{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Manifold og bagvisker {{forumTopicSubject}}

Har lige to spørgsmål.

#1:
Da jeg idag tog mit varmeskjold af udstødningsmanifolden (skal ha nyt skjold på), lagde jeg mærke til der var en lille smal revne i manifolden, i støbningen mellem to rør.

Kunne se på skjoldet at der var lidt sort hvor revnen er, så der er en lille utæthed. Så tænkte jeg på om der er nogen der ved hva en ny manifold ca koster?

#2:
Har forsøgt at afmontere bagviskeren - visker motor og det hele. Men har bare et problem.

Den omløber der sidder på ydersiden, helt nede ved den lille plask plade sidder ufatteligt stramt. Når jeg forsøger at skrue den af, vrider det hele - plast plade og det hele. og den vil bare ikk af.'

Skal der bare bruges mere vold eller hva?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manifold og bagvisker
  • #1   15. jul 2008 Har taget den gumme ring ud, der sidder omkring når men får viskeren af.

Så den skal bare være det? Lige pt regner jeg ikk med at skal ha banan på - skal laves nogle ting inden - så tager vi det andet til den tid smiley

• #2   16. jul 2008 Ang. din visker motor så sidder der sådan en gummi plastik ting som også skal skrues af og når det er gjort banker du den bare baglæns ind i kabinen. fik nemlig splittet mit ad da jeg pillede den af fordi jeg ikk havde set der sad den der plastik gummi møtrik på.

• #3   16. jul 2008 Ang. manifold.

Så må jeg jo hellere finde en rustfri banan hvis den org manifold køster 5000. Er godt klar over der ikk bliver nogen mærkbar effekt - det er jo trods alt "kun" en 1,6 8v motor. Jo ikk fordi der er turbo eller noget, hehe.

Kan man virkelig godt høre forskel ved en bananmalifold på? Og hvis jeg monterer sådan en, så er der ikk nogen udvæksling til evt. rystelser - har i haft prøblemer med det? Da udstødningen ikke kan gi' sig.

Visker:
    Jeg må vist lige kigge på det igen. På ydersiden fjernede jeg "kappen" det sidder over det hele, den møtrik der sidder derunder, afmonterede armen og fjernede den gummi-ring. Og så kan den store møtrik helt inde i bunden.

Så den skal åbenbart ha nogle tæsk.

• #4   17. jul 2008 Har snakket ned vw idag, og de skal de taget 1400 for en ny manifold, så kan jeg lige så godt købe banan da priserne jo næsten er ens - i forhold til de danske priser. Og ved bananen, så er forreret også erstattet.

Så alt i alt er det jo det billigste.

• #5   19. jul 2008 hey nv autodele har banan manifold til 1300 tror jeg det er...

Kommentér på:
Manifold og bagvisker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce