{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Go eller NGO Ssangyong Tivoli {{forumTopicSubject}}

Vi kan lige så godt vende også til det, vi lever i en verden, som elsker de små Crossover-ligne biler - Se bare salget af biler, såsom Renault Captur, Citroen C4 Catus, som også blev årets bil i Dk 2015, Dacia Duster, og den helt nye Suzuki Vitara. Vi dansker kan bare ikke få nok af dem, og salget er steget igennem taget bare de sidste 2 år. Selv i dag, kan man få små biler, med frihøjde, eller Crossover-ligne look, såsom Vw PVw Polo Cross, Dacia Sandaor StepWay, Fiat Punto Avventura, og Toyota Etios Cross. De sidste to skal du bare glemme.

Hvorfor kan vi så godt lide dem? Jo, vil lever i en verden, hvor vi mennesker gerne vil vise os frem, skille os ud, eller bare havde noget der ser mægtigt ud. Man får jo noget, som ser anerledes ud end, hvad der ellers køre på vejen. En bil, som f.eks. Citroen C4 Cactus ,får man jo en bil til under 200.000 kr, med masser af plads og design, hvis man er til den slags, og så det vigstige, udstyr. Når det gælder motor, så er det ikke lige noget der fanger entusiasterne, for ærligt, så køre de jo heller ikke særlig godt, men økonomiske motor er der da.


Som skrevet foroven, så findes der mange forskellige Crossover, i forskellige prisniveauer. Det er den billige ende, som er dem der sælger bedst, hvor de lidt dyre, såsom den udgået Citroen C4 Aircross, og søsteren Mitsubishi ASX ikke har haft det bedste salg. Den dyreste ende, er biler, såsom Porsche Macan, BMW X3, og Audi Q5, som vi ser bort fra i dag.

Mange ved ikke at Ford Fiesta findes også i en Crossover form, som hedder Ford Eccosport. Dog er den bygget i Inden, så kvaliteten og sikkerheden er ikke helt den samme, som måske ville forvente i en normal Fiesta. Motoren er enten deres 1,0 Turbo eller 1,5 Diesel- Men nu er Koreanerne tilbage i spillet, og når jeg siger tilbage, er det fordi de var med for starten af, med deres Hyundai Getz, der kunne fås i en model med frihøjde der hed Hyundai Getz cross. Google den Evt.

-Hyundai er også på vej med en i20 basseret model, som hedder Hyundai i20 Active, som enlig bare er en forhøjet i20.

Men bilen, som jeg har valgt i dag, er nemelig den koreanske Ssangyong Tivoli. Har du aldrig har hørt om Ssangyong før, så er det ikke noget nyt mærke, da der blev solgt i Danmark indtil 2010. Det var dengang store SUV og MPV´er, som brugte ældre Mercedes diesel motor. Dog er de tilbage med denne discount Crossover Tivoli. Et navn der ville passe meget godt ind til Danmark, men alligevel bliver den ikke solgt i herhjemme, selvom det forhandles lige nu. Tivoli har nemlig et mål, at tag salget fra Dacia Duster og den nye Suzuki Vitara. Motorprogrammet er meget ens med Suzuki´en, da den også kun fås med 1,6 benzin og Diesel. Udstyr er også meget i lig, med de andre. Man kan få klima, keyless go, parkering sensor, 7" skærm med mulighed for GPS, AUT, og endda læder sæder, plus meget mere. Den kan også fås med 4WD, men tvivler det er noget, man gider at tag ud på de mere avanceret veje. Topmodellerne er udstyret med 4WD, 18", og læder kabine standart.

Det vigtigste er vel prisen, som er lidt et puslespil, nu når den ikke bliver solgt herhjemme. Dog kan jeg fortælle, at i England bliver en næsten fuldudstyret model solgt til 170.000 Kr, hvad nok svar herhjemme til 280.000-300.000.- , hvis ikke mere. Den billigste model starter fra 120.000,- i England. Det vil sige, at den billige model vil nok ligge omkring 170.000-190.000 Kr, som er meget mere end en Dacia, men billigere end en Suzuki Vitrara.
________________________________
Teknisk data
Diesel
1,6 Turbo 116-124 Hk, 0-100 12 Sekunder,
Kan ikke finde mere info om den.
Benzin
1,6 128 Hk
Displacement:1597 cc Antal pladser:5Antal døre:4/5 Døre Brændstofforbrug. Kam :. *
6.6 l / 100 km
Brændstofforbrug. by: 8.6 l / 100 km Brændstofforbrug. på motorvejen: 5.5 l / 100 km CO 2 -emissioner Kombineret :. * 154 g / km Zugr. LGD. Brændstof:
Normal
Energieffektivitet klasse:EEmission klasse:
Euro6
EnergyLabel:4 (Grøn)

__________________________________________
Billeder
http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/14584/1752x1168/ssangyong_tivoli_ex_3.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/14584/1752x1168/ssangyong_tivoli_ex_2.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/14584/1752x1168/ssangyong_tivoli_ex_8.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/14584/1752x1168/ssangyong_tivoli_ex_7.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

Hvad siger i, er det noget som vil kunne sælges herhjemme?

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Go eller NGO Ssangyong Tivoli

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce