{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

færdig turbo?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har store problemer med min vogn..

Hvordan er symtomerne på en S13 med færdig turbo?

Min kan ikke holde tomgang, den hopper og danser og vil ikke lave ordentlig tryk..

tændingsmodul
luftmassemåler
benzinpumpe
tændspoler
knastforstiller

er Ohmet og målt igennem.. alt virker

så jeg tænker at det måske kunne være turboen??

nogle med erfaring omkring færdig turbo! kom frisk

Mvh Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  færdig turbo??
  • #1   14. aug 2007 hmm at den bruger olien... ved at den er utæt ved møllen og derfor sender olien rundt og oser mere end normalt

• #2   14. aug 2007 den vil ose rimelig meget det gjorde min!! men ellers skru luftfilteret af og mærk om der er slør frem og tilbage i den!!

• #3   14. aug 2007 Øhh nu skriver du lige du har målt knast forstiller??!

Vidste ikke der var variabel knast på en ca18det :|

Kan du evt smide måle værdier fra de forskellige sensore så kan vi hjælpe dig lidt mere

Mål også lige gnist gab på alle tændrør, evt type.

Sikre dig at tændspoler er ordentlig renset, koks i tændspolerne kan lave mærkelige ting og sager.

Det lyder virkelig som tændings problemer synes jeg ville nok overveje 4 nye tændrør og evt om du kunne låne 4 spoler et sted

Få evt også lige tjecking at dit tændingstidspunkt er præcis som det skal.

Er problemet opstået pludseligt eller er det opstået efter der har været lavt noget på bilen. eller noget der er kommet lidt hen af vejen og så blevet værrer?

benzin tryk tomgang ?

• #4   14. aug 2007 Christian H

Jeg tager filteret af og piller lidt ved turboen.

Andreas E

Den oser ikke mere end normalt, kun når den er lige ved at dø og løber 200-300 omd. for så at gå op i 1500 og tilbage til 800-900

Money B

Der er nye iridium tændrør og tændingen er stillet 15 grader før, rørene er noget sorte, men hellere for fed blaning end for mager.

spolerne er Ohmet ca. 0,8 Ohm og blæst rene... (men det virker virkelig som en tændings fejl!)

Dropping resistor viser 6 Ohm hvor den skal.

Jeg har ikke noger måle udstyr til benzinpumpen, men den skyder meget benz igennem.

Det er selvfølgelig ikke en knastforstiller men en crank angle sensor og den har godt fat i indsprøjtningsdyserne, så den virker også.. (umidlbart)

AFM viser ca. 1V og når der blæses ca.2V

Der er ingen fejlkoder på ecu`en

Her envidere haft fat i idle switch, A.A.c valve, F.I.C.D valve.. og andre små ting.

Der har været lidt problemer med det elektriske, lidt i samme stil, men det blev klaret ved at smøre stikket til luftmængde måleren med kontakt spray.. efter det monterede jeg FMIC og den kørte i 3 min og så gik det galt.. jeg er lidt lost smiley

Mvh Rune

• #5   14. aug 2007 Kunne det tænkes du havde en boost leak ! har hørt det kan give nogle træle problemer, prøv med sæbevand rundt over det hele, også på intercooloer core og se om du kan få det til at boble nogle steder når den får lidt pedel.

• #6   16. aug 2007 Tak for alle svar

jeg har indstillet TPS..

og jeg prøver lige de andre ting..

Mvh Rune

• #7   18. aug 2007 Så skal der ses på bil... det kunne være man skulle lave en sparke dæk dag, for at se hvad andre har lavet, få ideer og snakke vogntøj..

• #8   18. aug 2007 hvis den kunne køre var jeg på vej :-).. har fået den til at køre rent uden belastning.. prøver jeg at køre en tur prutter den og vil slet ikke tage gassen..kan dog stadigvæk ikke gå i tomgang... (rensede stikkene til indsprøjtnings dyserne)

• #9   19. aug 2007 Luftmassemåler stik pillet af og computeren lader den ikke gå højre end 2000 omdr. og den giver fejlkode 12

• #10   19. aug 2007 ja den går ca. 1200 omdr.

Jeg har haft den ude og givet den 12V, så smider den ca. 0,8V tilbage og når man blæser i den, giver den ca. 2,2V tilbage

• #11   19. aug 2007 mine iridium rør var kul sorte, har lige skiftet dem tilbage til platin rør.. må ud og undersøge lambdaen... den gik jo fint i nødprogram.

• #12   19. aug 2007 Så er ledninger mellem sensor og ecu cheket! der er power til sensoren og den startede med at give ca. 0,3V og da den blev lidt varm smed den ca. 0,5V i tomgang

• #13   19. aug 2007 hmm en lamda sonde skal da udmåles med scoop???

hvis du sætter et scoop på skal du have omkring 1 svingning pr sekund, fra cirka 0.1 - 0.9 V

• #14   19. aug 2007 og husk du skal have omkring 3000 rpm på før du kan se om lambda sonden virker;)

• #15   19. aug 2007 scope kan skaffes... men først til på mandag

• #16   3. sep 2007 Der er givet op herfra!!

Hvor ligger den bedste Nissan mekaniker i storkøbenhavn?

Nogle erfaringer?

Mvh Rune

• #17   4. sep 2007 Den køre dårligt som aldrig før smiley

jeg har købt en ny Lambdasonde.. med det er jo umuligt at komme til!!!! og jeg har ikke noget special værktøj..

mine spoler er koksfrie og giver fin gnist, men da den køre så dårligt kan den ikke lave noget boost overhovedet, (umidlbart er der ikke noget boost leak) jeg har checket turboen og den triller fint, dog med meget lidt slør ind og ud.. ingen slør op og ned.

og nissan har givet mig en tid d. 3 Oktober..

• #18   11. sep 2007 Så kom der ny lambda sonde i.. hjalp ikke smiley

Jeg tog armen til wastegaten af og nu køre den væsentlig bedre, uden tryk???.. med tryk giver den massere af sort røg..

Rune

• #19   11. sep 2007 yes.. ingen! den virker upåklageligt.

• #20   11. sep 2007 den står og hopper, kan lidt, går så i stå..

• #21   11. sep 2007 det burde de ikke, den har jo kørt fint, som den står nu smiley

det eneste jeg hart smidt på er en stor fmic.. siden da, har den bøvlet..

• #22   11. sep 2007 det er muligt, den opføre sig bare som om den fejl tænder.. det må lige undersøges.

• #23   11. sep 2007 det lyder plausibelt.. det må jeg prøve at lure

• #24   30. apr 2008 ja det var et spændebånd til tryk rørene der var gået lås, så den fik forkert info omkring luftmængde og overdoserede benzin.. virker nu! smiley

Kommentér på:
færdig turbo??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce