Udendørs PIR driller {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige monteret nyt udendørslys (10W floodlights LED uden PIR) og dertil købt 2 billige PIR sensorer fra jem&kiks.
Der sidder 3 stk 10W LED som og 2 stk PIR således den forreste i indkørselen er styrret af sin egen PIR og de to rundt om hushjørnet til bagdøren er styret af den anden PIR.
Til at begynde med drillede den sensor med de 2 lamper på. De tændte, men stod og blinkede konstant. Jeg kom til at tænke over det nok var inverteren i LED lamperne der gjorde PIR sensoren ikke fik nået at holde lampeledningen åben i styringen og valgte at prøve og smide en 40W traditionel pære ind over. Det afhjalp problemet lige indtil jeg monterede skumringsrelæet. Så startede det hele forfra og nu hjalp 40W tricket ikke. Det lidt mystiske er så at på en eller anden måde har solens lys indvirkning på det. For hvis jeg tænder for udelyset når solen er gået ned blinker det ikke før solen så igen står op.
Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende? Eller er det simpelthen for billig kina lort det PIR værk jeg har købt mig. Det er sjovt nok kun der hvor der sidder 2 på den laver bøvl. Der hvor der sidder en er der ingen problemer. Og har prøvet at sætte en på i den anden ende og bytte PIR ud uden held.
P.T er den ene PIR pillet fra så jeg har konstant udelys, men ville gerne køre med sensor så jeg ikke har lyset tændt når jeg ikke har brug for det.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Udendørs PIR driller
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside