{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Hund med ude og køre??? +/- {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan det være man altdig bliver mødt med "forargede" blikke, når man en gang i mellem har sin 4benet ven med på tur?
(og jeg tænker her ikke på lillemor i arbejdts stilling)

man bliver altid mødt med :
Hvordan har du fået den derop?
Hvorfor har du den med?
Er der ikke for lidt plads til sådan en?
Hvad gør du når den skal?
Hvordan kommer den ned?
Giver det ikke mange problemer?

(Jo når man skal stå og bruge tid på at besvare alle de spørgsmål...)

Hvordan kan det være?
Er det virkelig så "U-set" at havde sin hund med på tur?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med ude og køre??? +/-
  • #1   5. feb 2009 vis hunden er tilfreds med og være i lastbilen såå kan jeg ikk se problemet. men det er jo nok lidt sævrt og ha vand skål med eller...

med og og få hunden op i lastbilen er jo ikk svært vis den ikk vejer så meget...

kasper olsen.

• #2   5. feb 2009 Med hensyn til vandskåle, kan jo få dem med "skvulp-stop" altså et låg over skålen med hul i...

Nu min egen, vejer godt nok 52kg, jeg kan da godt bære hende op, men normalt kravler hun da selv op... og kan jeg ikke parkere ved en græs rabat så hun selv hopper ned, ja så har hun da lært at kravle til døren så lløfter jeg hende da ned igen...

Selvfølgelig vil ja da ikke byde min hund at hoppe direkte fra bilen og ned på hård asfalt... det er jeg sku ikke sikker på hendes ben / hofter kan tåle mange gange...

hun ligger bare og sover, under turen.. når jeg så får læs eller holder pause, går vi en tur...
    (hvis jeg må lukke hende ud for kunden)

jeg undre mig bare hvorfor folk går og mumler, går og glor langt.. og stiller en masse spørgsmål, når man har sin hund med...

Er der ikke andre der har oplevet den slags?

• #3   5. feb 2009 ja okay. ja nok ikk en go ide at hun hoppper så langt ned...

men jeg vil da nok ikk lige hoppe op i bilen vis der stod en hund på sædet..

jeg så en nede i tyskland vis hund gik rundt oppe i forruden det var svinderi... ikk ondt ment...

• #4   5. feb 2009 den gang min far kørte lastbil havde vi en meget stor berner senne på 60 kg og han kom fint op i en MAN TGA XXL og han var da også med nogen gange smiley
    det er næsten det sammen som en mercedes actros der er bare et trin mere smiley hehe

• #5   5. feb 2009 jo jo Kasper... selvfølgelig kan man se det som svineri, jeg har da også set Hollændere og Franskmænd på term i Brøndby der har haft deres små "tøjdyr" med, og som har haft aviser liggende på gulvet.

(man må tage hatten af for at de kan leve i den stank..)

men hvis du lufter din hund jævnligt, du går ture når det er muligt, og du selv skal stå for rengøringen bagefter... (hundehår kommer overalt)

hvad er det så folk har et problem med?

• #6   5. feb 2009 Simons.. Nu har jeg endnu ikke haft hende med i Actrosén .. fordi folk åbenbart har et problem med det...

sidste gang jeg havde hende med, var i en MAN TGA XXL...

og der er rigeligt plads til en Rotte...

• #7   5. feb 2009 ja det er rigtigt nok.

en ting er jo sikker altså der går max 4,5 time år den kan komme ud. men altså holde ind i 5 min sker der ikk noget ved så den lige kan luftes. så kan man os selv få lidt luft...

ja vil gerne hører fra den person der er i mod at hunden skal med ud og kører

• #8   5. feb 2009 Kasper.. hehe.. lige den med 4,5 time.. den kan vi så diskuterer.... du kan jo godt kører 1time.. læsse op (30min) køre 1 time-læsse op (25min)
    køre 1 time-læsse op (20min) køre 1 time- læsse op (25min) og så køre ½ time.... så er du oppe på 5.45... MEN.. de hunde der går hjemme går ofte 8-9 timer alene.... og hvor ofte har man ikke lige selv en pisse pause, og kan rende rundt med hunden samtidige.. ??

men ja.. lad os endelig hører fra nogle som ikke bryder sig om idden...

• #9   5. feb 2009 ja okay.... den med køre timer glemmer vi bare igen. det er over halvanden år siden jeg har siddet bag rattet pga et uheld... det er røv sygt..

• #10   5. feb 2009 hehe .. fair nok..*S*

• #11   5. feb 2009 Futte okay. det med du ikk har haft hende med ude i actrosen endnu.
    hvis det var mig så vil jeg være lidt lige gald med hvad folk tænker og hvis de har et problem med det så har de nok også mange andre problemer. self det er ikk naturligt at se en hund i en lastbil men jeg har ikk noget i mod det er og dem der har der er jeg sådan lidt lige gald med. det er deres problem. jeg ville bare svare. min lastbil, mine regler og så kan i være lidt lige glad med jeg har i min bil eller ikk.

• #12   5. feb 2009 Jeg syntes det er synd for hunden. Har man ikk tid til og passe den ska man ikk ha hund. Og den høre slet ikk hjemme i en lastbil. Men du ska lige huske selen til den eller buret. Det giver et klip hvis du ik har sikret den.

• #13   5. feb 2009 jeg kan godt forstå i gerne vil have hunden med... men som mekanikker har jeg set et par biler som jeg synes var temmelig ulækre inde i kabinen pga hundehår over alt... og det på trods af at chaufførerne ellers gør meget ud af at holde bilern... men synes da det er helt fint dem der har (bare jeg ikke skal skilde kabinen ad eller skifte frontrude eller lignende)

• #14   6. feb 2009 Synes det er helt fint at ha hund med, hvis vognmanden tillader det...
    Synes ikke det er mærkeligt at folk har hund med i lastbilen....
    Man kan jo sagtens ha vand og mad stående i bilen til hunden smiley
    Så er der jo et + ved det, det er jo at man får motion når man går lidt rundt med hunden he he

• #15   7. feb 2009 Benne<< Det får du hos din dyrlæge.... det koster .. mener det er 250kr.

• #16   7. feb 2009 Aldrig og jeg skal ha' nogen dyr, udover konen op i min bil!! Har svært nok med at holde den ret i forvejen!

Men syntes det er frisk nok at andre gør det. Det kan da nok være meget hyggeligt. Også for hunden.. Så ser den da noget nyt..

Jeg har én gang haft en hund med i min 124'er.. Den låste mig ude imens jeg var ved at tanke!!!

• #17   8. feb 2009 har ikke noget imod at folk har deres hund med det er deres eget hval ..... men personligt syns jeg både det er syndt og ulækkert ....... hvis man bor i bilen som mange af os jo gør er det ikke særligt fedt med hunde hår over det hele .... og i mit tilælde ... kunne det nok slet ikke lade sig gøre ... tror ikke novo vil ha sådan en badit ind på deres område....

• #18   8. feb 2009 har da også tit min franske bulldog med ude og kører.. og han nyder det virkelig kan man se på ham. må da også være sjover end at være alene hjemme jo. har ikke haft problemer med at ha ham med endnu. for han er jo så lille at selv om jeg lader døren stå åben hopper han ikke ud/ned da der alt for langt for ham så det tør han slet ikke..

Kommentér på:
Hund med ude og køre??? +/-

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce