{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

Svingende tomgang, mærkeligt problem {{forumTopicSubject}}

Hey flok

Min Pug 406 , 2.0 16v fra 1999 (Phase 2)

den svinger i tomgang, det er ikke mange omdrejninger men det går det hurtigt, så man kan mærke den står og rulle/slynger rimelig kraftigt, og man kan nemt høre det. Den lyser også periodisk i motor lampen, uden noget specielt mønster, andet end det oftest sker når den har kørt over 30 km og man drejer.

Den meldte "mem" fejl på brændstof indsprøjtning og banke sensor - de blev slettet og den har lyst et par gange siden, men der plejer jeg bare at slukke og tænde bilen igen, så forsvinder lampen

Jeg har skiftet tomgang regulatoren, og map sensoren, lige lidt hjalp det - jeg tror heller ikke det er lambdaen

Den slynger meget mindre (men stadig lidt) når jeg bruge bagrude varmen ? og som bonus info kan jeg sige at er det koldt i vejret, og min kabineblæser står omkring 21 grader kan jeg høre den knitre/sitre, inde bag ved instrument brættet, i et par sekunder. Skruer jeg op til over 25c er der ingen lyd

Da jeg jumpstartede en anden bil, og jeg satte både strøm pg stel over på den andet batteri, stod den 100% perfekt i tomgang.

Hvad tror i det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svingende tomgang, mærkeligt problem
  • #1   20. nov 2013 Det med tomgang er et helt normalt problem på alle de 406 ere jeg har kendt til. Der kan intet gøres ved problemet. Sådan er de bare. Surt er det men intet rigtig at gøre. Har selv prøvet at skifte begge lambdaer men hjalp ikke. Så lad vær med det .

• #2   21. nov 2013 Jeg holder mig,fra,lambdaetnr så

det skal kunne fixes,,jeg nægtet at tro på der absolut intet kan gøres smiley

• #3   21. nov 2013 har spurgt peugeot og selv de siger at det er et problem som ikke kan løses. Vil du absolut prøve noget så prøv ventilløfterne at udskifte dem alle.

• #4   21. nov 2013 Det er bare mærke ligt for den har vel ikke gjort det fra ny, så et eller andet må jo være galt

ventilløftetne er der intet der tyder på det er, hint at det hjælper at tænde for bagruden, jeg er 100 på at det er elektrisk. Men tak for hjælpen indtil videre smiley

• #5   22. nov 2013 Jeg skiftede step motor, men fik også afvide at min gik godt i forhold til mange andre.

• #6   22. nov 2013 Step er skiftet, hjalp intet

• #7   23. nov 2013 Jeg har selv en 406'er som sagt, som leger meget lidt i omdrejningerne i tomgang, og selv om jeg har sat en professionel tester kun til Peugeot biler på, har den ikke fundet nogle fejl. Har som sagt været til Peugeot med den, og de siger at der ikke kan gøres noget ved det. Og i sidste ende, det gør jo ingen forskel om den gør det eller ej smiley

• #8   23. nov 2013 Raghib - nu har jeg snakkwt med en pug mekaniker, og han sagde det oftest er en af de mange stel forbindelser. For mig gør det en forskel, jeg synes virkelig at det er pisse irriterende og lyder af lort smiley

min bil meldte fejl å banke sensor og indsprøjtning , men det var kun en men fejl

• #9   24. nov 2013 Ja ja, kan sagtens forstå dig. Husk lige at skrive hvad du finder ud af, så jeg og sikkert mange andre også kan få glæde af det. smiley

• #10   5. jan 2014 Jeg har stadig intet fundet ud af. Andet end det jeg vidste i forvejen, at den køre nogenlunde i tomgang når bagrude varmen, er tændt.

Og så gik den perfekt da jeg jumpstartede en anden bil, så snart batterierne var sat sammen.

Nu skifter jeg Batteri, speedsensor og tester min lambda inde for de næste par uger.

Jeg har hørt det kunne være en defekt speedsensor, hvilket min er periodisk. Batteriet kunne det også godt være, hvis ikke skal den alligevel snart have et nyt.

Hvis andre har nogle forslag så er de velkomne. Har fået at vide det kunne være et par stel forbindelser, men er sku ikke helt sikker.

Kommentér på:
Svingende tomgang, mærkeligt problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce