3.290 visninger
|
Oprettet:
Montering af Org. El-ruder ? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Ville lige hører hvor svært det er at monterer et orginalt el rude system til min Polo 6n.
El ruderne koster nemlig alene ikk mere end 1700,- i alt.
Men med montering os VW koster det 6000,-
Ville jeg gerne slippe for
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 251
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 24 Svar: 110
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 318
Husk at tage billeder / lave guide
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 24
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 318
Jeg kan nu ikke forestille mig at det er voldsomt svært, hvis man har lidt "teknisk snilde" / en gemt mekaniker i kroppen.. Men man skal selvfølgelig være klar over at det nok tager en del mere end 20 minutter.
Men jeg har lige siddet og luret i "Haynes Service & Repair Manual".. Der er nogle ok billeder og beskrivelse hvordan man tager beklædning af osv.. Og også et lille afsnit omkring elruder. Så måske hvis du ikke selv har bogen, så ku' du da lige smutte på det lokale bibliotek?
Bare et forslag..
Held og lykke med projektet.
Bjørn
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 85
Det var rigtigt nemt og montere.
1- Af med side beklædningen
2. Løsne ruden fra selve hejsen og tape ruden fast så den ikke falder ned. Eller få en til at holde den indtil du får den automatiske hejs i, hvis du ikke stoler på tapen
3. Afmontere de fire skruer der holder hejse skinnerne
4. Fjern manuel hejs og ind med automatisk hejs
5. I med de fire skruer igen
6. Køre et par gange op og ned med ruden for at få den centreret rigtigt og spænd derefter ruden fast på hejsen igen.
7. Ledningsdiagrammet er lige til at overkomme.
Træk ledniger ud i dørene fra kontakterne og forbind konstant plus, stel og tændings plus til det medfølgende relæ og du er flyvende.
Men som Bjørn P siger: Hvis man har lidt teknisk snilde så er det ingen problem.
Vil tro jeg brugte ca 3-4 timer på elruder og fjernbetjent centrallås i min, men havde også haft dørene og instrumenteringen skildt ad da jeg satte højtalere i døren. Så vidste hvordan det skulle skides ad.
Bare skriv hvis der er du har nogle spørgsmål. Så er jeg klar med support
Held og lykke med projektet.
Elruder er et most her i sommermånederne.
jun 2006
Hvor er dine rude knapper så?
For kan se de koster 2.495,- der inde. Men hos VW siger de at deres kun koster 1700,-
sep 2005
Har hørt at det er det sæt VW bruger til eftermontering, men skal ikke kunne sige det.
Jeg har hellerik givet 2500kr for det, har en kammerat der får nogle gode rabatter der.
jun 2006
For lyder jo ikke så svært.
sep 2005
jun 2006
Montering af Org. El-ruder ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside