den koster ca. 20.000 kr og så kommer der
    cirka det samme til montering.

Jeg har forhørt mig hos en autoophugger og han fortalte at der ikke
    var nogen i Dk og man skulle til Tyskland for at få fat på en.

• #28   8. dec Ja, der er en del til salg på eBay.de.

• #29   8. dec Der masser i dk, da jeg søgte blev jeg tilbudt i 10.000krs klassen og billigere, så det aner jeg ikke lige hvor de har fra

• #30   8. dec Hurtig søgen bare på Facebook...

profilbillede
  • #31   8. dec #29 Hvor søgte du henne?

#30 Ellers fin, men min søns er uden DSG

• #32   8. dec Bare og søg på diverse Facebook grupper.. Også sælger du bare gearkassen og tjener lidt på den..

• #33   10. dec Jonathan k. Så må man håbe de motorer du finder på Facebook heller ik er smadret smiley

• #34   10. dec #33 det jo så lige meget hvor du næsten køber den så kan den ske og være defekt, og som jeg har skrevet lige lidt ovenover, skal det bores op eller ha stærker stempler, for og holde så snart du laver lidt over 350hk på de motorere..
    Om du så køber den med km gangti i Tyskland kan den være defekt...

• #35   10. dec #34 du kan stadig væk levere lortet tilbage hvis den er købt med garanti ved en hugger. Det bliver ik så nemt med en 10.000kr motor fra Facebook

• #36   10. dec #35 kilometergangti er jo bare han kan bevise, hva bil motoren er taget fra, samt det oplyste km på motoren passer, derud over kan de fleste så komme med en udvidet gangti på diverse dele i motoren..
    Jeg tvivler STÆRKT på en hugger tager en motor retur, der har hvert monteret, og slet ikke en der har hvert monteret af privat person.. samt måske fået udskiftet et par dele "tuningsdele"
    Så brug du bare de 10k ekstra på og få en med gangti, som ingen alligevel ved hva dækker, hvis den er købt i Tyskland smiley

• #37   10. dec Har da før fået ombyttet en motor ved en ophugger med fejl. så det nu ikke rigtig har altid fået 3 måneder med hvor det aldrig har været et problem. Har købt en del den vej men også ved private har jeg købt mange. Tror måske 1 ud af ti motorer jeg har købt har haft en fejl. så det nu sjælden de ikke har duet men vil sige tjekker dem noget mere igennem når det er privat. så jeg har en nogenlunde idé om hvad jeg køber,for stoler aldrig på hvad km folk oplyser privat.

• #38   10. dec #37 jeg siger skam heller ikke det ikke er muligt og få en gangti med på den motor du køber, men der forskel på en km gangti, og motor gangti.. Plus det ikke alle hugger der lige nemme og snakke med, nogle har gode erfaringer og andre dårlige, sådan er det sku med alt, man køber brugt..
    Og plus de fleste smækker lige en ny tandrem i nu man har motoren ude, for du den så monteret og startet op, og den fejler noget, så ville jeg gerne se huggerens ansigt udtryk når du kommer og vil ha penge igen? smiley

• #39   10. dec Jeg skifter altid tandrem og divs dele i den stil. inden jeg lægger de motorer i. og når jeg har købt motorer ved den hugger jeg altid bruger. der står på garanti kortet jeg får med at der skal skiftet tandrem vandpumpe vis motoren er med det inden start. så tvivler på de kan benægte garantien pga af det. så skal det da være pga af de kan se remmen er sprunget,og ventileren er bøjet pga man ikke har skiftet den. der følger også en kompression test med og i nogen tilfælde olie tryk test. men har da altid fået de ting byttet ved dem vis der var fejl.men skal da ikke kunne sige vis nogen ophugger ikke vil stå ved deres garanti, for der er da altid nogen rådne æbler i en bunke tit :-).

• #40   10. dec #39 fornemmer lidt din hugger er en her fra dk, nu tænker jeg ligeså meget Tyskland osv nu hans mekaniker nævnte der ingen var i dk..
    Og selvfølgelig får du et stykke papir med hvor der står klart hva garantien dækker, og hva der evt skal gøres inden opstart, så det klart, men igen nu tænker jeg også over dks grænser, og der ved jeg man kan havne i en kæmpe problem når det angår garanti smiley

• #41   10. dec Jonathan k. En hugger her hjemme kan også søge på motorer i udlandet ved andre huggere. Så du bør sætte dig lidt mere ind i tingene inden du begynder at kloge dig for meget.

• #42   10. dec Der også forskellige sider hvor du selv kan søge ved diverse hugger i udlandet så hva vil du frem til?? Bruger fx selv Bildelsbasen.se når jeg handler ved hugger.. så tror nu nok jeg ved hva jeg snakker om, jeg prøver bare og forklare at bare fordi du køber den ved en hugger er alt ikke altid 100%, men javel klogeåge, sæt mig ind i tingene smiley

• chris c
    chris c Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 4 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 3.295
    #43   10. dec Jonathan ... tror flere af os læser hvad du skriver og tænker præcis som Nikolaj..
    Ud fra det skrevne virker det blot du sniksnakker .. og altså ik har de store erfaringer på området .
    freeways oplevelse er fuldstændig som jeg ser det.. har sgu aldrig haft problemer ... ej heller ved udenlandske huggere..

• #44   10. dec #43 det skam også helt okay du har den opfattelse, og har du kun haft gode erfaringer, er det jo til dit held, jeg hverken mod siger nogle eller siger de ikke har ret, jeg forklar bare hva jeg har oplevet, og prøver og forklar en motor købt på Facebook, kan være ligeså godt som en købt af en hugger smiley

• #45   10. dec Og vi andre prøver at forklare dig en motor fra en hugger kan du sende tilbage. Hvis lortet ikke dur når du starter den op. Det kan du ik så nemt ved en købt over Facebook smiley

• #46   10. dec #45 det også helt iorden..
    Jeg kan så bare fortælle at jeg personligt har hvert med til et køb af en Mercedes Vito motor ved en hugger i Tyskland der havde "km" garanti, samt sku være gået igennem osv.. Forhandleren virkert rigtigt troværdig under handel, men motoren ankom med et trykket bundkar(kan være fragt skade) og en hurtig inspektion viste en kæde der var strukket lidt så den havde raslet og banket lidt mod dækselet, samt den havde et slidt plejeleje. Der var RIGTIGT meget skriven frem og tilbage om diverse ting, nu var det så heller ikke verden undergang, men der er jeg 100% på hvis disse fejl ikke var blevet fundet ud af inden og motoren var blevet monteret.. Havde løbet hvert kørt, og der blev vi lidt klogere om hva nogle mener med km garanti osv osv..
    Men lad det ligge her og har du kun haft gode erfaringer er det jo kun super godt..

Kommentér på:
Manglende kompression på cylinder

x