{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.918 visninger | Oprettet:

BMW E34 525i turbo mont. ? {{forumTopicSubject}}

Det er med M50B25 motor UDEN VANOS
Mit spørgsmål heri ligger, om hvilken olie den skal køre på.. hvad der evt. ellers skal monteres.. indtil videre lyder projektet som følgende:
Regner med 300-350 
Turbo mont. Intercooler monteres.. rør og slanger til hele molevitten. Skal der dertil ikke monteres større oliekøler? Større kølesystem? Anden benz. pumpe.. smedet stempler, ventiler. ja jeg skal komme efter jer. Hvad ville være perfekt ellers at montere?

Men som sagt. Hvilken olie skal bruges til dette projekt? :-D 

Kom ellers med info hvis i ellers selv har prøvet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E34 525i turbo mont. ?
  • #1   9. jan 2014 Behold din org indmad, få en ordenligt toppakning, arp topbolte, en ordenligt motor styring, samt større dyser. Der er set op til 500hk på org indmad, dog med anden indsugning

  • #2   9. jan 2014 Jamen vi prøver uden indmad.. tror os det er det, det bliver til.. pengene skal jo bruges rigtigt smiley hehe

    arp topbolte???
    Hvillen indsugning? Custom?


  • #3   9. jan 2014 Yep, ARP topbolte til at holde topstykket nede med smiley

    du kan godt lave de 300-350 hk med org M50b25 indsugning, så bare i med nogle større dyser,

    prøv at ringe til Ole fra Viborg autoteknik, eller RH motorsport og hør om de kan få din ORG motorstyring til at kunne klare opgaven


  • #4   9. jan 2014 Ja forstærket bolte til topstykket, og i med en ståltoppakning. har en bekendt der har kørt snart 5år med 500hk på hans m50 e36 coupe, med std indmad.
    større olie køler, kan være en god ide, indsugningen den std af plastic holder ikke til mere end 0.5-0.6bar, så du skal have lavet en alu indsugningensmanifol.

    Olie foretrækker jeg selv castrol 10-60w til turbo motor.


  • #5   9. jan 2014 Ok. . Hehe satte spørgsmål ved arp bolte.. da jeg ikk viste hvad det var smiley men tænkte da noget i den stil smiley
    ja self en ståltoppakning smiley
    Og regnede osse med 10w60 smiley
    Fedt jamen det tyder jo på, at BMW bare kan holde smiley hehe
    Motorstyring kommer vi selv til at lege med.. og bare rolig, der er eksperter indblandet smiley


Kommentér på:
BMW E34 525i turbo mont. ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce