{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Skæv Handel {{forumTopicSubject}}

Efter hvad jeg har hørt rundt omkring , så har jeg været tilsvinet her i denne gruppe vedr salg af en gammel rude til en kadett c til 300kr.

Der er jo 2 sider af en sag.....her er min version

Der komme en gut og skal hente en rude en aften. og han spørger om den er iorden, hvor til jeg svarer , den er ihvertfald ikke revnet nogen steder....

Gutten læsser den i sin bil og kører.

2 dage senere modtager jeg en sms om at den er ridset.hvor til jeg svarer at det jo ikk er en ny rude han har købt.

Hvorefter han svare om jeg har en anden rude eller hvornår jeg er hjemme for så vil han have sine penge retur.. hvor til jeg svarer om han regner med at der er returret???

Alt sammen sker over sms , og efterfølgende får jeg så en tilsviner her på siden.....

Jeg havde håbet at han havde ringet til mig istedet for......men det gjorde han ikke

Jeg har efterhånden solgt rigtig mange kadett c dele til folk og der har aldrig været nogle klager( ihvertfald ikke til mig personligt)

Og jeg står i et dilemma , for jeg kan ikk huske hvem han var.... og faktisk samme dag fik jeg fat i en anden rude til ham som står og venter , og så blir jeg gjort opmærksom på af flere tidligere kunder og kammerater at jeg blir svinet til på denne side.......

Så jeg ved faktisk ikk om jeg skal finde frem til manden og bytte den rude......især efter at jeg blev tilsvinet

Hvad skal der gøres??

Mvh Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv Handel
  • #1   29. jan 2009 Det er da også ham selv der skal se tingene efter han køber. Da det er brugte dele.

  • #2   29. jan 2009 ja det er den brugt vare så kan man da ikk regne med at den er uden en ris eller 2. og han kunne jo oss bare ha kigget den efter selv.

  • #3   29. jan 2009 jo.......men ridser er jo et vidt begreb

  • #4   29. jan 2009 ja det er rigtig nok . men stadig det er en brugt vare.

  • #5   29. jan 2009 kan sgu ikke lige huske hvor det var tror det var off topic han skrev.
    det er et meget delikat spørgsmål,men beundre din måde at være på lars
    1 kunden burde tjekke ruden selv,men har han ikke haft mulighed for det pga lysforhold,ja så må han købe eller lade være,og ville vi ikke alle købe hvis vi har brugt en masse tid på at hente.så må han tage sælgers ord for at den er iorden,
    2 sælger kunne også opfordre at kunden skulle tjekke,og ikke bare sige den er i orden mht revner???selvfølgelig er den iorden med revner ellers kan man ikke sælge den jo.....
    men det er helt op til dig lars,personligt ville jeg bare skrive i off topic at han kan komme efter den anden rude,hvis han trækker sin udtale i sig


  • #6   29. jan 2009 jeg havde sku ikke givet ham en skid..det er hans eget ansvar at tjekke tingene inden han køber..han har jo selv hentet det..det var måske noget andet hvis du havde sendt den til ham eller noget..

  • #7   30. jan 2009 Brugt er Brugt og så er det som det er, det er jo ikke nyt, og så 300 kr.
    men der er altså nogen der tror at alt brugt er gratis, bortset fra når nogen skal købe fra dem. så er det guld værd, NØRDER.


  • #8   30. jan 2009 Kan kun tilslutte sig Rudolf S, man kan ikke regne med at få en forrude som ny for 300 kr!

    Og ja som Dennis J skriver, så har han selv været tilstede ved afhentning og må have bedømt om han synes den var iorden eller ej. Og herregud..300 kr er vel et eller andet sted at tage og føle på.!

    Så tag det stille og roligt, det skal nok gå i sig selv er jeg overbevist om!


  • #9   30. jan 2009 det er da købers eget ansvar at tjekke sine varer,har da selv købt en del brugte ting til biler,og har der været noget,så har jeg måtte æde det selv,da jeg selv har sagt ja til at købe det,og ellers snakker man jo med sælger før man sviner dem til.

  • #10   30. jan 2009 har ikke bemærket noget, men ja han har jo selv set den inden han købte den smiley

  • #11   30. jan 2009 Lige en til kristian K
    Jeg har haft en kadet OLYMPIA du ved med de der sideblink og alt extraudstyr den var faneme luxus kort gearstang og omdr.teller og det hele der er ikke mange tilbage, jeg skulle have konserveret den sku jeg.


  • #12   30. jan 2009 Der er vist flere der har samme mening som mig, kan jeg se.
    Alle ser da på de ting de køber, hvis det var så slemt havde han vel ikke købt den. Og det er skide 300kr, slap dog af. Det er jo ikke en herregård!!


  • #13   30. jan 2009 Jeg ka sku ikke lade vær, vi er i klubben for at hjælpe hinanden med problemer med bilerne og det er guld værd, så det med at skrive om problemer med købte ting og sager er sku noget lort, men at svine med det her i gruppen er sku meget lort, men tror at køberen får de dårligste bedømmelser at han ikke ringer til sælgeren og får løst problemet
    Lars har da gjort alt mellem himmel og jord for at løse problemet
    håber køber læser disse indlæg. sådan, og det er det, er i ikke enige ???


  • #14   1. feb 2009 john- nej 300kr er ikke en herregård men er dog stadig penge..og er samtidig en principsag... efter sådan en sag kan man jo blive svinet til for alt muligt som ikke er sandt, er der jo ingen sælgere der er interesseret i.

    ville du selv synes det var fedt hvis du havde solgt noget og så blev svinet til bagefter? endda uden selv at være konfronteret med det først?

    så kan det være lige meget om det er 300kr 3000kr eller 300.000kr... man må sørge for at gå ting efter man køber, en rude kan man sku hurtig tjekke for ridser, og ikke komme flere dage efter og sige( hovsa jeg har lige tabt den) der er altså vildt mange ridser i den .


  • #15   1. feb 2009 Tror du misforstår mit første indlæg Natasja M - Ja det er da penge det er rigtigt, og jeg mener bare at køber skal tjekke det man køber. jeg ser da altid på de ting jeg selv køber.og sviner aldrig en sælger til for jeg har selv set og godkendt det jeg har købt.


  • #16   2. feb 2009 john
    det var også det jeg mente smiley har han tjekket det da han købte det kan han jo ikke sidde bagefter og svine ham til


  • #17   3. feb 2009 Nej overhoved ikke.


Kommentér på:
Skæv Handel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce