{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Fra automat til manuelgear Calibra {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået tilbudt at få en Calibra 2.5 V6 i bytte på min egen 2.0 16v
Men den er med automatgear og det vil jeg gerne lave om til manuel er der nogle som har prøvet er ombygge det før?
Har hørt det skulle være noget af en omgang?
Ved godt at det er pedaler bremseforstærker. Håber på lidt hjælp hvis en af jer evt har mod på at hjælpe ønskes det gerne mød betaling

Steffen andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra automat til manuelgear Calibra
  • #1   30. jan 2014 du skal ikke skifte bremseforstærkeren, kun pedaler og så den nok nemmest at få et motor ledningsnet fra en v6 med manuel geat, ud over det mener jeg ikke man skal bruge det vilde

  • #2   30. jan 2014 Min plan var nemlig at lave den om til en c20let da den lige må ligge i etter 20%'s reglen så der skal jeg jo have ny motorstyring samt motor ledningsnet
    Pedalerne kan jeg jo finde på det lokale Autoophug


  • #3   30. jan 2014 jamen hvis du skal til at ligge helt anden motor og gearkasse i skal du jo bare ha et pedal set og gearstang og kardanbox der passer til den motor du skal ha i. Ved ikke om sådan en kan være med enten hyd. eller kabel koblig og om gearskiftet kan være både kabel eller stang, men hvis du bare er opmærksom på det, så skulle det vel være lige til...


  • #4   30. jan 2014 Det kabel kobling og stang skifte... Så det sådan rimeligt lige til alt sammen

  • #5   30. jan 2014 hvis den gamle motor og gear fungere fint. så må du da lige sige til hvis du vil sælge det

  • #6   31. jan 2014 Jeg har bygget min vectra om fra automat til manuelt.. Har det originale ledningsnet i, så det kan lade sige gøre.. Det var dos herinde der hjalp mig. Pedaler og gearskifte er den nemme del af det..

  • #7   31. jan 2014 hvis du skal skifte om til en c20let, er det ikke helt plug'n'play. der er nogle småting du skal lave om, men det er ikke så svært. er ved at gøre det i min Calibra 2.5 v6 -> c20let. du skal være velkommen til at spørge hvis der er noget du er i tvivl om. kan dog ikke hjælpe så meget med automat til manuel gear, da min var med f25.
    men skriv lige PM da det er nemmere


Kommentér på:
Fra automat til manuelgear Calibra

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce