{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Omdrejnings begrænser
  • #1   6. jun det sker ikke noget ved det en gang i mellem

og nej det er sjældent max HK ligger så højt oppe i omdrejninges området
    så det gør ingen gavn og køre den i begrænseren ved hver gear skift

• #2   6. jun aldrig sundt at ramme begrænseren.

• #3   6. jun Hvis det er skadeligt at ramme begrænseren jævnligt, hvorfor er begrænseren så ikke sat lavere?

Jeg ramte ofte begrænseren i min RS5, da jeg helst ville skifte lige omkring 8.500 omdr/min, for at holde omdrejningerne høje efter gearskift. Især med sugemotor er det en fordel at holde motoren i sit sweet spot, hvilket typisk ligger højere end med turbo motorer.

• #4   6. jun Placeringen af motorens maks effekt afhænger en del af motortypen (suge, turbo eller kompressor) og selve tuningen af motoren.
    Men for en del sugemotorer ligger maks effekt typisk ret tæt på begrænseren.

Hvis motoren er ordenlig driftsvarm sker der ikke så meget ved at ramme begrænseren, men jeg ville alligevel ikke anbefale at holde motoren ved begrænseren i længere tid af gangen.

• #5   6. jun Jeg flækkede min gamle fabia i galleriet hverdag i begrænseren både 1. og 2. gear og den fik tæsk i næsten 2 år også er den skrottet bagefter (ulykke) ikke fordi motoren sprang smiley

• #6   6. jun Min E30'er rammer også jævnligt begrænseren. Og den er endda flyttet til 7000 omdr. Den er heller ikke sprunget i luften endnu smiley Der ligger Max effekt ved omkring 6500 omdr.

• #7   6. jun Nu kører jeg diesel, men der er satme langt fra 4000-5500 rpm i min, jeg skal ikke meget over 3000 før min er helt død, til gengæld trækker den allerede fra 1200 smiley
    Men det afhænger meget an bil, vores Honda trækker bedre jo flere omdrejninger den får og trækker især fra 5000 og op til en 7000

• #8   7. jun Min corolla går ikke under 5k omdrejninger, den kører bedst med speederen plantet i bunden smiley

Kommentér på:
Omdrejnings begrænser

x