{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

tuningshistorie {{forumTopicSubject}}

Jeg har hørt mange sjove ting igenem tiden, her iblandt:

Golf 2 GTi 16v
Udstd.-knast i indsugningen, skulle give en god effekt,

Ford Escort kent.
1300cc:
Lavkomprimerede stempler fra 1100 motoren giver ca. 9,0:1, og med højkomprimerede fra 1100 motoren ca. 10,2:1
1600cc:
Lavkomprimerede stempler fra 1300 motoren giver ca. 9,5:1, og med højkomprimerede fra 1300 motoren ca. 11:1

Ford OHC 2,0
bearbejdet 1600 topstykke og stempler fra en XR4i 2,8 v6, hvor blokken bliver boret op til 2,1

Opel 2.0S CIH
Topstykke fra en række sekser hvor det blev tilpasset i et koldsav.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tuningshistorie
  • #1   18. okt 2007 Jeg har prøvet 1300 stempler i 1600 Kent-motor. Virker fint - men sikke en kompression. Med standard knast osv. er det et mareridt at undgå tændingsbanken.

    Udstødningsknasten som indsugningsknast i en VW 16V er også god nok - men det er RET besværligt at lave rigtigt. Kræver enten et sæt justerbare takthjul hvilket er ret pebret til sådan en kværn fordi den er lidt "sær", alternativt skal man være gode venner med en maskinforretning, eller man skal ty til lidt mere fuskede løsninger med at svejse takthjulet fast på knasten => risiko for ting der flyver af inden i motoren.
    Et eller andet steder så virker en investering i et sæt tillavede knaster pludseligt som en bedre ide :-).


  • #2   18. okt 2007 hehe den nødløsning med at svejse knasthjulet fast på selve knasten, tror jeg ikke man skal gøre (-: nej en maskinarbejder kan lave det så det holder 100% Det er en billig form for tuning, jeg kender 2 der køre med denne form for tuning, 160hk er de målt til.

  • #3   18. okt 2007 Kan ikke lige huske hvad de ellers har nusset med for at få dem op på de 160hk.
    Jeg har lige et spørgsmål:
    behøver jeg at skifte ventilfjedre ved skift til en mild racer-knast (crane-FOR-272-2-10) ??



  • #4   19. okt 2007 Du behøver formentligt ikke skifte fjedre - men det afhænger lidt af motoren (som jeg kan regne ud er en Sierra) osv.
    Check med producenten - CatCams opgiver i hvert fald selv om der kan bruges OEM-dele.


  • #5   19. okt 2007 Den behøver ikke at få nye fjedre, de gamle vil følge knasten uden problemer (-: så behøver jeg ikke at skifte rem så tit (-: tak for hjælpen brian

Kommentér på:
tuningshistorie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce