off tropic raserri... {{forumTopicSubject}}
For en Md. siden spurgte min kollega vores speditør, om han kunne tage sin kørsel med sig, hvis han kunne finde en ny vognmand.
han kører PT. for en vognmand, som pga.krisen, er ved at spare alle tænkelige steder, også på vedligeholdelsen.
- vil ikke udbetale feriepenge før i August.
- tager en 1år gamel bil fra manden og giver ham istedet en 6år gammel bil der har gået 850.000km
(og som har stået uden plader det sidste ½år)
- samt kun vil betale løn for de timer hjulene ruller, ikke de timer hvor vi losser og læsser.
(der ser vi jo alligevel oftest bare på, vi skal jo kun surre.)
speditøren svarede:" ja da selvfølgelig.. det er jo jer chaufføre, der kører for mig, ikke vognmændene!"
min kollega finder så en anden vognmand, som gerne vil havde en bil ind og kører hos os, han får (efter noget tovtrækerri) endelig en kopi af sit regnakab for bilen, og finder ud af at han i Marts Md. har tjænt Kr.29.600.- på 6 arbejdsdage.... så den skulle jo være god nok.
han aftaler alt med den nye vognmand, som så ringer til vores speditør for at aftale med "denne" at min kollega starter hos ham...
NU.... kan han så pludselig IKKE længere, få sin kørsel med sig.
nu har speditøreren pludselig (fra højere side) fået afvide der er "ansættelses stop"....
HVAD en i hel*** er det for noget l*** at lukke ud?
Kunne det ikke være sagt lidt før?
jamen 1000 tak for at blive tisset op og ned af nakken, nu har manden sagt op... han havde aftalt alt med den nye vognmand, (som jo naturligt trækker sit tilbud tilbage)
Så nu står manden i den lange række af arbejdsløse chaufføre, fordi man lige havde "GLEMT" at give den lille "ubetydlige" information videre...
jeg kan sku på min kollegas vejne blive så harm, så gal i skralden og sådan en gang L***... jeg syndes det er så svinsk...
undskyld jeg skriver den slags her... men jeg skulle bare af med "overtryk"....
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 95 Svar: 1.578
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 842
(oveni købet FRA, selv samme vognmand.)
Dengang fik jeg afvide, at vi chaufføre som var der, var "et team" og hvem vi kørte for, var lige meget, bare vi blev de samme folk som vi var...
nu er det pludselig et problem...
feb 2004
jul 2007
men når speditøren kender til problemerne hos den vognmand, må denne jo være lidt med, hvis denne er glad for det nuværende "team"...
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.957
okt 2007
Følger: 96 Følgere: 92 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 2.340
feb 2004
jul 2007
men på den anden side, giver man sku da heller ikke en mand en sprit ny bil.. lader ham kører 110.000km i den, og så tager den fra ham, for at giv ham en 6år gammel bil.
grundlaget for dette,...
(jeg sad selv og hørte med på medhør, da han fik det afvide i tlf.)
- er at det er for dyrt at få trukket de gl. biler hjem fra udlandet, så de chaufføre, som kørte export, skulle havde stabile biler....
(nå ja, så skide på hvad det koster, at få den trukket hjem på værksted, fra sjl. når vognmanden bor i det sydlige Jylland.)
det hører bare ingen steder hjemme... det gør man sku da ikke...
jul 2007
(indtil videre...indtil der kommer rigtig gang i den igen)
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 234
Tror ikke der er ret mange Danske vognmænd som kan sætte sig ned,og sige at de stadig kører 100 % som for et år siden.
Vores Problem som chauffører,er jo at vi ikke ved om vi er købt eller solgt i morgen.
jul 2007
og det var jo presist hvad han troede han havde.. for det havde han fået afvide for 1 md siden.
jul 2007
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
okt 2007
Følger: 96 Følgere: 92 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 2.340
off tropic raserri...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside