{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

turbo??? {{forumTopicSubject}}

hey allesammen
står med et lille problem...
jeg er den glade ejer af en mazdmazdmazda 323f GT 1,8
jeg har en lille drøm om og komme en turbo i på bil...
mange siger at man bare skal smide en GTR motor i meeen de er ikke lige til og få fat i vis det er hi power udgaven man vil have!!!!
men på min motor sidder der en luft MÆNGDE måler. er der nogen der har erfaringer med hvordan den vil te sig ved tryk????
om den bare vil stå helt åben lige så snart BOVen lukker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo???
  • #1   15. jul 2008 Køb min?

• #2   15. jul 2008 hvis du sætter din turbo til at suge igennem din luftmængdemåler vil det godt kunne virke, men som alle de andre siger: Køb en GTR kværn! den har jo smedestempler, for ellers skal du sænke din kompression ved at dreje matriale af dine originale stempler, eller også kan du ligge en stål-toppakning imellem to mazda-toppakninger, mont. en IC for at få noget af turbo-varmen minimeret.
    Benzin tilskud skal der også til, for ellers dør din motor meget hurtigt! mont. et bezin tilskuds system... Større dysser + en benzin regulator, eller et map-fuler system.

• #3   15. jul 2008 jeg har mont. turbo på pug 309 gti med luftmassemåler et par gange den virker lige godt om du sætter tryk i den eller ej. Hvis du kan leve med en lille effektforøgelse ca 20-30 hk eller noget, kan du mont. en turbo, intercooler og en ekstra benzin dyse og køre med et tryk på 0.2 -.0.3, bar uden du behøver at gøre andet ved motoren.

• #4   15. jul 2008 montèr luftmasse måler før turbo evt..

visse luftmængdemålere kan ikke fungere under tryk, pga turbulens i luften osv,

de kan også stå af efter et stykke tid pga denne belastning, men prøv dig frem, som jesper skriver så kan det sagtens lade sig gøre...

personligt jille jeg helst have den under tryk, da man så bedre kan hører turboèn arbejde smiley

• #5   15. jul 2008 Jeg tænkte på det er jo tanja's gamle bil og den gang havde den gået en krig, er det ikke synd at smide tryk på en motor med det kilometer tal hvis det altså stadig er den samme.. Ved ikke om det slider meget mere end normalt hvis den kun kører med 0.3 Bar Så skulle man overveje en renovering med en masse lækre stumper og en ordenlig mølle så den kan få noget tryk. Hvad koster en GTR motor hvis man ellers kan finde en ?? kontra at renovere den eksisterende motor og gøre den sprød?

Hilsen Epo-Kermit

• #6   15. jul 2008 hey ( : luftmængdemåler og luftmassemåler er ikke det samme! men en gammel Pug køre vel med luftmængdemåler ? (Spjæld) En suge-motor suger jo også i igennem luftmængdemåleren, så jeg vil sige at turboen skal suge igennem luftmængdemåleren for at få den bedste respons, men det er påstand mod påstand. En rigitg hardcore tuner ville nok også bygge om til Map sensor.

Kommentér på:
turbo???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce