Rs6 c7 hopper/vakler ved lav fart hjulnav? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg skriver, da jeg ejer en rs6 c7 og har problemer med hopperi. Bilen vakler/hopper ved lav fart. Rattet ryster ikke, den begyndte med at gøre det lige efter jeg skiftede fra sommer til vinterfælge/dæk. Jeg skiftede alle 4 til nye vinterdæk, det hjalp ikke. Jeg har fået tjekket om bærarme,støddæmper osv og alt ser fint ud. Ved motorvejshastigheder hopper den ikke skal det lige siges. Hvis jeg lader bilen være i D og slipper bremsen og lader den triller mærkes det også tydeligt. Jeg har nu sat 4 hel nye dæk igen, da jeg alligevel skulle købe nye sommerdæk har jeg fået købt 4 helårsdæk Continental. Den vakler/hopper stadigvæk. Det eneste vi har bemærket med mekanikeren er at når han sætter fælgen på højre bagside så er der slør mellem hjulnavet og fælgen ( når man sætter den på uden bolte). Ikke ret meget, men foran og venstre bag er der ikke noget slør så når man drejer fælgen med hånden drejer hjullejet med pånær højre bag der drejer fælgen rundt om hjulnavet og man kan rykke lidt inden imodsætning til
de andre.
Hvad tror i det er? Både de forrige dæk og de nye er balanceret, det skal lige siges at jeg har manglet en centerkapsel i et stykke tid og jeg kan ikke huske om det var højre bag, men hvis der er kommet rust på og noget af materialet på navet er kommet med ud da vi tog sommerdækkene er kan det ske? Og kan det lille slør gøre at bilen vakler/hopper på den måde?
Jeg har godt nok bestilt 4 nye hjullejesæt, mekanikeren har en anden kunde som har en s6 c7 som også har haft samme problem og efter 3 måneders tid hvor han har skiftet alt muligt andet på bilen har det været hjulnavet som har været problemet med hopperiet.
Jeg mistænkte lidt kardan midterleje bøsning hvis den var revnet og stod og dansede gav det meget god mening for mig at den så ville lave det hop og holde op i høj fart, men den er tjekket og bøsningen ser helt fint ud og man kan ikke rykke i den. Hvis jeg sætter bilen i N og den triller så hopper den stadig skal det lige siges.
Hvad tænker i nogle ideer tror i sluppet mellem hjulnavet og fælgen er skyld i det?
Tak på forhånd ????
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Rs6 c7 hopper/vakler ved lav fart hjulnav?