{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

urolig tomgang {{forumTopicSubject}}

Min motor er begyndt at gå uroligt i tomgang, den falder til 2-300 omdr, for så at stige til 12-1300. op og ned hele tiden, man giver lidt gas, så holder den tomgangen som den skal et minut eller mindre, og så starter den forfra. den køre ellers fint og lader som den skal.

Jeg har ikke skilt noget ad endnu.. nogle forslag?

/Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  urolig tomgang
  • #1   17. jul 2008 Don d. må jeg spørge på en ikke flabet måde hvorfor du ALTID svarer mere eller mindre negativt på folks spørgsmål? Vi er skam glade for din hjælp, men det er ALTID et negativt svar / kommentar man får fra dig ?

• #2   17. jul 2008 Don Drift rolig nu med den lamda:D Det er sku for nemt.. De symptomer du beskriver minder helt vildt om mine!

Virkelig lav tomgang, for så at stige, kører den os underligt? Mit problem var pakningen imellem indsugningsmani og tragtene var røget pga en bolt som havde løsnet sig..

Siger ikke det er samme sted, men ville checke alle samlinger, evt med noget bremserens for at mærke om motoren stiger i RPM.. For så er det en utæthed! Spænd efter og check efter utæthed, det kan som regel høres ved hvislen eller sugen (ret tydeligt)..

• #3   18. jul 2008 Hehe Martin har lært noget kan jeg se smiley

• #4   18. jul 2008 Jeg finder ud af det i weekenden, (håber jeg) så ser vi hvem der har mest ret! smiley

• #5   18. jul 2008 Hehe om jeg har Lasse:D Filme ikke meget utæthed før den laver sjov:)

• #6   18. jul 2008 I den store manual der ligger på nettet og det sikkert er link til herinde er der en vejledning til hvordan man via motor styring får bllnkket fejlkoder ud......

Der er også en beskrivelse af hvordan man ser om lamdaen virker optimalt

Det er noget hen mod -> bilen skal være varm -> 2000omdr på motoren, lad den stabilisere sig i 30 sek -> kig derefter hvor man gang den grøne diode blinker på 1min. det skal være mindst 10 gange.

Men slå det op i manualen!!!

• #7   19. jul 2008 Hvis boksen ingen fejlkoder viser, som i mit tilfælde så kig utæthed:) Min boks blinkede 55 som er koden for alt er ok!

• #8   19. jul 2008 Martin <--- hvor mange gange blinkede den så på et minut da du testede lambdaen...... en sløv lambda kan ikke ses direkte på fejl koderne

• #9   19. jul 2008 Pas opgav lambda showet da Lasse alligevel kom for kigge vognen igennem:)

• #10   19. jul 2008 Nu har jeg prøvet at tage lamdaen fra og så står den som den skal i tomgang, så det er jo super..... jeg havde for noget tid siden samme problem og købte en ny lambda fra e-bay og smed på, det hjalp, så jeg var sikker på at det ikke kunne være den..

Nogle der ligger inde med en fungerende Lambda sonde til ca18det eller ved hvilken en jeg skal lede efter.

\Rune

• #11   19. jul 2008 Hehe ja ok ebay lambda, lyder os som en grim ting:D

• #12   19. jul 2008 DD - JA det er det smiley

Kommentér på:
urolig tomgang

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce