{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

sr20det blacktop non-vvt - Nistune eller ny motorstyring? {{forumTopicSubject}}

Står i den situation at en kammerat nu har fået skruet lidt i sin PS13 og nu er den blevet hurtigere end min 180sx'er.

Det har resulteret i at jeg har fået købt mig en større turbo(GT2876R), ny dysebro og større dyser.

Nu står jeg så i dilemmaet om hvad der skal ske på ECU siden.

For han skal satme ikke være hurtigere end mig!

Havde tænkt apexi og z32 afm, men der er intet tilsalg for tiden.

- Nogen der kører med nistune board i deres styring?
- I så fald, erfaring og hvor blev den kørt ind?

Tak på forhånd!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sr20det blacktop non-vvt - Nistune eller ny motorstyring?
  • #1   8. jun 2014 Hvad har du af penge?

  • #2   8. jun 2014 Umiddelbart havde jeg nistune eller apexi i tankerne, netop fordi det så ikke har kostet mig 15.000kr før bilen er kørende igen

  • #3   8. jun 2014 Er det noget de selv har lyst og mod på at rode med med alle de fordele der følger med... eller vil du bare have bilen ud at køre...
    Eller spurgt på en anden måde...
    Er du mekaniker eller racerkører ?


  • #4   8. jun 2014 Køb din z32 MAF på eBay. Meget billigere. Gav 700 kr inklusiv levering for min

  • #5   8. jun 2014 Jeg er vel hvad man vil kalde for perlestens mekaniker smiley

    Men en perlestensmekaniker som lidt føler presset ved måske ikke at komme ud og trille i år.


  • #6   9. jun 2014 jeg havde sparet lidt ekstra sammen og smidt en aem ecu på den, det kører jeg selv med. uendelige muligheder, lækker software, og du slipper for og køre med luftmassemåler! ( Aem kører med map sensor) smiley

  • #7   9. jun 2014 Yep...! Kom over på "the darkside" af motor tuning...
    Den motorstyring du har problemer med er udviklet i 1984, samme år som commendore 16 stod øverst på alle raske drenges ønskesedel.
    Hele programeringen og alle tabeller er skrevet i uforståelige koder, og ikke særligt brugervenlig. Måden den arbejder på er at den laver en blanding efter hvor meget luft der kommer ind hvor efter at den skyder det hele af i blinde....
    En moderne styring gør faktisk det samme, forskælden er at den efterfølgende smager på blandingen, og hvis noget ikke stemmer kan den på 1/10000 del sekundet ender dysseåbningstiden eller tændingen.
    Og hele denne herlighed kan du nemt få adgang til med en laptop, og ændre, fejlfinde eller justere med et fantastisk brugervenligt program.. Det tager noget tid at finde ud af, men ret hurtigt kan du selv indkøre din motor på vej hver gang du har ændret noget. Ex. Større spjæld, anden turbo, dysser, indsugning, brændstof...
    Selv har jeg næsten altid min laptop med, for der er måske noget jeg lige kan ændre eller lige holde øje med...


  • #8   10. jun 2014 http://ecumaster.dk/

    Se nu blev jeg også lige luftet for denne - Det kunne sagtens blive en mulighed!


  • #9   10. jun 2014 AEM laver også en prisbillig en... måske mere gennemprøvet end ecu master?

    Den kan købes flere stedet end lige Ktech...
    http://shop.ktech.dk/product/aem-ems-4-57/


Kommentér på:
sr20det blacktop non-vvt - Nistune eller ny motorstyring?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce