{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

en lille diskusion 4 eller 6 højtalere {{forumTopicSubject}}

hej

tænkte jeg lige ville stille et spørgsmål for lige at få sat gang forummet smiley

jeg over vejer at sætte 6 højtalere i bilen altså 2 komponent forand, 2 komponent i midten og så 2 hattehylde højtalere, men tror i det vil lyde godt eller vil det være overkill med lyd bagfra?

og tror i det er muligt at få det sat op til 6.1surroud sound system til når man ser film på skærmen ?

har denne HU http://carsound.dk/produkt.asp?id=7138&pk=2&produkt=Clarion_VRX888RBT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af tom lejlighed 1.000 kr.
  • Reparation Siemens CT636LES1 Indbygningskaffemaskine 1.500 kr.
  • montering af vandhane i køkken 1.500 kr.
  • Diverse elektrikeropgaver 1.500 kr.
  • snerydning af indkørsel, indgang og fortov 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en lille diskusion 4 eller 6 højtalere
  • #1   25. nov 2008 hejsa.

ville ikke sige det er overkill at smide 6 i bilen.. langt fra. men vil da gerne hører hvorfor du ikke vælger combo i hattehylden. samt hvad dine plander for forstærkere er / evt bass?

• #2   25. nov 2008 Personligt ville jeg holde scenen oppe foran, og investere i et ordentligt komponentsæt til fronten, og glemme alt om de andre 4.

• #3   25. nov 2008 Brian
    Jo, men dem bagi, har sjældent betalt for lyd i min bil ;o)

• #4   25. nov 2008 af forstærkere havde jeg tænkt på 2 audison lrx 4.1k så der er omkring 1000watt til subwoofer og 130-170 watt til hver højtaler burde kunne klare det hehe. og af fronthøjtalere kigger jeg på rainbow 5,25" dem fra carsound til omkring 4k, hertz hks 130 hvis jeg kan finde ud af om de passer eller JL audio også fra carsound.

mellem ved jeg ikke i nu da der kun er 60mm dybde og det er 6,5" giver lidt plads problemer.

og hattehylde har jeg slet ikke kigget på i nu

• #5   25. nov 2008 BluezCat-DK * : det er da det ringeste agument jeg har hørt smiley

mads M: komponenterne fejler ikke noget. men syntes bestem du skal overveje et combo i hattehylden da 6x9 ikke vil ha den store effekt når du skal ha en bass i smiley

• #6   25. nov 2008 ok vil jeg da klart tænke over B&T

• #7   25. nov 2008 lytter skam også hehe er tit nede i carsound smiley ville aldrig købe noget uden at have hørt det, men gode andmeldelser skader jo ikke hehe

• #8   25. nov 2008 det lige det jeg mener jeppe f.eks. når jeg køre så vil der jo være 4 højtalere bag mig plus sub og kun 2 foran som enda kun kan være 5.25" hvor de andre kan være 6,5" og lidt kedeligt at skulle skrue helt ned for de højtalere bag i

• #9   25. nov 2008 må sku sige at det ser ud til at virker med den her gruppe har allerede fået meget mere hjælp en jeg har prøvet med et normalt forum smiley kan kun sige genial ide!!!

• #10   25. nov 2008 Du snakker noget om 6,1 surround sound... Det kræver du kan stille en center højttalere for og bag... ! Er selv ved at få det lavet på boraen !

• #11   25. nov 2008 ok hehe ikke det jeg mente sorry smiley vil helst undgå at skulle ændre på noget standard i bilen, men lyder sku meget fedt.

• #12   25. nov 2008 Håber det bliver fedt da ;)... Og så må man se om man får brugt det...

• #13   25. nov 2008 jeg ser tit film på min men jeg køre så også altid sammen med min bror i skole så den ene af os kan konsentrere sig om at køre og den anden kan se film smiley

• #14   25. nov 2008 det jo klart når man sider bag i med højtalerne lige i nakken så vil de altid lyde af meget mere end dem foran

• #15   25. nov 2008 6.1 surround.
    mindes faktiks ikke nogen processor til bilen som tilbyder 6.1 surround men derimod er der nogen som understøtter 5.1

højtalere.
    Jeg ville helt klart ikke have 6 højtalere. Personligt ville jeg kun have forhøjtalere og dermed stereo lydbilled i bilen on koncentere mig om at lave dette ordentlig. Hvis du vil have flere højtalere synes jeg du skal bestemme dig til om du vil have dette for at skabe surround eller om du vil have lyd til bagpasserene.

Hvis du vil have surround ville jeg personlig installere komponentsæt i hattehylden som var vinklede ind i kabinen.

Hvis du vil have lyd til passagerne bagi ville jeg installere komponent sæt i dørsiden i bag så disse kan vinkles og spille ind mod ansigtet af personerne.
    Husk at vi som mennesker er lavet til at høre på lydkilder som kommer forfra samt at jo højere vi kommer i frekvens jo mindre spræder lyden sig.

• #16   26. nov 2008 der findes pt. kun 5,1 til bilen... Det som jeg har gang i... Men har hørt fra fjerne kilder at Pioneer kommer med noget 7,1 DTS til bilen...!

• #17   1. dec 2008 jan vis du lige læste det jeg skrev så køre mig og min bror altid sammen så vi kan skiftes til at køre og se film smiley

• #18   1. dec 2008 eneste grund til jeg havde gang i 5,1 systemet, var at det var muligt... Må se om jeg får bygget det færdigt...

Kommentér på:
en lille diskusion 4 eller 6 højtalere

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce