{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Sprunget dæk {{forumTopicSubject}}

Hey folk
Jeg var idag ude at køre med familien i min bette e90'er
På motorvejen kunne jeg godt mærke at den rystede lidt i styrtøjet når jeg kørte over 110, da jeg havde kørt ca. 30 km fik jeg en dæktryks advarsel af bilen, hvorefter jeg holdte ind på en tankstation, hvor jeg kunne se dækkene var ekstremt lave på luft i bagdækkene, og de havde for meget luft i fordækkene. formentlig vil jeg tro den tidligere ejer havde roteret hjulene for at få mere levetid ud af dækkene
Efterfølgende kørte jeg 5km til en parkeringsplads hvor bilen stod i 3-4 timer
Da vi så skal til at køre, når jeg at køre 5 km, lige ud på motorvejen hvor jeg kun lige når op på 80 og så kunne jeg høre et ordentligt brag fra bagerste højre hjul, jeg får vejhjælp til at hente mig og får sat mine sommerhjul på i bagenden for at kunne komme hjem igen..
Da jeg pillede de sprunget bagdæk af ser det sådan her ud som på billedet, og mit venstre bagdæk holder stadig luft men har metaltråde til at hænge ud af indersiden.
Mit spørgsmål er hvordan i alverden er det muligt?
Jeg har kvittering fra sidste ejer at den næsten lige er blevet sporet, så det ville ikke være min umiddelbare tanke, selvom ham fra vejhjælp sagde det var sporingen den var helt galt med?!?


Kommentarer på:  Sprunget dæk
  • #1   12. mar 2023

    profilbillede
  • #2   12. mar 2023 du har noget der defekt i din undervogn eller sporing. et hul i vejen et nok til at slå den ud af sporing. smiley

  • #3   12. mar 2023 Er bilen sænket

    For BMW har det med og få negative camber
    Når de sænkes


    Min bror have en E 39 med gevind
    Hans bagdæk holdt lige en sæson
    Så så de også sådan ud på inder siden

    Udvendig var der fuld mønster på
    Han kørte med 10x20 bag
    Med 245/35-20 dæk
    Det var dyrt i dæk


  • #4   12. mar 2023 Bilen står på original affjedring, jeg har en kammerat der vil tjekke sporingen, da jeg ikke selv har grej til det, hvad kan jeg tjekke i undervognen?
    Er det gummibøsninger i bærearme og sådan?
    Den kører på 17", så det er ikke lavprofil dæk på den ihvertfald smiley


  • #5   12. mar 2023 Dækket kan have set sådan ud før sporing, en sporing får jo ikke mønsteret tilbage igen smiley

  • #6   12. mar 2023 Den må have været temlig levende med bagenden

    Det var min brors bmw


  • #7   12. mar 2023 Jeg har godt kunne mærke nogle vibrationer ved høj fart, men ellers så kørte den egentlig ganske fint inden smiley

  • #8   12. mar 2023 Få den sporet .
    Hva er dot nr på dæk
    Nye på og videre


  • #9   12. mar 2023 Dennis GSI har en pointe med negativ camper. Mindes at der findes kits til at justere det med. De er dog teknisk set ikke lovlige i danmark så vidt jeg ved....
    Det kan tænkes at dæk har kørt med en endnu lavere undervogn end den du har fået den med, eller er købt brugt fra en som har været voldsænket. Kan også være at de bare har cruiset rundt 4-5 fuldstørrelse gutter, det gør altså også en forskel. Eller en del tysklands ture kan også give ballade.
    Men Dennsi har ret BMW er ikke skideglad for at komme for langt ned og det gælder om det er sænkning eller overvægt, det giver samme resultat
    Hvor gamle er dækkene er også et relevant spørgsmål.
    Og me hensyn til at være nervøs tror jeg der tænkes på at du har haft ca 2x motorcykel hjul til at bære en fuld bil på bagenden, det burde kunne mærkes.
    Som minimum havde det været smart at rotere dækkene så havde man forlænget levetiden.

    Og endeligt, godt der ikke skete noget alvorligt, en punktering på motorvej kan godt blive temmelig ubehageligt, især når den er pludselig,


  • #10   13. mar 2023 Jeg har lige fået kigget på dækkene inden jeg pillede dem af for at få nye vinterdæk på igen, de dæk der sad på var fra 2018 så de er ikke ekstremt gamle.
    Jeg får bilen sporet torsdag, så er jeg ihvertfald sikker på det ikke er der den er gal, syntes også jeg kan se lidt negativ camber når jeg står bag bilen og kigger.
    samtidig får værkstedet tjekket bøsninger og det når den alligevel er på liften, selvom jeg ikke lige selv kunne mærke noget.


  • #11   14. mar 2023 Hej '
    Uha dada
    Baghjul!? Hvis forhjul ser en sprængning sådan ud'
    mvh kp


    profilbillede
Kommentér på:
Sprunget dæk

Annonce