883 visninger
|
Oprettet:
tuningshistorie {{forumTopicSubject}}
Jeg har hørt mange sjove ting igenem tiden, her iblandt:
Golf 2 GTi 16v
Udstd.-knast i indsugningen, skulle give en god effekt,
Ford Escort kent.
1300cc:
Lavkomprimerede stempler fra 1100 motoren giver ca. 9,0:1, og med højkomprimerede fra 1100 motoren ca. 10,2:1
1600cc:
Lavkomprimerede stempler fra 1300 motoren giver ca. 9,5:1, og med højkomprimerede fra 1300 motoren ca. 11:1
Ford OHC 2,0
bearbejdet 1600 topstykke og stempler fra en XR4i 2,8 v6, hvor blokken bliver boret op til 2,1
Opel 2.0S CIH
Topstykke fra en række sekser hvor det blev tilpasset i et koldsav.
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 34
Udstødningsknasten som indsugningsknast i en VW 16V er også god nok - men det er RET besværligt at lave rigtigt. Kræver enten et sæt justerbare takthjul hvilket er ret pebret til sådan en kværn fordi den er lidt "sær", alternativt skal man være gode venner med en maskinforretning, eller man skal ty til lidt mere fuskede løsninger med at svejse takthjulet fast på knasten => risiko for ting der flyver af inden i motoren.
Et eller andet steder så virker en investering i et sæt tillavede knaster pludseligt som en bedre ide :-).
dec 2002
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 112
dec 2002
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 112
Jeg har lige et spørgsmål:
behøver jeg at skifte ventilfjedre ved skift til en mild racer-knast (crane-FOR-272-2-10) ??
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 34
Check med producenten - CatCams opgiver i hvert fald selv om der kan bruges OEM-dele.
dec 2002
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 112
tuningshistorie
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside