{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.190 visninger | Oprettet:

Nyt værksted? {{forumTopicSubject}}

Hej kære Opelvenner.

Jeg har været et lidt langtrukkent forløb igennem med min Astra, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, så vil lige høre jeres meninger om forløbet.. det bliver nok en lang smører...

Det starter i januar med brændt olielugt i kabinen når bilen holder i tomgang, der lugter ikke ved kørsel. Der er tydelige spor af utæthed omkring ventildækslet.
Den 24/1-18 kommer Astra på værksted.
Får den tilbage med en regning med 1,33 timer, 10 o-ringe, ventildækselpakning, conti dæk og montering(som jeg har fået i et andet tilbud) 7466 kr. Opdager ridser rundt i kanten på 3 ud af 4 fælge, men tænker at det nok kan poleres væk.

Synes stadig der lugter af olie ved tomgang efterfølgende, men de har ikke renset motoren, så det er faktisk ikke til at vide om den er blevet tæt eller om det er det gamle olie der løber ned og brænder af på manifolden. Min kæreste synes ikke den lugter, så jeg venter med at gøre yderligere indtil omkring midt i april, hvor jeg er en tur sydpå (Lolland)
Her bliver lugten i kabinen rigtig slem og jeg er ikke i tvivl om at det er utæt igen.

Jeg kontakter mekanikeren.
Jeg får en ny tid 23/4.

Her beder jeg om at få motoren renset eller tørt af, så man kan se om det bliver tæt.
Dagen efter ringer han og melder den klar, får en regning på 1163 kr for: 1 pakning, 1 slange(som var mørnet) 1 time, samt div materialer. OK!

Jeg når kun lige ud af byen og motoren begynder pludselig at gå på 2-3 cylindre. Vender om øjeblikkeligt og køre tilbage.
Han forklare mig at der nok er gået fugt i et eller andet, og de skal de nok fikse.
2 dage efter (den 26/4) ringer han og siger at de kunne ikke finde et gram fugt i den gamle tændspole, men når de satte en ny på så virkede den upåklagelig.

Fik en regning på en ny tændspole og 4 nye tændrør 1941 kr.. (den var nok gammel og slidt i forvejen tænker jeg) men ingen timer.

Han fortæller mig at der kan forekomme lugtgener da de har foretaget rensning af motoren (fint nok)

14 dage efter begynder der så småt at lugte igen. Nu kan man på den flotte Nyvasket motor se at der kommer olie ud i højre side ved ventildækslet.

Jeg kontakter mekanikeren øjeblikkeligt og fortæller at det stadig er utæt, men jeg tænker det måske kan være proppen der er utæt, så jeg får ham til at bestille en ny.
Lidt efter begynder motoren at komme med en underlig fløjtelyd når man accelerer. Bliver lidt nervøs og får en kammerat til at kigge ned i motoren, ham mener det er en utæt udstødningsmanifold. Samtidig begynder højre forbremse at hyle...

Jeg ringer til mekanikeren og bestiller en tid.
Ny tid tirsdag den 29/5.
Han ringer og færdigmelder den fredag d 1/6. Altså 4 dage efter!

Jeg får min Astra tilbage med en regning på 6063 kr.
Ny udstødningspakning, 7 timer, nyt ventildæksel (de fandt ud af det gamle var skævt, yes!!) 1 pakning, lidt kølemiddel, div materialer, og -2 timer på udskiftning af pakning + rens af højre forbremse.

Yay tænker jeg og i, nu er alt på plads og virker og er i orden... tro om igen..

Sidste nye er:
Motoren er stadig utæt et ukendt sted fra. (De har ikke skiftet den prop, så måske det kommer derfra) Jeg er ikke mekaniker, jeg ved det ikke!!
Bremsen begyndte at hyle igen dagen efter. (Ikke lige så slemt som til at starte med)
Til gengæld har de løst den mystiske fløjtelyd! Det fedt!

Et eller andet sted synes jeg han har været reel nok, men jeg ved ikke rigtigt. De nærmeste har hele tiden sagt, “FIND ET ANDET VÆRKSTED.!”

Jeg ved ikke, skal jeg finde at andet værksted eller hvad? Hvad havde i gjort?

Har på fornemmelsen at han er træt af at rode med mit gamle lort.

Men hvordan kan det være så svært at finde en utæthed???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt værksted?
  • #1   11. jun 2018 Om du skal finde et nyt værksted eller ej, er jo op til dig. Føler du dig godt behandlet og generelt tilfreds, så ville jeg nok ikke skifte:)
    Når det så er sagt, så lyder det ikke som om han har meget erfaring med den type motor, det siger jeg af følgende grunde:
    - Skævt ventil dæksel ses ofte på den type motor(plastik dæksel).
    - Tændningsbro er et kendt problem på dem, normalt ikke forårsaget af fugt, men bare generelt slid.

    Det næste er din olie lugt, hvis der ikke direkte er nogen utæthed at se ved ventildæksel, så kan det evt. være følgende, HVIS der ikke er noget blå røg og se ud af udstødningen:
    - Pakning på olie tilgang til turbo, som er utæt.
    - Olie returrør fra turbo.
    - Slange mellem ventildæksel og indsugning, ligger under den sorte metal "klods" som går over dit ventildæksel.
    - Knækket envejsventil, som sidder til venstre for gasspjældet, når man står foran bilen og kigger i motorrummet.

    Disse er normalt de ting som kan give lugt af brændt olie på den type motor, selvfølgelig kan det også været andet, men ville være oplagt at kigge for de fejl:)


  • #2   11. jun 2018 Er meget taknemmelig for dine inputs.
    Det var noget lign den type svar jeg håbede på at få smiley


  • #3   11. jun 2018 Jamen er glad for at jeg kunne hjælpe:)

Kommentér på:
Nyt værksted?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce