{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Hjælp til 300+ S13 {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger har jeg brug for inputs/hjælp da min S13 CA18DET er begyndt at opføre sig besynderligt.

Motoren: Motoren er for nyligt blevet totalt renoveret. Der sidder et setup med en GT2860RS, 800hk 100 mm bred IC, Stage 2 chip. Og alt hvad der eller hører til dette set up. Undtaget stempler og plejlstænger.

Den blev mål hos Bruno hansen for et par måneder siden med std. downpipe og uden køling på feltet til 295hk ved 0,9 bar.
Nu har den fået 3" downpipe (som resten af udstødningen)

Nu til problemet: Under en lang tur på motorvejen hvor den har fået lidt drøn er 2 armeerede slanger der går fra hvor det originale oliefilter har siddet skruet sig løse og pakningen på den ene var gået. Så den har pisset olie ud mens jeg kørte på motorvejen. Lampen begyndte ikke at lyse, men ligeså snart jeg stoppede kunne jeg høre at motoren tikkede hvilket den aldrig har gjort før. jeg fyldte olie på og tikken forsvandt. Men nu bruger den konstant olie, men KUN når den for over 4000 rmp med tryk på turboen. Den hopper og tøver desuden når jeg trykker pedalen i bund ved ca. 3000 omdrejninger. Derudover har den midstet betydelig kraft.

først troede vi at det var turboen den var gal med, men da vi tog en kompressionstest lavede den næsten 1 bar mindre på den 3. cylinder.
Selv men den lille viden jeg har omkring det må der være noget galt. Mit spørgsmål går så på om der er nogen der har et bud på hvad det kan være. Vores bedste bud er en stempelring eller stemplet selv, men moteren går stadig klokkerent ved lave omdrejninger og lavt tryk og bruger heller ikke noget olie der. Først når den bliver trykket lidt af bruger den olie, hakker og trækker slet ikke som den gjorde før.

Ved godt det er et longshot, og jeg skal skille den ad ligemeget hvad men tænkte jeg lige ville lufte det her. Det kunne jo være at der var nogen der har oplevet noget lignende før.

Mars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til 300+ S13
  • #1   22. apr 2008 lyder som en stempel ring der ikke kan holde trykket ved høje omdrejninger.

  • #2   23. apr 2008 Jep den er købt af benjamin.. Og ja vi har skiftet pakning og fyldt olie på i stride strømme.. Tjekker olien flere gange dagligt, og den bruger det kun når den laver tryk eller ved høje omdrejninger.. Lige så snart den for tryk hakker den underligt og laver nogle mærkelige knald i udstødningen.

    Memn den er nu blå hehe.. har alt for mange planer med den men skal først lige have den til at køre ordentlig igen før jeg orker at begynde projektet.

    Og ja den fik dessværre drøn mens/efter den table olie da det skete på motorvejen på vej til jylland fra kbh så kunne først høre at der var noget galt da jeg kom ned i fart igen.. Pisse lorte uheldigt!


  • #3   24. apr 2008 Hmm ja. Men kan det forsage kompressionstab på en af cylindrene?

  • #4   24. apr 2008 Og har selvf. haft tændrørene ude (HKS Iridium) Og de så udemærket ud..
    Regner med at hele kværnen bliver skildt ad om en uge eller 2. Så smider jeg nok også wiesco stempler og nogle plejlstænger i og skifter div lejer og pakninger.. Så kan den da umuligt brokke sig mere når den får stryg?


Kommentér på:
Hjælp til 300+ S13

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce