{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Benzin Krig {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen ..

Fik tilsendt denne besked på min mail og syntes lige at jeg ville smide den ind her .. Ved ikke om der er hold i det.. Men det skader jo ikke at smide den herind ..

Hej, jeg har hørt at benzinpriserne i løbet af kort tid, vil stige til omkring 15.00 kr. pr. liter.

Vil du hellere have, at benzinpriserne skal sænkes i stedet for? Det er der faktisk en mulighed for, men der skal handles NU og der skal arbejdes sammen over hele landet.

I Frankrig forsøgte nogen bilister at presse benzinselskaberne ved ikke, at købe benzin på bestemte dage. Det grinte selskaberne af, da de godt vidste, at den benzin der ikke blev købt den ene dag, ville blive købt en anden dag.

Nu er der kommet en ny og forbedret idé på banen…

I dag ligger priserne stabilt over 11 kr. pr liter og det giver olieselskaberne et kæmpe overskud.

Prøv at huske dengang priserne steg til 10 kr. pr. liter! Dengang var folk enige om at toppen var nået. Undskyldningen fra olieselskaberne var at der ikke snart ikke var mere olie tilbage rundt om i verden. Der findes mere olie i dag end der gjorde for 35 år siden og dengang kostede en liter benzin 2 kr.

Vi som forbrugere må blive mere aggressive og vise at kunden altid har ret! Vi skal ramme de store olieselskaber på pengepungen!

Vi har alle sammen behov for vores bil og vi har alle sammen behov for at købe benzin. Sammen kan vi dog påvirke prisen på benzinen. Sammen kan vi starte en priskrig! Her kommer den nye og forbedrede idé så:

Vi boykotter de to største benzinselskaber!
Vi køber ikke benzin fra hverken Statoil eller Shell.

Når de to største selskaber ikke får solgt noget benzin, bliver de nød til at sænke prisen og de andre selskaber må derfor også følge med ned i pris. Men for at dette skal lykkes skal dette nå ud til de hundredetusinde vis af kunder Shell og Statoil har. Dette skal gøres med både privat og firmabilen!

Og for guds skyld… SIG DET TIL DIN NABO FØR HAN GØR DET!!!!

Følgende stationer kan benyttes hvis vi skal undgå alt med Shell og statoil..
Q8
Hydro texaco
Uno-x
DK-benzin
OK Benzin
F24
Haar

Følgende stationer skal ikke bruges..
Statoil
1 2 3 (ejes af statoil)
Metax - også kendt som Shell express nogle steder, ejes naturligvis af Shell
Jet - ejes af statoil

Jeg er bare en formidler af dette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin Krig
  • #1   27. maj 2008 Den er jeg med på, tanker alligevel på OK i forvejen smiley

• #2   27. maj 2008 Tanker også kun på OK alligevel, så jeg er med på den smiley

• #3   27. maj 2008 Fordi jeg hader sådan noget snot (boykot og strejke...) kunne jeg finde på at erhverve mig et Shell kort og handle der ...

Men nu får jeg 30øre rabat pr. liter hos Q8, så jeg bliver bare hvor det er billigst i forvejen smiley

• #4   27. maj 2008 er med på den

• #5   28. maj 2008 Ja den her har jeg set 100 gange i min mail snart - og nu også her - men jeg syntes det er fedt at folk gør noget fælles for at vi får billigere benzin og diesel.

Jeg tanker gerne på OK for at støtte lokal sporten eller de foreninger der nu engang er i de små byer, det kan jeg godt li....

Dog ville jeg hellere have at min bil kørte 50-80 km på en liter, for det var der vi BURDE være i dag med den udvikling vi har til rådighed i dag. For laaaaann tid siden kørte min Corolla E8 1,8D fra 1985 omkring 18-20 km på en liter diesel - det gør en ny Corolla 1,4 D4D også - syntes sgu det er for tamt de ikke er blevet bedre til at udnytte effekten i brændstoffet....

• #6   29. maj 2008 Hehe Kasper, jeg kan nu godt følge dig - men der SKAL lige skydes en kommentar til det der smiley

Vi vil have brændstoføkonomi men vil ikke gå på kompromis med farten (ikke så meget i hvert fald!)

Jeg vil vove og påstå at Nusers rolla er noget hurtigere end din tidligere E8.
    Derudover er den 0,4liter mindre - okay, den har godt nok turbo - men bilen er nu også noget tungere!

Du får dog ret i at vores biler/motorer burde være udviklet langt mere og vi BURDE kunne køre meget længere på literen... Men jeg vil nu ikke mene at udviklingen som sådan er gået i stå smiley

Forestil dig 1,4 D4D motoren i en E8 - nui det kunne være spas!

Kommentér på:
Benzin Krig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce