{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Har lige købt en E30 316i aut coupe, starter ikke perfekt {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ny E30 ejer og har fået mig en rigtig dejlig bil. Dog starter den ikke helt perfekt. 1. gang man starter den går den ikke bare i gang med det samme og nogle gange når den kommer i gang går den ud igen. Som regel starter den så rimelig nemt anden gang jeg drejer nøglen. Det er stort set hver gang den startes at den skal "lokkes" i gang.

Har noget en ide til hvad det kan være?

Det tikker lidt i motoren hvilket jeg har hørt er meget normalt og min mekaniker sagde det ikke var slemt. Bør jeg gøre noget ved det og har nogen erfaring med diverse oliebehandlinger og lignende som kan afhjælpe det?

En lille ting mere. Ved ca. 120 km/t opstår der en resonans som er rimelig høj. Den har ældre udstødning på så måske er det årsagen?

Ellers en rigtig skøn original bil selvom den ikke er hurtig.

Mvh Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har lige købt en E30 316i aut coupe, starter ikke perfekt
  • #1   6. jun 2014 Jamen en ny gang tændrør, tænd kabler, strømfordelerdæksel og rotor skader da i hvert fald ikke at starte med at skifte..

Ang det tikken kan det hjælpe at stille ventiler hvis ikke knasten er slidt op

• #2   6. jun 2014 Tak for input. Det lyder som en god start med tændrør mv. Sender en ordre til Tyskland...

Bilen har kørt dog kun kørt 160.000, så håber den kan stilles lidt på. Nogen som kender en god mekaniker, som vil se på den opgave omkring København og Nordsjælland?

Mvh Allan

• #3   6. jun 2014 Hva måtte du gi for sådan en fin vogn? smiley

• #4   6. jun 2014 Jeg har givet 15.000. Den er oprindeligt tysk og har fuld servicebog og så godt som ingen rust. Med aircon dog den gamle slags R12. Har læst mig til at det er dyrt at få RS24 på. Delene til en R134 konvertering koster ca. 1.500-2.000 plus en sjat timer i perlegruset.

Overvejer at den skal have ny tandrem for den er fra 06 men kun med 30.000 km. Hvad tænker I og hvad koster det?

• #5   6. jun 2014 Ja så ska den ha ny tandrem, den kan være mørnet, jeg ville ikk ta chancen og køre med så gammel en tandrem.

Kommentér på:
Har lige købt en E30 316i aut coupe, starter ikke perfekt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce