{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Q8 vs Circle K
  • #1   2. apr 2020 kør din bil helt tom som i helt tom, få den transporteret med autohjælp til nærmeste Q8 fyld den helt op, og kør den helt tom igen, samme nummer bruger du til Ck, og den hvor du syntes der var mærkbar forskel vælger du smiley


  • #2   2. apr 2020 Haha... Det var nu ikke km/l jeg var efter ??

  • #3   2. apr 2020 Der er ingen mærkbar forskel. Måske er der slet ingen forskel overhovedet. Vælg den der er placeret bedst ift. hjemmeadresse, arbejdsplads mv.

  • #4   2. apr 2020 Vis vi snakker benzinbil hvilket det nok ikke er så vælger du bare den de har E5 i hanen

  • #5   2. apr 2020 Ingen af dem betaler skat i Danmark.............

  • #6   3. apr 2020 Uanset hvor du tanker, kommer brændstoffet fra samme raffinaderi (Shell Fredericia eller Equinor Kalundborg). Shell dækker Fyn og syd for Vejle, Equinor dækker Sjælland, dele af Sydsverige og nord for Vejle. Der kan være enkelte forskelle i additiver Cirkel K eller Q8 selv tilsætter, men selve grundbrændstoffet er det samme

  • #7   3. apr 2020 Der er ingen forskel. Det bliver produceret/ leveret ud fra en standart .

  • #8   3. apr 2020 Cirkle K har vistnok ikke E10 benzin så dem kommer jeg aldrig til at handle hos mere. Ved ikke om Q8 har E10.

  • #9   3. apr 2020 Har Q8 kort i firmaregi, er fint tilfreds. De har også det bedste kaffe, hvis man er til sådan noget.

  • #10   3. apr 2020 Same shit
    Vælg dem der er mest praktisk for dig


  • #11   3. apr 2020 lucas, hvorfor er det et problem at de ikke forhandler E10 benzin?

  • #12   3. apr 2020 Min fejl. Der skulle have stået E5 benzin, ikke E10. Min bil er 30 år gammel og kan åbenbart ikke tåle E10.

  • #13   3. apr 2020 Havde valgt Cirkel K, udelukkende fordi der er betydeligt flere af deres stationer.
    Q8 er efterhånden lidt af en sjældenhed ude i sommerlandet.


  • #14   3. apr 2020 Q8 kortet kan også bruges på F24 og Shell og deres xpress. Mener det 500 steder. Så er man vist godt dækket ind. Broer mv. er også med.

  • #15   3. apr 2020 Lucas køre du rundt i en 30 år gammel bil til hverdag? smiley

  • #16   3. apr 2020 Snakkede engang med en fra Bell Add og han sagde Circle K Miles plus er det bedste benzin når det skal være oktan 95.. Så ville selv bruge miles plus 95 hvis jeg kørte i en bil der betød noget for en.
    os set på nogle toyota bezin motor som sodede til ovenpå stemplet så den tændings bankede og derfor skrue ned for tænding og den blev sløv ved det. efter de kørte nogle tanke Miles plus igennem var problemet væk.
    Ham bell add manden sagde os Danmark var et af de 2 lande i EU der havde det dårligste brændstof.


  • #17   3. apr 2020 Bell Add smiley smiley og det slog dig ikke at han var fuld af humbug?


  • #18   3. apr 2020 Circle K fordi der er flere stationer.

    kvaliteten på brændstoffet tror jeg er ens for deres standard, da de bare overholder EU kravene. De begge har et med additiv i til flere penge, men tror ikke du oplever forskel.


  • #19   3. apr 2020 #17 det ikke til at vide, men hvorfor skulle han lyve om det? Nu bedre motor går mindre produkter sælger de.

  • #20   3. apr 2020 Så længe det ikke er OK benzin så er det ligegyldigt mellem de to,

  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #21   3. apr 2020 Hvis du må bruge dit firmakort i udlandet, så vil jeg helt klart vælge Cirkel K.
    Det kan bruges på alle stationer der er med i Routex. Derfor kan der også tankes på Ingo med Cirkel K kortet.


  • #22   4. apr 2020 Hvorfor ikke ok benzin Jesper H

  • #23   4. apr 2020 Ja deres App betaling og vaske abonnement er i øvrigt genialt

  • #24   4. apr 2020 Fordi OK er noget af det ringeste ringe brændstof på markedet.

    Har selv set med egne øjne et par gange, hvor stor forskel der kan være ved at tanke kvalitet.

    Fx. havde jeg en kunde hvis bil var fuldstændig kokset til på ventiler. Den gik rigtig dårligt i tomgang når den var kold.
    Han havde abonnement hos OK, og tankede kun der.
    Jeg bad ham prøve at tanke Shell V-power nogle gange og så komme tilbage, hvis problemet var vedvarende. Jeg bad ham om det, da jeg før har læst lignende problem stillinger på den facon.

    Tomgang ved kold motor var blevet gradvist bedre med tiden, og motorlampe blev væk.
    Afmonterede tændrør og ventiler var nærmest clean i forhold til tidligere.

    Det er ikke første gang jeg oplever problemer med brændstof tanket fra en OK stander.


  • #25   4. apr 2020 Hooold hold
    Det er så det samme brændstof som alt muligt andet

    Jeg har haft et utal af bilen både benzin og diesel og har altid kørt OK og har aldrig haft problemer.
    Hvis ens køretøj skal have V-Power for ikke at kokse til så er der enten noget galt med bilen eller ham der køre den


  • #26   5. apr 2020 Jesper H. Det er så en stor and. OK får deres grundbrændstof samme sted som alle andre (undtagen oktan 100, det skibes hertil fra UK)

    Og benzin destilleres og blandes efter standarder, som verificeres af uvildig laboratorieinstans ved hver batch

    I øvrigt er OK det eneste sted vi som danskere bør tanke, da det er dansk eget, og støtter dansk lokalsport


  • #27   5. apr 2020 Har jo selv set forskellen med egne øjne op til flere gange.
    At i ikke vil tro på det, må stå for jeres egen regning. Alle oplever ikke problemer med de samme ting.

    OK er og bliver lavpris brændstof.

    Men i har samme holdning som alle andre der ikke har set forskel eller ikke kan mærke forskel på bilen efter skift af brændstof kvalitet. Fred være med det.

    Jeg håber for jer at i render ind i problemet en dag. smiley


  • #28   5. apr 2020 Jesper H. Det er ikke et holdningsspørgsmål. Det er et faktum at det er det samme brændstof, da det er produceret samme sted, ud fra samme standarder. Hvordan kan der så være forskel?

    Som skrevet kan der være forskel i additiverne, og ja der er kvalitetsforskel om du tanker v-power eller almindelig 95, men det er additiver, og ikke brændstoffet


  • #29   5. apr 2020 Fair nok at brændstoffet i sit råstof måske er det samme.

    Men det er jo alligevel ikke længere det samme du tanker når der bliver blandet additiver i.

    Så er det jo ikke det samme du tanker længere?

    Så er det jo lavpris brændstof hos OK og bedre kvalitet hos fx. Shell.


  • #30   5. apr 2020 Det er simpelthen rent og skær indbildning det der smiley

  • #31   5. apr 2020 Gu er det da ej. Du siger jo jeg lyver?

    Når jeg siger jeg selv har oplevet og set forskel. Jeg har brugt timer og atter timer på fejlfinding og rep. som ikke har hjulpet. Jeg er endda af bedre teknikere og mekanikere end mig selv blevet bedt om at prøve det af, når vi havde nogle problem stillinger med biler.
    Og hver evige eneste gang der har været et tilfælde, så har kunden kørt OK brændstof.
    Efter skift væk fra OK, er fejlene udeblevet.
    Andre gange foreligger der bulletiner på bilen at det er set før at fejlen forekom ved brug af lavpris brændstof.

    Bulletiner kommer jo fordi at andre selv har oplevet at den specifikke fejl kan afhjælpes ved at tanke et andet sted end OK fx.
    Det er jo ikke kun OK, men alle lavpris brændstof.

    Men jeg kan godt forstå at du, og mange andre ikke forstår det. - det forventer jeg heller ikke. Men jeg vil ikke på papiret kaldes en løgner, fordi du ikke har stået i de samme opgaver som jeg, og mange andre i branchen er rent ind i.

    Jeg troede heller ikke på det i starten. Men jeg blev klogere.


  • #32   5. apr 2020 Så må mine biler jo åbenbart bare være bedre da de ingen problemer har smiley

  • #33   5. apr 2020 Som skrevet tidligere, så er det jo ikke alle der render ind i de samme fejl.

    Det handler om kørselsmønster, motorens opbygning etc.
    Der er mange faktorer i spil, når sådan en fejl træder ind.


  • #34   6. apr 2020 Jeg troede det handlede udelukkende om dårlig brændstof?

    OK kan da ikke gøre for hvordan du køre din bil?


  • #35   6. apr 2020 Nej, selvfølgelig kan de ikke det smiley






  • #36   6. apr 2020 Kan da lige tilføjer at du ikke er den eneste i verden der oplever de problemer Jesper H.
    Er selv mekaniker og har oplevet det, og kender flere der også har oplevet lignende problemer som følger af dårlig diesel.


  • #37   6. apr 2020 Jeg har hørt om tankstationer der har haft tanke med skidt og vand i, af stort set alle mærker.
    Men sq aldrig at alt brændstoffet på alle stationer skulle være af en ringere type end alt muligt andet.

    Jeg kan bare sige at jeg har kørt et utal af benzin og dieselbiler og har kørt MANGE km og altid brugt OK og aldrig haft det mindste problemer med det.

    Men nu har jeg slet ingen problemer da jeg er skiftet til El, den er sq ligeglad med hvor strømmen kommer fra, og kvaliteten er total ligegyldig


  • lasse s
    lasse s Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #38   8. apr 2020 Jeg kører kun Ok oktan 100. Det kan Volvoen bedst lide.

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #39   8. apr 2020 Hej
    Har skrevet om emnet E10 kontra E5. Det er en BMW 540 I. Bilen blev rullet med E10 bensin og den gik fra 295 hk til 286 hk . Tanker nu kun oktan 100. Bilen er chippet . Der er mækbar forskel på oktan 100 og så E10 bensin. Den skal rulles igen med oktan 100.
    Jeg ville vælge oktan 100 eller i hvert fald E5 bensin. Fik at vide at ved E10 bensin skal der sprøjtes mere bensin ind for at have den samme ydelse som ved E5 bensin. Men så skal chipningen jo ændres


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 83
    #41   8. apr 2020 Nu er OK 95 og Shell V-power jo ikke det samme. Du kan sammenligne OK95 og Shell 95. De skulle være ens - bortset fra at shell nok er 10 øre dyrere pr liter. Og Bell Add manden skal jo sælge noget tilsætning til nogle hundrede kroner literen!

  • paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #42   8. apr 2020 Al brændstof kommer ud fra samme raffinaderi og ofte bliver det leveret af samme lasttankvogn (Skanol) . Circle K har flere stationer end Q8 og det ville jeg gå efter. Jeg har kort til Circle K, OK og Shell. OK 100 giver ca. 1 km mere på literen, men set i forhold til merprisen er der ingen gevinst. OK er landets største benzinselskab med de fleste stationer.

  • Uffe H
    Uffe H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #43   8. apr 2020 De propper som tidligere nævnt additiver i v-power både for at hæve oktantallet og for at rense motorerne.
    Oktantal er næsten ligegyldigt medmindre du har fået tunet bilen til et specifikt oktantal. Det spændende er at de også hælder noget i der kan fjerne koks og aflejringer på motorer med direkte indsprøjtning, derfor bruger jeg det på min bil.
    Her er en test af hvor godt det renser motoren og ja jeg er klar over at det er en crap motor men det virker:
    https://youtu.be/8uIsbRaArvk


  • #44   8. apr 2020 Jeg har ikke nogen umiddelbar holdning til om man skal vælge Cirkle K eller Q8.

    Men med hensyn til diskussionen om hvorvidt det ene benzin er bedre end det andet. Her er det vigtigt at skelne imellem oktantal og etanolindhold.

    Hvis vi starter med etanolindholdet, så er det pr. 1/1-20 blevet lovpligtigt i danmark at oktan 95 benzin skal have et indhold af etanol (alkohol) på 10% (E10), mod tidligere 5 % (E5). Det har især en indflydelse på ældre motorer, der ikke kan tåle det højere indhold af etanol. Hvis man fortsat vil køre på benzin af typen E5, er man derfor nødt til at vælge en benzin med et højere oktantal, fx: 98, 99 eller 100.

    Hvilket bringer os videre til oktantallet. Jo højere oktantal, jo lavere sandsynlighed er der for tændingsbankning, da brændslet antænder mere præcist. Det vil sige at motoren yder bedre på brændstof med et højt oktanindhold. Man kan derfor vride flere hestekrafter ud af en bil der kører på oktan 100, end en bil på oktan 92 (hvis det snart stadig findes).

    Til hverdag er den gyldne middelvej 95 oktan, hvor du får bedst ydelse for færest penge, da den kun koster et par øre mere end 92, men typisk er en krone billigere end højoktan brændstof.

    Hvis man ønsker at give sin motor det bedste den kan få, bør man naturligvis vælge et højoktan alternativ.

    Ja V-power er bedre brændstof end en standart blyfri 95, da V-power idag er en oktan 100, der yderligere har fået tilsat additiver, som gavner motoren. Men jeg ved simpelthen ikke om den er bedre end OK’s oktan 100, og om shell’s oktan 95, adskiller sig fra OK’s?


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    maj 2007

    Emner: 3 Svar: 2
    #45   8. apr 2020 Har også tidligere haft problemer med ok diesel.. Tanker som regel cirkle k miles diesel.. Og så når jeg ved jeg skal køre lange ture får den miles ekstra..

    Nogle af jer der har prøvet at hælde additiv på ok brændstof?


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
    #46   8. apr 2020 Som Jesper H. startede med at sige, så er der forskel på brændstoffet.
    Jeg har tidligere læst en undersøgelse omhandlende om kvaliteten af de forskellige leverandørers brændstof (den gav en masse ballade ??).
    Konklusionen var at Shell havde det reneste brændstof.
    Der bliver selvfølgelig tilsat additiver osv, men der er også andre der gør det modsatte for det fylder mere...
    En ansat hos Shell fortalte mig yderligere, at de altid solgte det sidste fra deres tankbiler, til discount mærkerne pga bundfald mm i tankvognene, samt at de betalte ekstra for at få det øverste hos raffinaderierne pga renheden i toppen.
    Om det passer ved jeg ikke, men har set en Shell tankvogn blive tømt hos et discount firma.
    Jeg har som Jesper H. også selv prøvet det på både egne biler og i min tid som tekniker i autobranchen.
    Min egen konklusion ud fra hvad jeg kan se, mærke og høre er at der ér forskel.
    Jeg tanker Shell (både diesel og benzin), når jeg kan komme til det...


  • #48   9. apr 2020 Har i mange år kørt næsten kun OK 95. uden de store problemer. Har også i et par år brugt Bell benzin additiv uden at kunne mærke nogen forskel. Har også en gang om året kørt en flaske Bell service rens i gennem en tankfuld hvor jeg synes den har kørt en lille smule bedre efter det, men så lidt at jeg dårligt er sikker på noget. Før i tiden kørte jeg stort set udelukkende på OK fordi jeg havde kort og der er langt flest af dem hvor jeg kører. For 2½ år siden flyttede mit jo så jeg tit kommer forbi en UNO-X tank som tit er billigere, og begyndte af og til at tanke det. Fik den fornemmelse at den kørte en anelse bedre på det, men som med det Bell var det så lidt at jeg ikke var sikker på det. Har i årevis tænkt på at prøve V-Power men blev bare ikke til noget, det samme da OK kom med Oktan 100. Men så kom årsskiftet hvor oktan 95 skulle til at være E-10 og efter at havde læst om alle de dårligdomme hvad det angår besluttede jeg mig til at få prøvet oktan 100. Det skulle jeg havde gjort noget før, nu kører bilen mærkbart bedre selv om den er godkendt til at køre oktan 95 og på E-10. Er slet ikke i tvivl, selv om jeg bare køre almindeligt roligt så trækker den bedre, bliver i 6 gear mange steder hvor jeg før skiftede ned i 5 gear. Meget mere rolig motorgang. Er slet ikke i tvivl om forskellen. Kører også lidt længere på literen, men nok ikke helt så meget så det dækker merprisen, men uden tvivl noget af den. Til at starte med prøvede jeg også OK oktan 100, men har droppet det efter et par gange at havde været ude for den plusligt kørte som før på 95 efter at havde tanket på den lokale OK. Tror det er et gammelt lorte anlæg hvor man ikke er sikker på man får det rigtige nu de bruger samme slange til begge dele. OK kortet er smidt ud og kører aldrig på det mere. Nu holder jeg mig til V-Power oktan 100 og Uno-X oktan 98. Ps. Har en kollega som kører BMW 320 med 4 cylinder og 150 hk som han går lidt op i. Spurgte ham hvad han kørte med på et tidspunkt og fik svaret at bare kørte på 95 fordi det andet var for dyrt. Men her for ikke længe siden fortalte han at pga. benzinen var faldet havde han alligevel prøvet med oktan 100. Han siger det føles som om hans bil har fået 15 hk mere og den kører bedre, benzinforbruget mener han er nogenlunde det samme. Min er bare en Yaris 1,33. Men den kører langt literen. Jeg ligger ikke og kører så vildt eller stærkt for det meste, men bestemt heller ikke morfar kørsel. For knap 4 år siden begyndte jeg at lave kørebog med hvad jeg tanker og hvad jeg kører. Så ved præcist hvad jeg kører på literen i gennemsnit på et år. Løber fra 20 maj og et år frem af gangen. Første år blev det til 18.92 km/l, næste 18,75 km/l næste 19,30 km/l. Og på det jeg er i gang med nu og mangler 1½ måned i hedder den ind til videre 19,60 km/l efter lidt over 17000 km i den periode.

  • #49   9. apr 2020 Ved dem der har bedst tilbud på Redbull smiley

    Ej, spøg til side. Brændstoffet kommer 99 ud af 100 gange fra samme sted (som mange ovenstående kommentarer også nævner) - Så tag den med bedst beliggenhed. smiley


  • steen ø
    steen ø Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 4
    #50   9. apr 2020 Q8 har 95 oktan E5 benzin

  • #51   9. apr 2020 #46
    Har os hørt om det med det med tankskibet og kvalitet af det i toppen er bedre end bunden.


  • Sune F
    Sune F Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #52   9. apr 2020 Tankene bliver altså ikke tømt fra toppen af. Det bliver pumpet ud af bunden af tanken. Så Jeres teorier om at der skulle ligge dårlige rester i bunden af tankvognen der sælges billigt lyder ikke særligt sandsynligt........

  • #53   9. apr 2020 tror heller ikke på den med tank lastbil.

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #54   8. maj 2020 Tap en liter diesel fra hver tank, sæt det i fryseren. Lavede et praktisk forsøg for ca 5 år siden. Og der var resultatet at shell uden sammenligning var bedst. Men jeg tror at vores afgifter er medvirkende til at Dk ikke ligefrem er der de tjener deres penge. Og derfor heller ikke er der de sender deres bedste varer hen. Og det er meget muligt at EU har lavet regler og standarder for brændstoffer. Men det er nok ikke uden grund at alle vores problemer med partikelfiltre-EGRsystemer-osv overhovedet ikke eksisterer andre steder i Europa??



  • #55   8. maj 2020 Uha så er Coca cola heller ikk godt fra Rema så må heller køre på motorvejen og købe til 30 pr halv liter de er nok bedre ha ha
    Konspirations teorier har godt nok kronede dage ha ha gooogle generations kontra os fra den den realistiske generation


  • #56   8. maj 2020 Elendig sammenligning du kom med der.

  • #57   8. maj 2020 Nu har jeg kørt på OK benzin siden 1988 og har sgu aldrig haft bøvl med mine motorer i de biler jeg har haft gennem tiden.

  • paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #58   8. maj 2020 Der skrives altså en masse vrøvl i denne tråd. Olieselskaberne skal levere den annoncerede vare og der føres kontrol med deres produktion. En oktan 100 er dyrere at fremstille og koster derfor også mere. Højere kvalitet betyder højere ydeevne, men ikke nødvendigvis, at prisforskellen opvejes. Flere selskaber havde før oktan 92, der i realiteten var oktan 95, da det var for dyrt, at producere begge typer sideløbende. Generelt burde alle motorer køre lige godt på alle benzinmærker, da brændstoffet skal overholde fastsatte normer. Konspirationsteorier om dårlig eller hengemt benzin kan I glemme alt om. Hvis der ikke sker en forveksling ved påfyldningen fra tanklastvognen ned i stationens beholdere, kommer det ud af standeren, som der er annonceret.

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 83
    #59   30. sep 2021 Det eneste benzinselskab der betaler skat i Danmark - er såvidt jeg ved OK. De fleste andre selskaber er multinationale eller datterselskaber af multinationale selskaber. F24 er f.eks ejet af Shell.


  • #60   30. sep 2021 Tanker som regl diesel på CirkelK
    Gå 10øres rabat på standerprisen og andre tilbud via deres Extra club. Har jeg gjort i flere år. Er så glad ved ikke at skulle havde er kaffekort eller medlemskort. Da det køre over Dankortet.


Kommentér på:
Q8 vs Circle K

Annonce