{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

ryster i rattet {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en galant fra år 2000 det er en 2,0 glx men da jeg kørte den hjem begyndte den at ryste ved høj fart (150-180km/t) men ved ikk om det bare er fælgene der skal afbalanceret eller om der er andet som kan gøre det?
Håber i kan hjælpe mig
på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ryster i rattet
  • #1   23. sep 2014 Start med at tjekke afbalancering.
    Hvor er du fra i landet? For hvis det er i nærheden, kan jeg godt tjekke det gratis for dig.


  • #2   23. sep 2014 jeg er fra slagelse men bilen står lige pt uden plader da jeg først får min kort til december smiley

  • #3   23. sep 2014 Ok, det er ret meget ikke i nærheden...
    Men få tjekket fælge/dæk. For hvis der er noget, som ryster ved høje hastigheder, så er det dårlig afbalancering.


  • #4   24. sep 2014 Okay tak for det gode svar smiley

  • #5   8. jan 2015 der er en stor sandsynlighed for at du har fået nogle varme bremser, jeg oplevede det flere gange på min Galant.

    lad os sige du har bremset ned fra 180 til 110 pga. en langsom bilist så bliver skiverne meget varme og hvis det er nogle forkerte kloser relativt til dine skiver bliver de for varme og derved skæve.
    i det hele taget syntes jeg bremserne generelt var for små foran på min men fik dem aldrig skiftet ud til nogle større.
    det kan også være dine kalibre hænger lidt så, er der altid kontakt mellem skive og klodser det bliver de også varme af.


  • #6   8. jan 2015 har lige fået kontrolleret at de ikke hænger men det er først når man rammer omkring 180km/t

  • #7   9. jan 2015 Så er det nok bare en sporing eller som du selv har været inde på dæk elev fælge der kan have en skævhed du kan jo nemt tjekke om det hænger sammen med fælgen ved at låne et sæt eller skifte til sommer dæk hvis du har og så tage en hurtig tur ud og se om problemet er uændret


  • #8   9. jan 2015 har lige købt et par vinter dæk men de står ikke fast overhovedet så syntes ikk det er så smart at køre stærkt med dem på

Kommentér på:
ryster i rattet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce