{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Mark J
Mark J
Emner: 1 Svar: 2

Vægtafgift {{forumTopicSubject}}

Sagen er den jeg har for første gang glemt og betale vægtafgift. Og pladerne står til klipning idag D 13…. Hvis jeg nu vælger og gemme bilen væk fra hovedvejen så politiet ikke kan scanne pladerne og derefter besøge mig og tage dem? Kan jeg så betale her D 1 og så beholde mine plader hvis politiet ikke får klippet dem?

Korte spørgsmål:

Kan jeg betale D 1 trods pladerne står til klipning og stadigvæk beholde pladerne? Eller skal jeg forbi en synshal og have de gamle plader med og så købe nye plader og samt have betalt vægtafgift? Eller kan jeg bare betale D 1 og så køre alt som normalt? Jeg ved hvis politiet får klippet pladerne så er løbet kørt og der skal bestilles nye plader… men hvad nu hvis de ikke får dem?

Kommentarer på:  Vægtafgift
  • #1   13. mar det er nok muligt at gemme den væk og ikke køre i bilen men nu er der er jo dags bøder i spil jeg tror ikke det kommer ind i billede nu her men hvem ved og du får 100% en ekstra regning for at ikke betale

• #2   13. mar Hvis første de har sat pladerne til indrivelse
    Så er de sådan set afmeldte

Og du skal have nye plader på

• #3   13. mar Brian N
    Dagsbøder er kun ved manglende forsikring

• #4   13. mar er det det var rar at vide

• #5   13. mar Hvis man glemmer og betale vægtafgift.
    Så få man en rykker eller flere
    Og i i sidste ende som tråd starter
    Så klipper de pladerne

Og som jeg har forstået
    Kan du ikke få plader på igen
    Før den manglende restanse er betalt.

Dette kan blive et problem, når man køber brugt bil

• #6   13. mar Er de sat til klipning, så er de ubrugelige.

Bare se at få dem afleveret.

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

Følgere: 74 Emner: 13 Svar: 42
    #7   14. mar Undskyld, men hvordan glemmer man at betale vægtafgift? Jeg ville kunne forstå, hvis man havde en stram økonomi og ikke havde råd til at betale til tiden, men at man stadig glemmer at betale efter at have modtaget flere rykkere?

• Mark J
    Mark J Tilmeldt:
    mar 2023

#8   14. mar En forglemmelse på baggrund af mistet arbejde og derefter på kontanthjælp. Og jeg troede faktisk den var betalt. Men det var den ikke.

Update:
    Jeg betalte vægtafgiften D 13/3 altså igår samme dag som bilen ville få klippet sine plader. Jeg har ringet til motorkontoret her idag, og forklarede regningen er betalt og om de kunne se betalingen i deres system. Det kunne de…. Men! Der ryger renter på ens regning efter betalings datoen så den regning jeg betalte var åbenbart ikke nok og skulle betale noget mere til dem… jeg spurgte angående hvordan jeg stod vedørende politiet og mine plader .. skulle bilen have nye plader nu eller hvordan? Hun forklarede at bilen behøves ikke og få nye plader så længe at politiet ikke inddrager dine plader fx at de køre forbi din adresse og klipper dem eller møder dig på vejen… så bliver pladerne klippet… Men! Hvis jeg havde betalingen og dokumentation på det og politiet stod på din adresse, så kunne du bevise den er betalt og de ville ikke klippe alligevel…. Jeg måtte ikke køre rundt før de har modtaget alt betaling og kontaktet politiet og annulleret inddrivelsen af pladerne… så ca 5 dage smiley så havde de betalingen og de annullerede inddrivelsen og jeg måtte køre derefter

Så angående at pladerne bliver afmeldt osv osv. det er ikke rigtigt, hvis regningen ikke er betalt og bilen står til inddrivelse vedrørende pladerne, og politiet møder bilen så ville du få pladerne taget og derefter afmeldt dem og så er det nye plader.

• Mark J
    Mark J Tilmeldt:
    mar 2023

#9   14. mar Ved manglende forsikring på et køretøj koster det 250,- hver dag indtil forsikring er på køretøj igen.

Ved manglende betaling af periodsafgift. Skal man betale renter på sin regning hver dag indtil regningen er betalt. Jeg fik 65kr i renter hver dag på min afgift.

• #10   14. mar Tror at det var i ruder konges tid de kørte ud efter nummerplader.
    Idag sker det ved en tilfældighed hvis de møder dig og du evt. bliver scannet.
    idag har de vist opfundet noget der hedder Gældsstyrelsen.

• #11   14. mar Så sparede du jo penge på nye plader

Kommentér på:
Vægtafgift

Annonce