{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

opsætning af bilen??? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg et stykke tid gået og tænkt på hvad der enlig gør en bil speciel go til drift!!

Altså mine tanker er selvfølgelig, spær, hk, moment, dæk, fælge og en go stram undervogn!! men hvad siger i??

køre de ''rigtige'' driftere med 100% spær eller??
er det hk eller moment der trækker og hvormeget er minimum?
ja undervognen skal vel være go hård og sænket eller tager jeg helt fejl??
og dæk?? hvad skal man vælge der hvis det skal være seriøst og hvad kan man nøjes med!!
Har det noget at sige om man køre på store eller små fælge??

håber der er nogen der kan hjælpe mig med min nysgerighed.!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opsætning af bilen???
  • #1   28. jan 2007 Der er mange ting man kan gøre og det er forskellig fra bil til bil. Der er dog nogle ting der skal gøres.

Lad os starte med spæret: Du behøver ikke 100% men jo mere jo nemmere.
    Undervogn: Du skal forestille dig at hvis bilen er blød og kan krænge (læne sig til højre i et venstre sving) Skal der mere spær til for at få den til at skride, Så strem din undervogn så meget op som muligt i bag. For: er der hvor du skal justere, hvis du ligger hjulene ind foroven for de mere bid og du kan bare dreje og bagenden følger efter som du trak den i en snor. Hårheden er også noget du kan justere på. Jo håre din bil er, jo nemmere har den ved at hoppe og miste bid, for blød og du krænger bilen igen og din bagende stopper med at glide. Dine dæmper skal være håre men ikke formeget, det er en ballange man skal prøve sig lidt med.
    Hk og Moment: Jo mere jo nemmere, lavere vækt jo fager heste har du brug for, Jo mere fart jo fagere heste ind i svinget men ud sf svinget skal der heste til og det er din vægt og heste/moment der spiller ind der.
    Dæk: For: de storste, bredeste og blødeste, Bag: Tynde, harde og små med meget dæktryk til at begynde med. Når man bliver bedre skal de være ens for at få mere stabilitet i bilen.
    Jo støre, bredere dæk og lavere tryk jo mere dækflade til at bide fast i asfalten med. Jo mindre, tyndere og mere tryk giver mendre flade til at bide med.

Håber det kunne hjælpe dig lidt...

• #2   1. feb 2007 joh det var da en start..!! er der ikke andre??

• #4   28. feb 2008 start evt med at køre på mindre fælge så du kan få noget føling med bilen, når du så bliver bedre og har mere kontrol kan du smide lidt større på.

Og leg med dæktryk i bagdækene da for højt tryk får dækkene til at smide vulkaniseringen/belægningen for tidligt og for lavt giver den for meget greb.

Kommentér på:
opsætning af bilen???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce