{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Indsugnings manifold. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Nogen der vd om det er rigtigt at Gt'eren har støre indsugningsmanifold. Efter hva jeg har hørt har de drosselet den ned i manifolden på en g40. Da den havede for mange hk til at starte med.

Jeg er ved at bygge min egen manifold og har også fået en bearbejdet men synes stadig ikke den er stor nok i de huller. Er så begyndt at bygge en om fra bmw så den får gasspjæld og alt fra bmw.

Men nogen der ved om det med Gt manifolden er rigtigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indsugnings manifold.
  • #1   26. jul 2008 Ja den fra 3F motoren(75hk) er større.
    Jeg har selv lige monteret en på min som var portet op.


  • #2   26. jul 2008 ja det er helt rigtigt at den er størrer

  • #3   26. jul 2008 ja den er lige til og smide på. det vil jo gi noget i den sidste enden hvis man laver noget mere
    måske ikke alene havde det på min


  • #4   26. jul 2008 Men hvor er den så støre henne??

  • #5   26. jul 2008 jeg er ikke mekaniker men de 4 rør der er på den fra topstykket er en del større i indvendigt mål

  • #6   27. jul 2008 Er de så også støre i den udvendige størlse eller kun indenvendigt. Mere om man kan porte sådan en Gt manifold mere op end en G40.

  • #7   27. jul 2008 Ja men er den støre udenvendigt også?? Tykkelse af rørene. For har fået portet en G40 op. Og 2 topstykker. Men med de små huller man får i de manifolde kan det jo ikke give nok. Dem jeg har snakket med og som går meget op i det gør som mig. At bygge sin egen manifold også på med et gasspjæld fra en bmw så der kan komme noget luft igennem. Men det er så til min Turbo. Men vil have en portet manifold til den anden. Og den G40 manifold er helt portet såden ikke kan mere. Men hvis Gt'eren er tykker udenvendigt kan den jo blive noget støre.

  • #8   27. jul 2008 Det er ikke for at skuffe jer men med portet manifold som så passer til hullerne i topstykket og 50mm gasspjæld(org. 45mm) så kan jeg ikke mærke ret meget forskel..Men måske kan det måles

  • #9   27. jul 2008 Mine topstykkerer portet og fået skåret ventilsæder og ventilerne er drejet af så de åbner mest muligt. Har også det store gasspjæld på min. Med G-lader. Men min makker som har tunet biler i 25 år siger at det ikke er stort nok. med de 50mm gasspjæld. Hvis man vil have gode hk ud af den. Han har bygget en anden som også køre med turbo. Den ligger på 366 Hk på en 1.5 liter som min.

    Og hvis folk kunne tænke sig sådan nogen topstykker som er bearbejdet så kan jeg få lavet 2 mere. 4000 kr med topstykke.


  • #10   29. jul 2008 366 hk på en 1,5l ??????????????????????

    Så den køre altså med 2,5 bars lade tryk ellers kan det jo ikke lade sig gøre...

    Med 2 bars lade tryk på en 1,6 har jeg godt nok aldrig set eller høret om nogen der har kunne lave over 300hk så den må du da gerne fortælle lidt mere om hvordan det har kunne lade sig gøre.


  • #11   29. jul 2008 Nu er det ikke mig der har bygget den. Så kender lige som ikke alt til den bil. Lige nu er de ved at bygge den om til en 16v. Dem der bygger den ved hva de har med at gøre. Og hvergang der er lavet noget nyt får han den godkendt. Men ja den har 366 hk og ja det er en 1.5l. På en 1.6 Corolla motor kan du lave 550 hk ved 2 bar.

Kommentér på:
Indsugnings manifold.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce