{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Toppaknig .. Måske ... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer ...

skal lige bruge en kloge åge der ved lidt om biler ...

min omega taber vand ... og opel siger det ikk er toppakningen ...den ryger ikke noget specielt og olien er også fin ... men den smider ca 1 til 1.5 liter vand i løbet af 15 min eller så og man skal fylde vand på hvergang man skal ud og kører ... men nu kommer det underlig det er ikke hvergang den smider vandet ... og det er nemmelig det som skete da opel kikked på den ... ... hmm nogle der har nogle gode ider .. opel finder ingen fejl på den ... opel siger hvis toppakningen skal skifted koster det let 30 af de store .. så det håber jeg ikke på ... hvem skal man hen til her i kbh området som har styr på omegaen når opek i lyngby åbenbart ikke kan finde nogle fejl ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toppaknig .. Måske ...
  • #1   15. apr 2009 Måske et løst/knækket spændebånd på en kølerslange? Det kunne være den smider vand ud der, når der kommer tryk på systemet?

• #3   16. apr 2009 de har trykprøvet den oppe hos opel og der var der ingen prob ... så jeg håber sgu også det er den vandslange ... men lyder godt med dit tilbud op 10k ... bor du i kbh området ... bor selv i nordsjælland ...

• #6   16. apr 2009 det underlig var nemmelig af der kom intet vand ud og den holdt trykket fint ...

og har en 3.2 fra 2002 ...

• #8   18. apr 2009 ja det lyder godt ... men nu er der en tredje mekaniker der kikker på den her i weekenden så må vi se om kan han finde nogle fejl ... ellers sender jeg den sgu over til dig med falck smiley haha er ved af blive sindsyg de ikke kan finde nogle fejl ...og vandet fosser ud .. : )

• #9   19. apr 2009 Hej Michael.
    Har siddet og fulgt med i dit problem.
    Jeg havde samme problem på min forrige MV6'er.
    Efter et motorskift, hvor motoren var blevet overhalet med nye toppakninger, begyndte den også at tabe vand.
    Jeg fandt ud af ved en tilfældihed, at når den var rigtigt godt varm og blev stillet efter endt kørsel, så lettede den det ene topstykke pga. eftervarmen.
    Så det betød at motoren måtte op igen og topstykkerne af, så de kunne blive planslebet. Det hjalp, men det er jo ikke sikkert dit problem er det samme.
    Har du checket om der kommer damp ud af din udstødning, for hvis der er, så er det helt sikkert toppakningerne der lækker.
    Ja, det er sur røv at have en Opel V6, disse reparationer vil komme på et eller andet tidspunkt.
    Hvis du har teknisk snilde og en lift, kan sådan en "operation" gøres på en weekend. Det er næsten umuligt at skifte pakninger uden at hive kværnen ud. Husk at skifte tandrem, når den alligevel er ude.

Mvh. Carsten

• #10   19. apr 2009 hej carsten ...

da den var hos opel for af blive tjekket ... sagde af det nok ikke var toppakningen da den ikke røg mere end hva den skulle og olien var fin og den holdt trykket da de lavede den test med af sætte den pumpe på vandbeholderen ... men den smed jo heller ikke vandet da den var der oppe .. det er en perioidsk fejl .. tandremmen er skifted ved 114000 og den har kørt 140000 nu .. har en mekaniker til af kikke på den her i weekenden og går og venter på svar .. er sgu næsten ligesom juleaften .. men her kommer den nok til af koste en del mere haha smiley

• #12   21. apr 2009 ok .. må sige opel lyngby er vist heller ikke specielt godt ... nå min bil kom igen fra en tredje mekaniker og han kunne heller ikke finde ud af hvorfor den smider vandet ... er sgu underlig .... af man kan kører den ene dag unden nogle problemer og så den anden dag så skal man hælde vand på hele tiden ... hmmm kommer sgu til randers til dig snart smiley ..

• #14   22. apr 2009 skulle jeg prøve af give den engang kølertætner ... ? se om det giver noget ?

• #16   28. apr 2009 lige for tiden kommer den op med der ikke er noget vand på og når man så kikker er der vand på . og så lige pludselig er er vandet bare væk .. så skruer man på låget som kommer vandet tilbage i beholderen ... meget mystik .. og den bliver heller ikke specielt varm ... selv om den siger den mangler wasser ...

• #19   5. maj 2009 den er ude hos en nu som ved hva det drejer sig om .. indtil vidre er der vist skiftete nogle pakninger ved manifolden og nogl edyser er skiftet nu skal den stå med tryk på i nat så skal vi se om det pisser ud med vand eller hva der sker ... skal nok skrive hjva det ender med smiley

Kommentér på:
Toppaknig .. Måske ...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce