{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.876 visninger | Oprettet:

Overtryk i kølesystem???? {{forumTopicSubject}}

Hmm, når jeg har kørt bilen varm er køleslangerne så spændte at de næsten buler ud, eller det gør de...

Der bør vel en overtryksting et sted, men hvor???

Mener og ha' set at det er i proppen på beholderen, men er det korrekt og hvordan løser jeg evt problemet???

Det er en 1.8 fra 89, den med monopoint, så det er den nye beholder...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overtryk i kølesystem????
  • #1   5. dec 2007 jah... der skulle heslt være tryk deri... men det kunne godt lyde som om den overrtryks ventil i låget er ovre det... ellers thermostat....

• #2   5. dec 2007 mener der er noget ala 0,9bar tryk på kølervandet når det er... og det i som er i låget, mener jeg ikke er overtryk, men til undertryk, så den ikke danner vakum... hvis der er overtryk i kølersystemet, kan det måske være en defekt toppakning,
    eller bare mørre slanger som nemt vil bule ud.. smiley

• #3   5. dec 2007 Termostaten er næsten ny, og den burde vel ikke skabe tryk... Den bliver fint varm som den skal og det hele, der er bare for meget tryk på... Men hvordan virker det i låget, skal jeg ha' et nyt, eller kan det mon fikses???

• #4   5. dec 2007 Casper, kan vi blive enige om at vandet udvider sig når det bliver varmt??? Der er ingen bobler eller noget i...

Men ja, har frygtet det med toppakningen, bare trist når det er den nye motor hvor vi lige har lavet alt nyt....

Men, hvis toppakningen er gået, burde de så ikke være olie i vandet???

• #5   5. dec 2007 jo vandet udvider sig når det er varmt, også derfor at vandet stiger i beholderen.. men der behøver ikke være olie i vandet for at det er en defekt toppakning, der kan være mange symtomer.. og termostaten skulle helst ikke have noget med det af gøre, for den lukker der kun ud forbi køleren, og det kan godt cirkulere inde i motoren alligevel..
    er slangerne nye?? og er du sikker på der er for meget tryk på??

• #6   5. dec 2007 De er ikke nye nej, men de er meget hårde, der er meget mere tryk på end der plejer at være... Men før var den lidt utæt, det er nu blevet lavet for et par måneder siden... Hvis du ser mine fotoalbums kan du se det her har været fra hinanden...
    Ang. def toppakning, der mangler ikke komp på cylindrene, der er mere end normalt da den er planet en smule...
    Men hva, måske skal det være så'n????

• #7   5. dec 2007 ja har nu fulgt det.. smiley

men de skal jo være hårde.. prøv at smide nogle nye på, for hvis de er meget gamle så de bliver mørre, så kan de se meget sjove ud, lige inden de springer smiley

• #8   5. dec 2007 Har ikke råd til nye, hyl hyl... Skal egentlig oss ha' ny starter, men så er alt i det motorrum oss så godt som nyt....

Vi ser hva der sker, hvor er du fra???

• #9   5. dec 2007 hehe bare iorden.. smiley

er fra 20km syd for viborg.. smiley

• #10   5. dec 2007 Føj det er langt oppe... Var engang deroppe en sankthans aften for at mødes med en pige jeg havde snakket med...
    Første og sidste gang jeg gjorde det da;-)
    Så tog hurtig hjem igen, men fint at køre over vejlebroen mens alle havde bål og så'n... Var nok den eneste bil på det tidspunkt...

• #11   6. dec 2007 Der er ikke for meget i, nærmere en smule for lidt... Tror det sysler stille ud et eller andet sted når den bliver godt varm...

• #12   6. dec 2007 Den er ikk utæt, det hele er så godt som helt nyt det hele...

Kommentér på:
Overtryk i kølesystem????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce