{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

HDJ80 Friløbsnarv? {{forumTopicSubject}}

har lige invisteret mig i en HDJ 80, men sådan en svend er ju med permanent 4x4, og havde set man kunne få friløbsnarv til den.

mit spørgsmål er så om det kan betale sig, tænkter på brændstoføkonomi smiley min gamle trold gik omkring 8 km/l med bafhjulstræk og ca 5-6 km/l om vinteren når jeg kørte med 4x4 slået til og friløbsnarv tilkoblet.

mon den spare brændstof ved at den ikke skal trække hjulende rundt? og kun skal trække akslerne... og den spare vel også på dækmønstret???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HDJ80 Friløbsnarv?
  • #1   17. jun 2014 Ingen tvivl om at det vil spare brændstof men prøv og kontakt bertelsen offroad og hør om man kan skaffe noget de plejer og have styr på det smiley

• #2   17. jun 2014 tror du det har ligeså meget at sige på toyotaen som på nissanen?

• #3   17. jun 2014 Team Bertelsen kan skaffe et konverteringskit med fri købs nav og noget grej til gearkassen så det virker ordentligt, men det er ikke ret meget du sparer ved det

• #4   17. jun 2014 Ja for du bruger brændstof på og slæbe det med rundt jeg kunne mærke forskelg på min suzukie bare jeg gik fra fast nav til manuelt så jeg ikke slæbte fortøj og kadan med, men tænker lidt kan en hdj80 slåes fra 4x4 til4x2 på gearstangen

• #5   17. jun 2014 nej den er kun 4x4 så akslen vil stadig dreje med rundt..

hvad er det man kan få til gearkassen? er det så man kan få den i 4x2?

• #6   17. jun 2014 Nej kun høj og lav men Bertelsen har vist er kit så den kun køre 4x4 i lav og 4x2 i høj

• #7   17. jun 2014 det gider jeg ikke have, skal også kunne køre i 4x4 i høj når der er sne om vinteren

• #8   17. jun 2014 det er en rigtig fed model, jeg ville nu beholde den som den er, den køre vel også 8 km l ? hc

• #9   18. jun 2014 Når du slår forhjulene fra, eller piller kardanen af til forhjulene, så kører den bare rundt i diffen i gearkassen og bilen kommer ikke rigtigt nogen steder.
    Det først når du sætter den i lavgear og centerdiff' slår til at du så kan komme frem og tilbage.

Så må du skulle have et kit til gearkassen så du kan køre med centerspær i højgear også, eller noget helt nyt diff' værk til gearkassen.

Men de har styr på det ved team bertelsen. Spørgsmålet er bare hvor mange 100.000km du skal køre for at det har betalt sig hjem igen.. Det må alt andet lige koste lidt at bygge om jo..

• #10   18. jun 2014 Du kan sagtens køre med spærret centerdiff i høj gear. Det er "kun" en ledning og en loddekolbe, så er det overstået. Meeeeeen, nu ved jeg ikke med 80'eren, men en 100' uden træk på alle 4 fødder har lortekøreegenskaber, specielt med en trailer på - og så mange penge tror jeg ikke der er sparet ved at stille om. Desuden skal du nok være opmærksom på at hvis den er med aut. gear, så åbner den automatisk for centerdiffen igen, når du passerer en hvis hastighed.

• #11   20. jun 2014 Det er dette kit der henvises til ...
    http://www.marks4wd.com/part-time-4wd-conversion-kits-1/mfk1210-80hd.html

• #12   21. jun 2014 Jeg har et sådan sæt fra marks4wd på en 100 og det virker helt fint på min, men hvis din 80ér har abs er der et lille problem for en 80ér måler på stikakslen og en 100 måler helt ud ved navet, så hvis der er glat om vinteren, er det nok lidt spændene at køre med......

• #13   27. jun 2014 Marc H

ABS Live Axle Models
    When ABS equipped live axle vehicles are fitted with a Part Time 4WD kit, the ABS sensor reading from the CV joint becomes inoperable and the ABS warning light is displayed on the dash. The ABS relocation kit moves the sensor from the CV joint to the wheel hub and operates as per factory specifications.

Kommentér på:
HDJ80 Friløbsnarv?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce