opsætning af bilen??? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg et stykke tid gået og tænkt på hvad der enlig gør en bil speciel go til drift!!
Altså mine tanker er selvfølgelig, spær, hk, moment, dæk, fælge og en go stram undervogn!! men hvad siger i??
køre de ''rigtige'' driftere med 100% spær eller??
er det hk eller moment der trækker og hvormeget er minimum?
ja undervognen skal vel være go hård og sænket eller tager jeg helt fejl??
og dæk?? hvad skal man vælge der hvis det skal være seriøst og hvad kan man nøjes med!!
Har det noget at sige om man køre på store eller små fælge??
håber der er nogen der kan hjælpe mig med min nysgerighed.!!
mar 2006
Følger: 46 Følgere: 47 Biler: 4 Emner: 31 Svar: 88
Lad os starte med spæret: Du behøver ikke 100% men jo mere jo nemmere.
Undervogn: Du skal forestille dig at hvis bilen er blød og kan krænge (læne sig til højre i et venstre sving) Skal der mere spær til for at få den til at skride, Så strem din undervogn så meget op som muligt i bag. For: er der hvor du skal justere, hvis du ligger hjulene ind foroven for de mere bid og du kan bare dreje og bagenden følger efter som du trak den i en snor. Hårheden er også noget du kan justere på. Jo håre din bil er, jo nemmere har den ved at hoppe og miste bid, for blød og du krænger bilen igen og din bagende stopper med at glide. Dine dæmper skal være håre men ikke formeget, det er en ballange man skal prøve sig lidt med.
Hk og Moment: Jo mere jo nemmere, lavere vækt jo fager heste har du brug for, Jo mere fart jo fagere heste ind i svinget men ud sf svinget skal der heste til og det er din vægt og heste/moment der spiller ind der.
Dæk: For: de storste, bredeste og blødeste, Bag: Tynde, harde og små med meget dæktryk til at begynde med. Når man bliver bedre skal de være ens for at få mere stabilitet i bilen.
Jo støre, bredere dæk og lavere tryk jo mere dækflade til at bide fast i asfalten med. Jo mindre, tyndere og mere tryk giver mendre flade til at bide med.
Håber det kunne hjælpe dig lidt...
jun 2003
Følger: 11 Følgere: 74 Biler: 20 Emner: 159 Svar: 1.733
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Og leg med dæktryk i bagdækene da for højt tryk får dækkene til at smide vulkaniseringen/belægningen for tidligt og for lavt giver den for meget greb.
opsætning af bilen???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside