{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Øv, min 80'er muligvis 2tal skadet :( {{forumTopicSubject}}

Ak ja ak ja, havde lige fået sat vinter hjul og fælge på og den var bare blevet dejlig og køre i.
Men så i dag (04/11-07) Kom jeg køre hjem af.
Jeg bremser ned pga. 60 km zone og pga. jeg skal dreje til venstre ned til vores hus.
Jeg bremser og blinker som man nu gør, og kigger i bak og sidespejl og ser en Opel Corsa med trailer et godt stykke bagved mig, går selvfølig ud fra at bremser og holder sig bag mig.
Men desværre så han ikke mit bremse eller blink lys pga. solen og da jeg var drejet halvvejs over vejen, bliver jeg ramt af ham.
Han rammer mig og forsætte ind i vores firma skilt,
Springer så ud af bilen og spørg om han er okay, og det var han da.
Sætter mig tilbage i 1'er og kan mærke at gearene ikke ligge som de plejer, kunne kun få den i bakgear, og får bakket min ind til siden.
Begynder så og kigge på skaderne, og kan se at skærm, dør og kofanger er færdig, plus at min camber er blevet noget større end normalt.
Begynder og snakke med manden som straks siger at jeg har skylder, fordi jeg ikke blinkende, men havde da heldigvis 2 vidner som så det hele.
Så, så han ikke at jeg bremse pga. solen, og til sidst sagde han at han havde kørt 70 km / timen (60 Km zonen)
Men han på tog sig skylden osv.
Fik så Rosendal til at komme forbi her til aften så vi lige kunne se skaderne, og det ser ikke godt ud :

Døren stor bule
Skærmen stor bule
Kofangerne smadret
Bærearm trukket ind i karrossen
Skæv camber
Gearene skal justeres
Bilen spores

Og alt dette render sgu nok op i en pris hvor taksateren vurdere at den er totalskadet i stedet for smiley
Mega nitte dag.

Billeder under min Golf 1 diesel *Retro*

Mvh Morten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, min 80'er muligvis 2tal skadet :(
  • #1   4. nov 2007 Btw : Hvad vil i vurdere min 1 til af pris uden extra udstyr : Tagbagagebære, krom bagkofanger, gti rat, læder sæder, gevind undervogn, lygter og anlæg?

    Det er en tysk import som aldrig er svejst og ingen rust i bunden, kun overflade rust og buler.

    1.6 diesel med 5 gear.


  • #2   4. nov 2007 Bærearm trukket ind i karrossen?

    Hvor kommet den fra? smiley Det er jo karosseriet der er slået skævt/bøjet ved bærearms bespændingen.

    I den stand den er i uden tilbehør står den vel til mellem 12 og 15000kr? Alt efter om det er en Old School taksater der kigger eller en nOOb new Schooler.


  • #3   4. nov 2007 Surt. Håber den kan fixes selvom det ik ser for godt ud.

  • #4   4. nov 2007 Det bliver alt for dyrt og få den lavet.
    Der skal skaffes en ny dør, skærm, bærearm, kofanger og nyt dæk som min.
    Også skal den rettes op, adskilles, males og samles igen.
    Og alt dette render nok op i min 8000 kr og jeg tvivler på at han taksere bilen ret højt smiley


  • #5   4. nov 2007 Måske hvis vi montere Pirelli fælge og surfbord, så taksere han den lidt højere fordi den er så mega fed. =D

  • #6   4. nov 2007 Har desværre min tvivl da han jo taksere den uden tilbehør smiley

  • #7   4. nov 2007 okay.. ikke særlig fedt..

  • #8   10. nov 2007 Fik lige brev fra Gf af hvor de giver mig det fulde ansvar.
    Siger bare fuck dem, betaler de 3000 kr i selvrisiko og mellem mig ind i daf på mandag, ansvar til 4400 kr og 5000 kr i selvrisiko, i forhold til Gf 8600 kr i ansvar og 3000 kr i selvrisiko.

    Bilen bliver rettet op i næste weekend.
    Sammen med opretning kommer der komplet nye bremser, bærearme, styrekugler, styrestænger, hjullejer osv osv.

    Også skal den hjem adskilles, have softtop og lakeres i den orginale grønne farve.

    Derefter samles og have nye krom dele på også er vi klar til næste sommer.

    Mvh Morten.


  • #9   11. nov 2007 Det skal du ik finde dig i.
    Det var jo ham der drøner op i dig.
    Kan jeg ik se hvorfor du får skylden for....


  • #10   11. nov 2007 Kan faktisk godt se det, for har fået en fin folder hvor alle mulig situationer er beskrevet og hvem der får skylden.
    Jeg har 2/3 dele af skylden og han har kun 1/3 del, så det gider jeg ikke rode mere i.


    Men det giver ingen mening overhovedet at man må overhale en som giver tegn til at han skal til venstre i et farligt vejkruds.
    Men så kan man se hvordan vores system er skruet sammen.

    Jeg tør sgu ikke køre en ret sag for 3000 kr da det hurtigt kan komme til at koste mere.

    Mvh Morten.


  • #11   11. nov 2007 Hold da kæft hvor træls. Men jeg meste også engang at havde set i TV at i den situation fik du skylden. Jeg ville bare ikke sige noget for at gøre dig nervøs. Men nu ved vi at vi skal trække ud midt på vejen. Folk køre fanme som død og helved lige der.

    Men nu ved vi da hvordan vi skal gøre hvis vi har en gammel bil vi ikke kan komme af med. Bare overhal nogle venstre svingene. Det giver jo slet ingen mening?


  • #12   11. nov 2007 Det er da lige det vi skal smiley
    Vi laver min, forsikre den får 100.000 kr også ud og finde en venstre svingene, køre med 120 km / t ind og ramme også håbe på den er skadet for så meget at det ikke kan betale sig at lave den smiley

    Ellers skal vi bare op på parkeringspladsen ved bilka hvor de har tegnet hajtænder osv, men der er kun højre vigepligt selv om der er hajtænder hahhaa.


  • #13   11. nov 2007 Uhh, en rigtig snyder. Nice. smiley Btw. har du været ude og kigge på anden 1'er? Og skulle jeg rette den grønne op i weekenden?

Kommentér på:
Øv, min 80'er muligvis 2tal skadet :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce