{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.176 visninger | Oprettet:

Problemer med 1 gear og bakgear {{forumTopicSubject}}

Hej Up-gruppe.
Jeg har haft en Move-Up siden februar 2012, og alt fungerede fint de første par uger. Der er så kommet problemer med at få den i 1 gear og bakgear, hvor jeg ofte må koble ud flere gange før det lykkes. Har haft den inde på værkstedet hvor de siger at sådan er det bare med små biler, og så er det i øvrigt sådan når man køber en billig bil. Skønt svar. Men en af mine venner fik samtidig en High-up og har samme problem med gearene, og min datter har købt en Seat Mii også med samme problem. Dog valgte hendes forhandler at skifte koblingen da hun klagede over det. Er der andre der oplever problemer med 1 gear og bakgearet?
Ellers syns jeg min bil kører upåklageligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med 1 gear og bakgear
  • #1   26. sep 2013 oplever det en gang imellem, ikke med første gear men med bakgearet, oftest kan man få den til at "falde" i gear stille og rolig ved at presse blidt på gear stangen mens du giver ganske lidt gas...lykkedes for mig for at få den i bakgear når jeg støder på det smiley

  • #2   26. sep 2013 Jeg lader ofte bare bilen "trille" lidt, og så går den i gear... tror sku det er et alment problem med de fleste biler...

  • #3   28. sep 2013 har os samme Problem med min Hig Up men lader den bare trille lidt frem af så så går den i baggear uden problemer..

  • #4   29. sep 2013 Hjemme er der for fladt til at bilen kan trille i frigear. Har også prøvet med at presse forsigtigt på gearstangen, dog uden at gasse op. Har også ladet et par venner prøvekøre bilen, og begge mener det er grotesk da gearet blokerer totalt (både når den skal i 1. gear og bakgear). Det eneste der har virket indtil videre er at man bliver ved at koble ud, indtil gearet igen kan rykkes.
    Til gengæld er det da altid spændende at holde for rødt lys, om man får spærret hele køen når der bliver grønt lys smiley


  • #5   1. okt 2013 Jeg har også problemer med min High Up. Min kun første gear. Og ja, det er altid spændende at holde for rødt smiley

    Jeg har også været ude ved VW med det, men han kunne selvfølgelig ikke fremkalde problemet. Han vidste dog godt hvad jeg snakkede om.

    Af én eller anden grund, så har jeg mest problemet når BMT er slået til. Så det kører jeg sjældent med nu...


  • #6   1. okt 2013 jeg bemærker det kun når den skal i bak-gear.

    er Automekaniker og ja svaret er at gearkassen er "billigt udført"

    Bak-gears problemet er fordi gearkassen ikke er synkroniseret i bak-gearet. og skal derfor 'lirkes' i gear - dette er dog meget normalt på de fleste billige biler, man skal op i en stor volvo eller bmw og lignene før du har et synkroniseret bakgear.

    Problemet med førstegearet skyldes flere ting - nu bliver det lidt mere teknisk men... første ting der gør det er at du har ikke faste skiftestænger men derimod kabler. Kablerne har det med ikke at være lige så kontante men 'bukker' let iforhold til faste skiftestænger, der har du lettere ved bare at trykke til og så smutter den i gear.
    A
    nden fejl i kassen er at den er så lille og der er sparet på så meget, så synkromeserne er for groft udført. hvis man havde lavet finere tænder og en størrer bremseflade på synkromesen ville du ikke ramme så tit forkert på synkromeshtænderne.

    den sidste fejl ved den gearkasse er at efter min mening har man brugt en for tyndtflydende gearolie. Da den larmer meget i første og andet gear.
    Og holder du i frigear med kørende motor, med sluppet kobling og så kobler ud og vil sætte den i bak-gear så børster den tænder - denne fejl ville forsvinde hvis der var en tykkere olie på. Så ville den hurtigere bremse højgearsakslen i gearkassen.
    Men en tyndt flydende olie er sikkert brugt for at formindske modstanden i drivlinen - hver ting tæller jo, for en god benzin økonomi. Det går desværre ud over andre ting.


  • #7   2. okt 2013 Tak Lind for den udførlige forklaring - minder jo en del om dét jeg fik af vide da jeg var inde med bilen.
    Skal jeg forstå det sådan, at det heller ikke kan betale sig at få en mere tyktflydende olie på? Havde ellers været en rimelig let løsning smiley

    Det ser ud til man så må leve med "problemet" - synes det er lidt synd for en bil som ellers kører rigtig godt, størrelsen taget i betragtning smiley


  • #8   2. okt 2013 jeg ville køre videre med den som den er og så leve med det smiley

    - og husk nu, man skal holde stille før man sætter en bil i første gear, INGEN gearkasser har godt af at man moser gearstangen op i første gear mens biler triller.





  • #9   3. okt 2013 Tak Lind, det vil jeg så gøre. Er også klar over man aldrig sætter i 1 gear, med mindre bilen holder helt stille smiley

  • #10   3. okt 2013 Dejligt med en der kan sætte ord på sagerne (mekaniker :-D)... lyder plat, men havde selv overordnet den samme teori om problemet, men hvad der er under bilen og om olien er tyk eller tynd aner jeg ikke en skid om smiley

Kommentér på:
Problemer med 1 gear og bakgear

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce