{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang katalysator
  • #1   25. jul 2008 Du skal bare lave det der populære spjæl mener de bruger spjældet fra motorbremsen men hæng mig oikk op på det

• #2   25. jul 2008 lytter lige med her smiley

• #3   25. jul 2008 du fører et rør uden om katalysatorenog li der hvor du sætter røret på ind kat laver du en kasse med et spjæld i så du kan slå det til og fra....

• #4   25. jul 2008 ja, de kan også købes færdige i holland, som et y stykke med spjæld i, det skal bare på helt oppe ved turboen, og så et rustfri rør ned og hen bag tanken og ud ved baghjulet, så er der buller for alle pengene.

• #5   25. jul 2008 Præcist.. Og det med tilslutning, er bare en kontakt, noget ledning, luftslange og en magnetventil.

• #6   25. jul 2008 Præcis.

• #7   25. jul 2008 så spørger jeg nok lidt dumt men sku for at blive klogere,, ??

når man bruger spjældet vil det så sige at man kan slå det til og fra lige som man lyster,, og kan man godt lade det sive uden om kat. for kender en der har en ny r 500 hvor der ikke må komme rør i fordi det ødelægger det hele derinde,, ( filter og kat og hele svineriet )

men ja spørger sku lige for at vide det helt præcis

• #8   25. jul 2008 Kristian - Ja, du slår bare til spjæld til/fra som det lyster. Så det buldrer når du vil, og det ikke siger en skid når du vil smiley
    Jeg kan prøve, næste gang jeg laver på en bil med, at tage et billede af det spjældhus.
    Men det med kat, ved jeg faktisk ikke, er ikke fordi jeg roder alverdens i udstødninger.

• #9   25. jul 2008 oka ja kan duh ikk det , så lige evt. lave et mini fotoalbum med det

det ville ære rigtig godt ,,

• #10   25. jul 2008 M&J Industries her i Horsens, har en orange 164, jeg ved kører med det. Kan jeg huske, da akslen, til spjældet var knækket, så den kun kunne buldrer, så det skulle lige laves, så han kunne få den til at tie i byerne smiley

• #11   25. jul 2008 okay, fedt nok..

• #12   25. jul 2008 men det kan vel nemt gå hen og blive larm i stedet for bulder hvis man bar ekører den over spjæld og så blank rør resten af vejen vel ??

men det er jo self ogs en smagssag smiley

• #13   25. jul 2008 Held og lykke med de små sorte...

• #14   25. jul 2008 fatter ikke en meter hehe

• #15   25. jul 2008 det er da nemt et rør uden om også en spæjld til at slå det til og fra som er luftstyret

• #16   25. jul 2008 yes yes

• #17   25. jul 2008 jaja selvf er det da det , men hva med de der sencorer der reagere på adblue tilførsel osv. der er noget med de nye 500 går ned på 40 % af sin trkkraft når den registrere at der ikke sker noget eller sådan noget

i må ikk e hænge mig op på det me´n det er vist noget i den stil

• #18   25. jul 2008 det kan jeg sku ikk li huske hva det er vi gør ved det....

• #19   26. jul 2008 jeg ved min daf mister en hel del motor kraft hvis jeg glemmer adblue og så ska den til stor doktor mand og chefen for en sjov kulør

• #20   26. jul 2008 Nu skal i høre, for jeg har en kammerat der har lavet det.. Du bygger en 4-kantet kasse, med spjæld i.. Der skal være to udgange, og en indgang.. du skal ofre dit forrør, med skide være med det.. Indgangen og udgangen til potten skal være i lige linie, og udgangen til afgangsrøret skal være på siden af boksen.. Inden i laver du et spjæld der kan slå fra udgangen til afgangsrøret og til udgangen til potten.. I spjældet laver du et 12mm hul, så tror bilen at den holder i tomgang, og laver derfor ikke fejl på addblue, fordi der kommer lidt gas ned til sensoren.. Du kører istedet for 2500km på en tank addblue, 8000km.. Det er hvad min kammerats gør.. Den udgang til afgangsrøret fører du ned langs skærmen og ned til det originale afgangsrør og svejser det på der.. Du kan ikke bruge de hollandske spjæld, fordi det er y-spjæld, og dem er der ikke plads til.. Det lyder pisse indviklet, men er utroligt simpelt.. Du bestemmer selvfølgelig selv om du vil lave den nemme løsning og lave et manuelt træk til spjældet eller sætte en motorbremsecylinder på... Det skal bare være en cylinder fra en 2-3 serie, det er de nemmeste og bedste.. Man kan også bruge en cylinder fra en MAN fra AGR ventilen, men det er mere kompliceret..

Jeg kan evt. tage et billede, hvis det er..

Man kan altså spare addblue med et spjæld.. Og de siger ikke noget til syn, det gjorde de ikke til min kammerats.. Det er for øvrigt ham der kører for MJ Transport i en hvid R500 med bred solskærm og en milliard gule lamper..

• #21   26. jul 2008 Kasper l ,,

der var sku en der har forstand på det smiley

tak for forklaringen og gerne lige lig nogle billeder ind af det tak

smiley

• #22   26. jul 2008 jamen det er jo fordi at hvis en r500 buldrer tror folk at det er en rigtig arbejdshest, men virkeligheden er jo en anden. *G

• #23   27. jul 2008 Tja, du ændrer jo på co2 udslippet.. Men hvis man gemmer det væk og det er slået over på potten, så finder de det ikke i en storvognskontrol.. Da jeg blev hevet ind, tjekkede de kun skiver og bremser..

Jeg skal prøve at få taget billeder..

• #24   27. jul 2008 det er en konstruktiv ændring og dermed ulovligt. hvis betjenten har sovet dårligt kan du blive kaldt til syn.
    Er ret sikker på at de fleste vognmænd ikke gider ofre penge på unødige syn.
    derudover er det en overtrædelse af færdselsloven,da man ikke må støje og forurene unødigt*

• #25   27. jul 2008 alle mine scania´r har haft rent rør, eller rør i potten, og en enkelt have spjæld, det siger de overhoved ikke noget til i syns hallen, jeg har kun prøvet at blive sendt hjem en gang, og der var flere små ting, der brokkede han sig over potten, eller mangel på samme, ellers siger de sku aldrig noget. og det med spjæld ser de som en udstillings ting, så derfor må du gerne, i kraft af man "selvfølgelig" kun bruger det der. smiley

• #26   27. jul 2008 altså jeg skal ikke sige noget for vi har alle vores mening og den respektere vi vel ogs alle ,,

self er det en konstruktiv ændring,,

men der er sku ikk mange der er blevet stoppet og kaldt til syn bare på grund af det ,, men ja

hvis man virkelig skal gå i detaljerne er der sku mange ting der er ulovligt og ulovlige ændringer mand gør ved sin bil,,

• #27   27. jul 2008 men rasmussen r 420 får vel ned på 40 % af sin oprindelig trækkraft hvis duh glemmer adblue ?? eller undlader det

• #28   27. jul 2008 Det er derfor den ikke skal melde fejl når du laver et spjæld.. Den skal have addblu uanset hvad..

• #29   27. jul 2008 ja skal nok passe . det den lille satan til censor der sidder og vil bestemme når den ikk lige for lov at snusse til addblue,,

he smiley

men mener altså at det er rigtig den går ned på 40 % i trækkraft så ,,

• #30   27. jul 2008 Sådan her fungerer addblue-anlægget .... http://www.youtube.com/watch?v=C64OJJTfspw

Så efter min bedste overbevisning, sætter man spjæld på før katalysatoren, så lukker man enten partikler plus det forstøvede adblue lige ud i naturen ( ikke godt ) og sætter man spjældet før addblue-forstøveren så tilsætter den stadig addblue men der er ikke noget til at føre det forstøvede ned til katalysatoren ( kan heller ikke forestille mig at det er nogen god ting ) så vil umiddelbart mene at det er en rigtigt skidt idé at rode med det, bare fordi man vil kunne larme lidt ( jow, det lyder totalt fedt når fx en V8'er kommer buldrende ) men som Rsmussen skriver er det jo ikk for sjovs skyld at disse tiltag er gjordt fra fabrikanternes side.. mener fx at volvo fraskriver sig al garanti hvis der er rodet med udstødningssystemet på biler med katalysator...
    Kan da godt være at man kan spare lidt addblue som kasper skriver, men så sprøjter partiklerne ud i hovederne på folket istedet ( partikler som beviseligt dræber på lag sigt i form af bla. kræft ) syns lidt man skal tænke sig om hvad det er man går og roder med...

• #31   28. jul 2008 Det er smag og behag.. Men den går ikke ned i trækkraft når den stadig får lidt addblue..

Men jeg kan godt se fornuften i det, når nu de prøver at gøre noget for miljøet.. Men man kan sagtens lave en Euro 4 uden addblu.. Det har MAN og Mercedes, og det er dumme tyskere.. Og MAN'en er uden katalysator..

• #32   28. jul 2008 Hehe, jeps det kan sagtens lade sig gøre, mig bekendt kan også scania allerede lever deres 6 cyl. 480'er som euro 5 uden brug af addblue, så ja det er vel et spørgsmål om tid førend addbluen er en saga blot..

• #33   29. jul 2008 men hva så da i lavede "rør" i de gamle 43`er ,,
    der kunne man jo bedre få den til at bulder et man var tilpas med ,, når det er med spjæld på de nye er det jo direkte ren afgang når den er slået til ,,

er der slet ingen mulighed for at "justere lidt på det" på de nye ??

• #34   29. jul 2008 En 3 serie f.eks er jo med 3serie potte.. Det var bare at banke rør igennem.. Og man kunner derfor justere det efter hvor langt man bankede det i.. Og jo du kan justere det med spjældet, du kan jo selv bestemme hvor meget det skal åbne.. Det er bare et spørgsmål om hvor du sætter aktiverings-cylinderen.. Du kan også sætte en begrænser-luftventil, som du sætter på slangen til luftcylinderen, som du selv kan stille på, hvor meget den skal åbne..

David; De 480'ere vi har er Euro 4.. Og de er med kat.. Men det er jo en 6-cylindret.. Det er jo ikke fedt.. Og jeg ved godt jeg må nøjes med en volvo, men man skal jo prøve meget før man får en rigtig bil.. smiley

• #35   30. jul 2008 Kasper L :
    Ja de "første" 480'ere er den 12 liters motor med addblue, men scania har ligesom volvo udviklet en ny 13 liters motorplatform som gør brug af scanias EGR istedet for SCR ( addblue ) og lur mig om ikke 16 liters maskinerne kommer til at gøre brug af samme teknologi, altså, V8'er uden katalysator smiley
    http://www.scania.dk/produkter/scania_trucks/engines/13-litre/

• #36   31. jul 2008 V8eren har de lovet i lang tid ville komme uden addblu...

Kommentér på:
ang katalysator

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce