{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tryk eller blacktop?
  • #1   11. aug 2007 hehe bare i orden!

håber lidt på at høre fra folk med trykladning på 4A-FE og folk der har skiftet helt til blacktop...

sådan for at høre lidt om hvordan priser for hver løsning ligger og om det er det hele værd!

• #2   11. aug 2007 jo det vidste jeg godt i forvejen...

det er nemlig også den pris der (5000) jeg har fået tilbud på turbo

5000 kr. for komplet turbo sæt incl. montering.

og må jo indrømme at jeg er lidt vil med lyden fra sådan en bov!

men kan 4A-FE holde til det? jeg ved at blacktoppen ikke kan. silvertop kan vist bedre tolerere noget tryk.

men det er jo komplet motorskift når man køber sådan en 4age... det koster nok en del i montering! det er ikke noget jeg lige selv kan klare med det bette værksted jeg har.

• #3   11. aug 2007 Hvad jeg har hørt:

4AFE brækker sig hvis den ryger over 180hk
    4AGE 160hk Silvertop kan tage op mod 500hk
    4AGE 170hk Blacktop kan ikke tåle tryk
    4AGZE 145hk kan tåle lidt over 600hk (umuligt at finde sådan en motor)

4AFE med turbo virker fint - man skal dog ikke ligge og køre topfart, så siger det *POP* da der ikke er køling nok til stempler.
    Blacktop vælger man fordi man kan lide lyden og de ekstreme omdrejninger - eller man gerne vil NA-tune. Det er bare røv-pisse dyrt!
    Der er en Blacktop motor til salg med 176,8 eller 178,6hk (kan jeg ikke huske) for 9k - med åbne spjæld und alles...

Blacktop er ikke super økonomisk, alt over 10km/l skal man klappe i hænderne over, Silvertoppen klarer det noget bedre hvor en 4AFE med tryk kan klare 15km/l.

Håber min info kan bruges smiley

• #4   11. aug 2007 jo det kunne den da godt!

jeg er nok mere ude efter 4AFE med tryk så! omkring 160hk og så bare lyden og bundtrækket som jeg savner lidt.

så er vi kommet til næste problem: SYN

hvad gør man der? har set at niels herinde med 20v orange rolla har betalt sin fri med 20 motoren så den kan synes.

men hvad gør man med tryk på std. 4AFE blok? den går vel ikke? eller hvad?

• #5   11. aug 2007 jeg har også hørt at hvis man kører med eftermonteret turbo og er involveret på den ene eller anden måde i et uheld så dækker forsikringen ingenting?!

passer det?

• #6   11. aug 2007 Nej, tryk får du ikke igennem på den lovlige facon!
    Ikke i en E10 benzin i hvert fald.

Rigtigt, 20v motorerne (både Blacktop og Silvertop) kan indregistreres nu så de er dækket af forsikring og des lige hvis uheldet er ude.

Ikke så sjov først at køre Lille Lise ned - og bagefter sidde i livslang gæld fordi ens motor er hamrende ulovlig.

Turboen afmonteres inden syn - skulle ikke tage andet end en times tid max så vidt jeg har hørt!

• #7   11. aug 2007 hehe nej men hvis man kører galt eller en anden kører ind i ens bil og der er tvivl om skylden, så bliver begge biler jo undersøgt og det er lidt noget pis hvis så man for hele skylden uden hjælp fra forsikringen overhovedet...

så den lovlige facon er altså blacktop eller silvertop?
    typisk... det lovlige er det der koster!!!

pis og lort.....
    det bliver jo hamrende dyrt hvis man skal købe sådan en blacktop, fragte den hjem, have den monteret + indstillet!

puha.... kunne være jeg bare skulle droppe det igen.
    lorte land og lorte love....

• #8   11. aug 2007 Nææ Silvertop koster 5500, turbomotor tager 14k alt incl for at smide den i din bil.
    Afgiften koster 20-30k
    Syn koster 5k

1-2-3 så har du smidt et sted mellem 34k og 44k og din bil er 100% lovlig med en sjov motor smiley

Jeg ville sq hellere smide en Silvertop i min bil - og så senere tryklade den, end jeg ville smide en turbo på min 4AFE.
    Turboombygningen (dvs på egen motor) koster 14k i sig selv.

Hvorfor så ikke bare smide Silvertoppen i fra starten? smiley

• #9   11. aug 2007 jo men det var lige så fedt at køre nogle år mere skadefrit

og så lige købe sådan en nissan s14 silvia til 100k + afgift (50k) og så skrue den lidt op! så har man bil med kræfter!

hehe ej den er lidt dyrere end en rolla. men FED!

man kan jo lige så godt indse med det samme at drømmen om supra'en er urealistisk... smiley

• #10   11. aug 2007 syntes alligevel 30-40 tusind er mange penge at ligge i corolla'en

har kun givet 45 for den så vidt jeg husker.
    så det er næsten hele bilen pris igen.

• #11   11. aug 2007 Jeg prøver at lade være med at tænke over hvor mange penge jeg har brugt på min rolla...
    55k i indkøb
    19k til ny bagskærm i højre side
    4k i selvrisiko på tidligere ejers forsikring da en idiot smadrede ind i bilen og stak af - derudover skulle der laves lidt bagved skaden.
    3k for det

Derudover hvad jeg selv har smidt i af alt muligt gøjl efterhånden.

26k + udstyr + 55k i indkøb... Nu fik du mig til at regne på det alligevel smiley
    Anlægget er ikke regnet med i prisen der...

• #12   12. aug 2007 Jeg har netop indkøbt et turbo kit som skal smides på min 4AFE, som bliver bygget om med stempler fra 4AGZE osv. så skal da nok lige komme med en updatew når det engang er monteret...

• #13   14. aug 2007 Smølfen > Add mig lige på morten.auning@jensen.mail.dk

For din info omkring at man kan betale afgiften på en silvertop og en Blacktop er ikke HELT korrekt desværre.

• #14   15. aug 2007 Morten J - jo, Niels M (ham med den orange E10) har betalt afgift smiley

Jeg så på en anden bruges profil at han har skrevet hvad det kostede ham: 12500 smiley

• #15   15. aug 2007 Smølfen > Jepper. Men har du hørt hva der skete i synshallen? De vil se papire fra Toyota. Og dem har han ikke og KAN ikke få dem (:

• #16   15. aug 2007 Toyota - eller TüV, Dansk Teknologisk Institut blandt andre er dem som kan sige god for om bilen er sikkerhedsmæssigt iorden til at kunne blive synet.
    Dernæst kommer synet...

Nej, jeg har ikke snakket med Niels og aner ikke andet end at jeg læste på en anden brugers profil, at han havde betalet 12500 for at få bilen fri smiley

• #17   15. aug 2007 Lige præcis!

Og ingen kan give den godkendelse for det er aldrig blevet "testet"

• #18   15. aug 2007 Det skal ikke som sådan "testes" som en Euro NCAP test hvor man crashtester x antal biler på mange forskellige måder.

Der bliver tjekket for om de nødvendige ting er der for at modellen svarer overens med en Levin.

Man kan jo så sige at det er pæn svært at få en HB E10 til at svare overens med en Levin, da en Levin har en helt anden karosse... Either way, det er muligt hvis man vil betale for at få tingene tjekket igennem smiley

• #19   16. aug 2007 Smølfen > Yes, hvis man er villig til at tage til Tyskland, få lavet en TüV og betaler en formue. Men den formue overstiger så vidt jeg ved, bilens værdi mange gange.

Så skal vi ikke konkludere at det IKKE kan betale sig = ikke til at gøre.

• #20   16. aug 2007 Hehehe kommer jo an på hvor højt man elsker sin bil og hvad ens moral siger smiley

Jeg kan godt forstå man ikke gider betale forhøjet afgift af en 10 år gammel bil... Men på den anden side, hvis man pløjer 3.B ned i et lyskryds - kommer man til at skylde penge væk resten af livet pga. ens tuningstendenser.

Om det koster mere eller mindre end hvad bilen har indkøbt lukker jeg lige røven omkring... Jeg har betalt mere for alt muligt gøjl til min, pladereparationer og andet end jeg har betalt for selve bilen...

• #21   16. aug 2007 Hehe.

Derfor min ryger ud nu, den sælges godt nok med bilen men der kommer std 4AFE i igen smiley

• #22   16. aug 2007 Hejsa alle sammen.
    Tråden startede ud med at i spurgte om hvilket var bedst, men det ser ud til at i selv har fundet svaret. "jeres pung" smiley
    Hvis i vil sætte turbo på jeres bil kan i ikke undvære IC og det er ulovligt lige meget hvad i siger og det kan ikke synes inden for rimelighedens grænser. basta.
    Hvis i er i gang med at skal have nogen til at lave jeres projekt for jer, så høre pris og kvalitet sammen. og ja der er mange der lige kender en eller har hørt om en mm. men det kommer vi ikke langt med.
    hvilken motor der holder til mest, tja en 4AFE vil jeg ikke gå i gang med at tune på andet end hvis i holder den på omkring de 150Hk, for skal i ret meget over det så skal i alligevel ud og købe dit & dat for at få den til at holde til det vi faktisk vil bruge bilen til.
    Der findes folk der laver et ok produkt i den størrelses orden og til nogle rimelige priser. Men fordi i smider en turbo på jeres bil, så er det jo ikke ny bil igen og det slider mere på jeres motor mm. når det først er monteret.
    hvis i vil holde jer til under 200Hk, så vil jeg klart anbefale at i bruger silver/black-Top, i det at det nok vil holde længst i den sidste ende.
    Mht. at Niels stadig kæmper med syns hallen, så er kampen ikke stoppet endnu.
    Samtidig ved jeg og har set papire fra fra toyota som har godtkendt en 145Hk AGZE på en AE86 elller AE92 (kan lige PT ikke huske hvilken en det var) så der køre en rundt her hjemme, der har en godkendt AGZE motor i bilen. så måske er det at vælge den rigtige bil til at tune smiley
    Mht. økonomi så vil i ikke kunne holde en 15km/l andet end hvis i køre en 80-90km/t.
    Det er rigtigt man løsner op for nogle krafter, men hvor mange går ud og tuner sin bil for at holde den på 80, så man kan få goderne af økonomien, når man lige har fået 50Hk mere. ??? Ej Vel smiley
    Fordi jeres bil kun koster 20-30 eller 50.000kr. det gør jo ikke at tuning af bilen bliver billigere.
    som jeg skrev tidligere så følges pris og kvalitet ad.
    5-600Hk som smølfen siger at nogle motorene kan holde til, så bliver jeg nød til at sige at det er på ingen måde nogle af de motore der kan køre rundt til dagligt og snart alt er skiftet ud, på nær blokken.
    Der er ingen (af min nuværende viden om) som her hjemme er kommet over 600Hk med en måling som bevis. hvis i andre ved andet vil jeg meget gerne se målingen.
    Hvis i er villige til at ofre det som det koster, vel viden om at i ikke kan få det synet, så er 300-350Hk et godt bud at ligge på i heste, med tryk, som i også kan køre rundt i til dagligt, og så vil i ca. have et snit på 9-10Km/l med blandet kørsel og ca. 70Km. hver vej, til arbejde smiley og skal i have folk til at lave de hypper for jer, så skal i regne med en pris på ikke under 150K.
    Nå drenge, det var bare lige en lille tekst i kunne tænke lidt over.

• #23   16. aug 2007 Hov forresten, jeg har planer om at sælge den lillae da jeg vil bygge en lidt lettere bil, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal give køber mulighed for at vælge hvilken motor der skal i.
    Valg mulighederne er ellers som følgende.
    1,6 XLI Standart og lovlig
    Silver/Black-Top (160-180Hk.)
    Eller et projekt på 320Hk.
    og selvfølgelig på hver der deres pris leje..

• #24   16. aug 2007 Du kunne jo evt. smide prisen på hva den skulle koste med de forskellige motore!

• #25   16. aug 2007 Jacob:

Hvis motoren kan køre 15km/l med turbo så er det sådan, det er hvad Rene Turbomotor skriver på hans hjemmeside.
    Det afhænger selvfølgelig af kørestil - det er selvsagt!

På et tidspunkt bliver man alligevel træt af at bilen kun kører 8km/l og så slapper man lidt af, jeg kører som regel selv 13-15km/l i min standard 4AFE - også selvom jeg klapper til den en gang i mellem.
    Nej, 600hk er ikke noget man bruger for at køre til bageren lørdag morgen - men dog muligt.

AE86 med AGZE motor samt E8 med selvsamme, er blevet muligt på en eller anden underlig måde at få synet og godkendt, da der er et nyt smuthul i loven som gør det muligt at smide trykladet standardmotor i biler med første indregistrering mellem 85 og 87.

300-350hk koster dælme ikke under 150k. Tror ikke engang at VAE ville tage den pris!
    Rene Turbomotors starlet med Silvertop og turbo har stået i max 50.000kr, inklusive køb af bil. Lad mig minde om at den, på rullefelt, yder 465hk. Så 100k i arbejdsløn, no way!

Iøvrigt holder 4AFE så vidt jeg har hørt, ganske fint hvis man holder den på max 170hk og til tider max 180hk, men 180 er smertegrænsen. Selvfølgelig slider det på motoren, hvad gør ikke det? Og det koster lidt ekstra vedligehold i form af olieskift ved max 10.000km, men selvom min motor er standard, skifter jeg som regel olien der alligevel...

• #26   16. aug 2007 Og priserne fra turbomotor:
    E10 ombygning fra 4AFE til 4AGE: 14.000kr
    E10 ombygning fra 4AFE til 4AFTE (altså eftermonteret turbo): 14.000kr

Jeg tvivler på at prisen er meget anderledes i andre A-modeller!

Jeg har spurgt smiley

• #27   17. aug 2007 Hej smølfen..
    Det var ikke for at fornærme dig eller nogen.. jeg skrive min erfaring. tror ikke du er helt klar over hvem jeg er når du skriver det du skriver til mig.. men det er okay.. jeg vil ikke diskutere at en kender en som har prøvet noget og prisen inkl. bil mm. har kostet mindre end hvad de andre siger..
    Jeg fortælller jer bare noget af livets facts..

• #28   18. aug 2007 Jacob jeg tror måske at vi snakkede sammen til DHB 2006, hvis du havde noget silvertop eller blacktop med åbne spjæld og din bil var udstillet?
    Iøvrigt tager jeg intet du har skrevet som en fornærmelse smiley
    Det er skisme et åbent forum hvor vi kan skrive hvad vi vil - så bare rolig, no hard feelings! Vi kan jo alle tage fejl, så der skal være plads til at snakke om tingene!
    Ellers bliver det som et MR2 forum hvor folk ikke kan dele deres oplevelser og rygter med hinanden, der synes jeg at vi Corolla-folk holder en fed stil og hjælper hinanden i stedet for at bekrige hinanden som de gør i MR2 lejren!

Ved ikke hvor stiv jeg var da jeg skrev mit forrige indlæg angående: "300-350hk koster dælme ikke under 150k. Tror ikke engang at VAE ville tage den pris!"
    Der skulle ikke have stået "under 150k" men "over 150k"...
    Længe leve korrekturlæsning!

Så skriv endelig hvis jeg tager fejl mht. et eller andet, det eneste vi "risikerer" er at vi alle bliver lidt klogere smiley

• #29   18. aug 2007 >Smølfen
    Det er jeg glad for at høre smiley
    Nej, jeg har aldrig haft en 20V i min bil, har kun kørt med tryk og det har jeg leget med de sidste 6 år.
    og jeg må desværre sige at du ikke har ret igen mht til prisen og hvis du skal sætte din bil hos f.eks VAE og de skal trække 300+ heste ud af den til du kommer og henter den igen, så skal du frem med den størrelses penge.

Kommentér på:
Tryk eller blacktop?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce