{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.113 visninger | Oprettet:

Motor sætter ud. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lidt problemer med min Skyline , den har ved 4500 omd med fuld gas udsætter og skyder og laver en sort sky, men det er kun med fuld gas, men med lidt over halv gas, køre den bare der ud af.
Kan det være tændspolerne som er slidt, eller andre som har prøvet det samme, står og skal have kørt den ordentlig ind, men skal lige have den til at gå ordentlig.

Mvh Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor sætter ud.
  • #1   17. aug 2014 Det kan godt være tændspolerne..

  • #2   18. aug 2014 hvad motorstyring køre du med`? og hvad ladetryk?
    For køre du med orginal motorstyrring og har hævet trykket til f.eks 0,8bar så har du forklaringen lige der :).. Det vil den ikke være med til og så fuelcutter den...


  • #3   18. aug 2014 *Ja ok... kiggede lige din profil... hvis det er din R34 er der nok ikke orginal styrring på mere ;-)--- når den sætter ud er det så et voldsomt udsæt eller er det som om den prutter under fuld gas?... har du AFR ur i?

  • #4   18. aug 2014 Ja det er min r34, jeg har AFR ur i, og var langs for at få den rullet, men efter som den satte ud, eller bremser i motoren ved 4500 omd, blev det ikke til det store, og han prøvet at gøre den fed og mager i blanding uden det hjalp noget. De 2 tændrør på cylinder 3-4 er mere mørke end dem på 1-2-5-6har et billede af det.
    Højer er tandems side


    profilbillede
  • #5   19. aug 2014 Ja der er et par stykker der ikke helt er med der...
    Hvad ladetryk køre i med når problemet opstår?
    Er der originale tændspoler mm?
    Hvad motorstyrring?
    Og aller vigtigst! Hvad er gap på dine tændrør? Ligner NGK7ér rør?


  • #6   19. aug 2014 Hej Søren,

    På billedet er det BKR8EIX rør -
    Thread Size: 14mm
    Hex Size: 5/8" (16mm)
    Reach: 19mm (3/4")
    Seat Type: Gasket
    Gap: .032" (0.8mm)
    Heat Range: 8

    Men i England sagde de at det var fordi tændspolerne blev for varme og det formentlig var pga de 1000cc dyser der sidder i den..


  • #7   19. aug 2014 Der sidder BKR8EIX tændrør i, der sidder sorte tænd spoler på, så går ud fra det er de originale.
    Der sidder en link 4g motorstyrring i, data på tændrør er dem som Thomas har skrevet, og angående dyse størrelse, burde det være lige meget, da man jo juster hvor meget benzin den skal sprøjte ind.
    hvad lade tryk det begynder ved, ved jeg ikke lige, men når det er godt med tryk på.
    Men den kørte med 1,6 bar i starten, satte den ned på 0,9 bar, og stadig det samme, og ændret den så til 1,4 bar, og der står den nu.


  • #8   19. aug 2014 Mit bud er stadigvæk tændspoler..

  • #9   20. aug 2014 Hvis den blæser gnisten ud som det lyder til er det for det meste en af to ting.

    dårligt/slidte tændspoer eller tændings modul.

    Eller dårlige tændrør med for meget gap!....

    Den sidste er nem at teste... Køb nogle nye NGK rør. Jeg vil nok gå efter 7'er rør og ikke 8ër rør!... Jeg kan hjælpe dig med dem hvis det er til en go pris.

    Og så det aller vigtigste! Tjek gap(afstanden) på dem, de skal ligge omkring 0,7.
    Køre du med standard tænding bliver du nok nød til at gappe dem mindre for den kan holde gnisten. Jeg ved nede på 0,5 på mine før den kunne holde gnisten ved 1,4 bars tryk.
    Det er noget der er nem at prøve før du skal ud og købe helt nye spoler mm.


  • #10   20. aug 2014 En ting er helt sikkert... det har intet med dyserne at gøre.... hvad AFR køre den med under fuld last?

  • #11   20. aug 2014 Mit tændings modul som plejer at være skruget fast oven på cover over tændspolene er fjernet. Den køre med 11.5 ved fuld gas.
    Hvad kan du skaffe nogle 7'er rør til.
    Du kan også se på det billede af motorrummet at modulet er fjernet


  • #12   21. aug 2014 Jeg undersøger lige prisen på dem...
    Hvis det mangler køre din motorstyrring spolerne direkte. Så er det ikke sikkert de er orginale smiley
    Men også lige meget. Kan du tjekke gap på din tændrør du har pillet ud? Det kan sige lidt om hvor vi er henne af...
    11,5 ved fuld gas lyder meget fint. ikke der problemet er.


  • #13   21. aug 2014 Kører R34 ikke uden tændingsmodul / eller med specielle tændspoler hvor det er integreret ..

    hvis den kører med tændingsmodul ville jeg tjekke det...

    går ud fra den kører med mapsensor når den er med link ecu ?


  • #14   21. aug 2014 Har lige måle afstanden (gap) er 0.75 mm.
    Den køre med map sensor, der er ingen luft massemåler på.


  • #15   25. aug 2014 Hvis det er cylinder 3 og 4 hvor den er mørk ville jeg tjekke følgende.

    Gab på dine tændrør, du kan rolig køre 0,6 på dem.
    Tændspoler
    Og lednings nettet
    Lige nøjagtig 3-4 er de to der bliver varmest da de er midt i motoren. Det er altid de to med de mest ''slidte'' ledninger og altid de to cylinder vi har døjet med på stort set samtlige biler når det har drillet.

    De to blokke der revnede var også i enten 3 eller 4 de gjorde det.

    7er rør i, de ligger til en 100mand pr stk og så prøv igen søren smiley


  • #16   25. aug 2014 Jeg må prøve med andre tændrør, evt. nr. 7 i stedet for 8

  • #17   26. aug 2014 Nu er det godt nok altid cylinder 5 og 6 der er varmest. Men det er nu lige meget. Det kan jo fint være dårlige spoler, tændrør, ledninger eller andet. Men prøv med tændrør og så gap dem til 0.6-0.7. Så er det da ikke det smiley
    Jeg har ikke flere rør men ja 90-100kr... Snak evt med Kennet Jørgensen med den Gule R33... han har så mange han sælger af dem smiley


  • #18   26. aug 2014 Ok tak for hjælpen indtilvider.

  • #19   26. aug 2014 Martin, hvorfor er det så altid 1 af de to midterste cylinder der flækker eller går?

  • #20   28. aug 2014 Det er det heller ikke... normalt vis så er det 5 eller 6ern der dør. Det var det på både min og Jægers. Og er et generelt problem. derfor man altid køre 2-3% mere benzin på cyl 5 og en 5-6% mere på cylinder 6. kølevandet er varmere når det når ned bagerst i blokken, og den naturlige overflade køling er også helt væk bagerst i blokken. Så de vil altid kører varmere. Også det du kan se hvis du måler EGT på alle 6 udstødninger som nogen gør nettop for at forhindre dette så de kan justere sig ud af det.
    Grunden til Kennets brister ved 3-4 er fordi det er der blokken er svagest. Den fik jo alt for meget tænding og dermed alt for højt tryk i cylinderen og så der den typisk mellem 3-4 de gir op først.


  • #22   13. sep 2014 Har købt nye tændspoler og ledningsnet, så må vi se om det hjælper.

  • #23   11. okt 2014 Fik du løst problemet ??

    Angående tændrør kan man sagtens køre med "Normale" BCPR7ES til 35kr og stadig lave 700hk uden at tøve smiley billigere end de fine iririum - platin rør smiley


  • #24   12. okt 2014 Har du lavet 700hk på alm rør Anders?

  • #25   12. okt 2014 Nye tændspoler hjalp ikke, har nu monteret et du-luck ledningsnet til tændspolerne, og købt en nismo benzinpumpe, og det ene benzinfilter er vendt forkert har jeg fundet ud af, men om det har nogen betydning ved jeg ikke.

  • #26   12. okt 2014 nej det har jeg ikke personligt, men det kender jeg flere der har, ikke kun på en nissan, også toyota og volvo

  • #27   12. okt 2014 Det er kun levetiden platin rør gør godt på. Nye almindelige rør er lige så gode som ny platin rør..
    De er lavet fordi mange biler nu om dage kører 100000km på et sæt rør. Og er ofte meget svære at komme til at skifte..


  • #28   30. maj 2015 Fejlen fundet efter næsten 1 års søgen, en omd. begrænsing der var lagt ind i boksen.

Kommentér på:
Motor sætter ud.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce