{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

18 December {{forumTopicSubject}}

Vi skal i dag kigge på en bil, som dominerede Nascar tilbage i starten af 1950’erne, og det er en bil, som de fleste børn i dag vil kende som ”Doc” fra Biler. Bilen der gemmer sig bag dagens låge er således Hudson Hornet.

Den første generation Hudson Hornet blev introduceret i 1951 og blev bygget indtil 1954, mens den anden generation blev produceret mellem 1955-1957. Den første generation blev kendt for sine på den tid gode køreegenskaber, takket være et lavt tyngdepunkt, samt luksuriøse indre, som var på niveau med Cadillac. Bilen er drevet af en 5 liters række 6, som fra 1951-1953 ydede 145 hk, mens den fra 1954 ydede 170 hk. På den tid var det den største række 6 motor i en bil i verden. Hornet’en kunne fås med enten en 3 trins manuel eller 3 trins automat gearkasse. Hudson Hornet blev tilbudt i flere forskellige udgaver, heriblandt en 2-dørs coupe, 4-dørs sedan og en 2-dørs cabriolet.

Hudson Hornet blev også kendt for sine flotte præstationer i Nascar i 1950’erne. I 1952 vandt Hudson 27 ud af 34 løb. I 1953 vandt de 22 ud af 37, mens de i 1954 vandt 17 ud af 37.

Den anden generation blev dog ikke bygget af Hudson selv, men af American Motors Corporation (AMC). Den blev derfor baseret på en Nash og det var kun noget af designet og logoet, der skilte bilerne fra hinanden. Af den grund er den anden generation meget mindre interessant end den første generation.

Pris: Jeg har fundet nyprisen på den første generation, som lød på mellem $2.543 og $3.099 afhængig af hvilken udgave man ønskede. Den første generation Hudson Hornet er på grund af sin racerhistorie i dag en eftertragtet klassiker. Det er i sær udgaverne der blev brugt i Nascar (2-dørs coupeer) samt cabrioleter, som er steget i værdi gennem de senere år. Der skulle være flere coupeer der indenfor de seneste år er blevet solgt for mere end $75.000, mens en cabriolet i 2013 blev solgt for $150.000. Årsagen til de ikke er i en højere prisklasse kan ligge i, at der blev produceret forholdsvis mange. Der blev således bygget mere end 43.500 stk. i 1951 alene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18 December
Kommentér på:
18 December

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce