{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Hvad er jerse holdning til hastighed. {{forumTopicSubject}}

Jeg oplever af og til at blive overhalet af andre lastbil der kører minst 95kmt. Hvad mener i om det? skal de meldes eller er det bare helt iorden at gi' den gas på motorvejene?

Og hvad syntes i om de tosse der kører både dag og nat 6 dage om ugen??

Jeg er personligt ligeglad med hvordan og hvorlænge folk køre, men de skal så heller ikke stå og tude når de får en kænpe bøde eller mister kortet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er jerse holdning til hastighed.
  • #1   16. feb 2008 det jo ris til egen røv hvis det bliver opdaget

  • #2   16. feb 2008 det ikk noget jeg hidser mig helt vildt op over for.... men så alligevel hvis det er et fjols der ikk overholder reglerne det mindste så syntes jeg det noget svineri for det sådan noget der ikk hjælper til at reglerne bliver mildere.... men ja, de skal ikk komme og tude bagefter...

  • #3   16. feb 2008 Farten = Fuld skrue er iorden med mig.

    Kørehviletidsreglerne = Syndes det er helt op til folk selv


  • #4   16. feb 2008 har sådan set ikke noget imod at andre lastbiler overhaler mig, men bliver sku lige muggen over at der sommetider er nogen der lige venter til at der kommer nogle personbiler bagfra som de kan dreje ud forand eller dem som kun lige kan køre 0,5 km/t stærkere også når de endelig er kommet forbi så drejer de fra 5 km længere henne.

    hvad angår kørehviletiderne så blander jeg mig ikke i det men griner min røv i laser hvis de bliver snuppet. jeg syntes da personligt selv at det er rart at hvis man bliver stoppet at man så har god samvittighed


  • #5   16. feb 2008 ATT : Asger J.

    Nu kan jeg ikke helt se hvad du mener med at de skal blive i det inderste spor,for jeg kan da ikke se forskellen.
    Der er sku også mange personbiler som kommer med 120 km/t,og så overhaler de nogen som kører 110 km/t.
    Så der må du ha mig undskyldt,men kan ikke se forskellen om det er personbilerne der gør det eller om det er en lastbil.


  • #6   16. feb 2008 Jeg tror hvis du kom op bag rattet i en lastbil,så ville du hurtigt skifte mening

  • #7   16. feb 2008 folk må selv om hvad de gør jeg gider ikke hidsig mig opå over den slags gider ikke range rundt og lege politimand det er ikke mit job her i livet

  • #8   16. feb 2008 derer sku ikke noget bedre når man lige kan komme til at over hale en anden lastbil og det tar en halv time at komme forbi så bliver bolk så glade

  • #9   16. feb 2008 Nu har jeg altså ikke på mine 11 år som chauffør,nogen sinde fået en bøde for at kører 90 km/t,og sker da foreks.at man overhaler personbiler som ligger og nuller den med 80 km/t foreks.dem med trailer.

  • #10   16. feb 2008 Undskyld mig ASGER J,men jeg tror altså ikke nogen sinde at du finder din vilje under en diskution på sådan en side hvor det er chauffører som udgiver deres mening

  • #11   16. feb 2008 Og en helt anden ting som er et STORT problem herhjemme er,at lastbilerne ikke er respekteret,frem for så mange andre lande.

  • Dennis Z
    Dennis Z Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #12   16. feb 2008 Kagedåserne og lastbilerne bliver aldrig enige. Dem i kagedåserne har generalt den mening at de har forkørselsret da de er hurtigere, klogere og langt bedre bilister end lastbilschauffører. Jeg ser det hver dag,ved afkørsler ignorere de flettereglen og regner at 40 tons jokker på bremsen så de kan komme først ud på motorstien. De vil også bestemme hastigheden uanset hvor de kører og uanset forholdene. Os der kører 200000km om året er kun til gene og totalt uvidende om færdselsregler, det er endnu ikke gået op for kagedåserne at vi er på arbejde og har tidsfrister der skal overholdes, færger der skal nåes, Næ de danske bilister burde tage over sundet og se hvordan svenskerne køre bil og holde op med at brokke sig og feje foran egen dør først.
    Bevares der findes da lastbilchaufører der køre råddent, så som at lave lange overhalinger....men den chauffør der bliver overhalet kunne sq da klikke et par km ned så det var overstået hurtigt. Måske skulle de kigge noget mere i spejlene inden de overhalede og dog kagedåserne giver sq ikke plads til at vi kan komme ud, så må vi jo selv lave pladsen, intet underligt i det.
    Jeg er så led og ked af at høre hvor selvgode kagedåserne er og hvor elendige lastbilshauffører køre deres biler.
    Var det ikke for os fik i sq intet at spise, nada benz til bilen, i ville være prisgivet. Tag dog og være lidt mere tolerante istedet for at være så snæversynet.
    Anyway..... om en lastbil køre 89 eller 99 er ok for mig, det må være op til den enkelte om han vil betale bøden for at blive snuppet, dog fritager det ham ikke for at bruge hovedet. Det samme med kørehviletids reglerne som iøvrigt er så firkantede og stive at de nærmere er til gene end til praktisk brug, de er udelukkende lavet for at udjævne konkurencen imellem vognmænd og ikke for at beskytte chaufførene, så hvis de bliver brudt er det ok med mig.


  • #13   16. feb 2008 Der var engang en meget klog mand der sagde: Husk at når man peger fingre af andre, er der altid 3 der peger ind mod én selv.... Det er en sætning jeg har forsøgt at leve efter siden jeg hørte den første gang.. Den værste lov der findes er janteloven..En lov der er danskernes ynglingslov, og ved i hvad, det er sgu da synd... Hvis vi hver især prøvede at koncentrere os lidt mere om os selv, istedet for at pege fingre af alle andre mennesker ville Danmark ihvertfald ikke blive et dårligere land at leve i...Tværtimod..

  • #14   17. feb 2008 He He.... Nu kører jeg ikk lastbil endnu (pga kørehviletiderne)
    Nu vi snakker om hastigheder, så se de personbiler med trailer, de kører kun 75 - 80 km/t.... Men uden trailer kan de sku godt kører 150 km/t....
    selfølgelig skal de jo overholde hastighederne, men ka de ikk bare sætte farten op til 90, istedet for at irretere alle bagfra kommende lastbiler ved at kører 75km/t....
    Hvad er forskellen på, om de kører 10 km/t for stærkt med trailer, eller at de kører ca. 40 km/t for stærkt uden trailer????
    Synes det er op til chaufførerne hva for en hastighed de vil kører


  • #15   17. feb 2008 Dem i personbilerne ku godt lærer noget af billisterne i sverige og norge....
    De giver sku plads for en lastbil, for det ku jo være nogle varer de skulle hen og købe i butikken den næste dag....
    Sådan er det sku ikk her i danmark....


  • #16   17. feb 2008 Jeg må indrømme at jeg er på Asger's side. Jeg syntes der skulle være total overhalings forbud på motorvejen fra kl 6.00-10.00 og fra kl.14.00-18.00. Jeg kan ikke se hvorfor folk de gider overhale en der kører 87 når der kommer biler bag fra. Vi får jo ikke noget ud af det med de små afstande vi ha' der hjemme..


  • #17   17. feb 2008 80.. Er jo på time løn. .

  • #18   17. feb 2008 kan godt være mange er på time løn, men det er bare ikk altid man kan nå det man skal pga. de stramme tids rammer vi chauffører har, og så er vi jo nødt tid og køre det den nu engang kan... self skal vi alle gi plads til hinanden men jeg bliver altså ikk bagved en anden lastbil på motorvejen hvis der er mindst 4-500m til den bag fra kommende bil...

    det med at der skal være totalt overhalings forbud for lastbiler er da det mest åndsvage jeg har hørt. for det enden jo bare med det er vores skyld folk ikk kan få de varer de nu engang er taget ud for at købe....



  • #19   17. feb 2008 Bonn

    Hvorfor er det så åndsvagt hvis det er inden for den tids ramme??


  • #20   17. feb 2008 du tror måske ikk der er mange chauffører der har travlt på de tidspunkter og så er det jo råddent og komme til og ligge bag en der kører 80...
    men altså kommer jeg feks. kørende med 89 og ham foran kører 87 bliver jeg bagved.


  • #21   17. feb 2008 var tæt på ikk og når billund luft havn til tiden pga jeg kørte bag en lastbil på motor vejen som kun kørte 75-80km/t når vi kom til zoner hvor vi ikk måtte overhale og det er noget af det der gør at jeg ikk kan ha de forbuds zoner hvor vi ikk må overhale.

    ville være rimelig træls og stå med en trailer der er fyldt helt op med fly gods som ikk kan komme afsted pga man komme 15min forsent.


  • #22   17. feb 2008 non stop...
    der er jo ingen der forbyder dig at slippe gassen et kort øjeblik for at hjælpe en kollega forbi vel.......


  • #23   17. feb 2008 Bonn
    Hvis problem er det at du kommer forsent.. Det kan aldrig blive dit. så er det jo fordi du er kommet forsent afsted, og så er det jo din speditørs problem.. Og jo jeg har kørt fly gods, så ved godt hvad det handler om.

    michael K
    Jeg kører kun 87 efter som mine dæk skal skiftes. Jeg kan ikke llavet andet end at slå min fartpilot fra, når jeg kører over fyn eller forbi vejle.. Man når ikke en skid mere på med de 3kmt..
    Fx. En tur hjem fra stockholm med 100 istedet for 90 bliver en time kortere. og det er ikke meget når man tænker på man bruger en hel dag på det.


  • #24   17. feb 2008 allan...
    sikke en gang ævl... vi er tilbage til den med at når man peger fingre af andre skal man huske at der altid er 3 fingre der peger ind mod en selv...du overholder jo ikke selv reglerne som du selv skriver, og så vil jeg gerne spørge hvem der er mest skyldig. ham der stjæler 100 kroner eller ham der stjæler 1 mill...

    non stop....
    du har fuldstændig ret...man når ikke en skid mere, men prøv for sjov at køre 85 kmt en dag istedet for 90...forskellen i brændstofforbruget er skræmmende...ikke dermed sagt at jeg selv kører 85...men fakta er at man ikke når mere på en dag, men det psykiske overtager fordi man tror at man når meget mere når det går 5 km hurtigere....



  • #25   18. feb 2008 Det med og vinde tid er så sindsyg lidt hvis man køre her hjemme.. Hvis jeg køre i min person bil og køre efter loven vinder jeg så lidt jeg kan nå om og stille min bil på vores parkerings plads også kommer lastbilen ude i tjek griden.. Så det vil sige godt 2 min.. Ved og køre 110 frem for og køre 85 bag en lastbil vinder jeg kun 2 min ca.. Så jeg ligger mig næsten konsekvent ind bag en lastbil..

  • #26   18. feb 2008 allan....
    du forstår ikke hvad jeg skriver....du siger at du overholder reglerne 95%...gør det dig så bedre end en der overholder dem 85%...eller 75%... eller lad mig spørge dig igen...hvem er mest en tyv..ham der stjæler 1 krone eller ham der stjæler 1 mill...??????????


Kommentér på:
Hvad er jerse holdning til hastighed.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce