{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cosworth motor?
  • #1   26. apr 2009 ja. en del forskellige. men som hovederegl er der 205 blokken der findes i 2WD 3drs og sedan og 200blokken der findes i alt 4x4.

    200blokken er stærkere.


  • #2   26. apr 2009 problemet med 205 blokken er at den er lidt sværrer som Møfmann skriver. den udvider sig i forhold til stemplerne.

  • #3   26. apr 2009 hvad er det problemet 205 blokken er?

  • #4   26. apr 2009 det er som ikke noget problem. 200blokken holder bare til mere effekt. 205blokken holder fint til 2bar.

  • #5   26. apr 2009 men er det forskel på effekt som standard?

  • #6   26. apr 2009 en 2wd laver std 204 hk ca
    og en 4x4 laver ca 220 hk.

    Men effektforskellen ligger i toppen. (det meste i hvert fald)


  • #7   26. apr 2009 og med hensyn til 200 blokken er den støbt lufttømt og der er flere udevendige forstærkninger...

  • #8   26. apr 2009 argg, mon ikke den ringere turbo fra en 2wd og ellers hvad der er sket af udvikling har en del at sige. 16hk er ikke meget. men der er en del foreskelle på udstyeret der er skruget på de 2 biler. men med dele fra alle 4 generartioner cosworth kan man skruge en ganske fornuftig motor sammen.

  • #9   27. apr 2009 ingen tvivl om det... men en 200 blok og så en t34 lader og bare et stage 3 kit så er det jo også ganske fin... det er jo gentagende gange bevist at det holder...

  • #10   27. apr 2009 Hvad giver et stage 3 kit i hk??

  • #11   27. apr 2009 tja. nu går jeg jo en helt anden vej. bryder mig ikke om de highboost kits der kommer fra UK, som der desuden ikke er udviklet meget på siden de udkom i tidernes morgen. highflow motore er vejen frem. holdbarheden er til min ovrbevisning også bedre. og kørbarheden er MEGET bedre. problemet er at jeg køre med stage 1 chip. men den skal custommappes pga jeg VIL køre med 440ml dysser, og i UK køre man normalt ikke med så store dysser med det ladetryk jeg køre med.


    BTW. stage 3 er normaltvis 330hk´s kit.


  • #12   27. apr 2009 det er rigtig nok... men snakker du highflow er der jo også meget at hente i en YBT top. Men man kommer ikke uden om at det +100 hk er en nem og billig opsætning.

  • #13   27. apr 2009 så lærte jeg også lidt idag

  • #14   27. apr 2009 stage 3 også kaldet 330 kit ;o)

  • #15   27. apr 2009 kommer lidt an på hvilken motor og turbo du har. stage 3 ville jeg mener er spildt på sierra.

    2wd pga for ringe turbo og plenium, og generelt en gammel version af topstykket.

    4x4 pga turboen lang fra er stor nok (som på 2wdén. ved godt hvad de menere i Uk. men lad os ikke snakke for meget om det)

    escort T34 modellen skal der smides en anden uds manifold på før man bliver glad på et start opsæt.

    men ja. stage 3 er et okay opsæt, men plejer ikke at anbefale det til nye cosworth folk, mest pga der er mere at opgradere end bare HK. ofte er undervognen så slidt at en alm sierra GT køre lige så godt, og at køre 1,6bar på en std motor med mange km på klokken ikke altid er lykken.


  • #16   27. apr 2009 Ja det er rigtig hvad du siger... men YBG og YBJ er jo bare at smide anden lader på T34 så er du kørende.

    der har været meget snak om ud.mani i forhold til flow. mener at have læst et sted at 4x4 manién flower op til 400hk så altså et stykke over stg 3.

    Er 2wd og 4x4 plenium ikke ens?


  • #17   27. apr 2009 2wd er med løs albue og 4x4 er ikke. som sådan flower de ikke ret godt, der for at de lever på high boost i UK. plenum skal laves om med større albue eller bedre udskiftes helt. det er dog også ret nemt. på rullerne banker du ikke ÆGTE 400hk ud på std manifolde på en 4x4. ud og ind er kæmpe flaskehalse.

  • #18   27. apr 2009 Men så er det jo bare at få fat i Mr postals plenium og smide den på...
    troede kun det var rs500 der kørte med løs albue...


  • #19   27. apr 2009 hvad er en løs albue? Blev egentlig til et meget lærerigt indlæg

  • #20   28. apr 2009 Albuen mener vi stykket fra plenium til gasspjæld.

  • #21   28. apr 2009 er ikke så meget til bling bling. er mere til den støbte fra uk. prisen er ca den samme. men har en del andre ting først der skal laves.

  • #22   28. apr 2009 men hvis det nu er big power og highflow motor hvorfor så ikke en mountune 8 dyssers?
    Hvilket stempler vil du vælge så?


  • #23   28. apr 2009 er ikke så meget til bigpower. men accralite med 9.2:1 i komp og så ´den uds manifold jeg har nu sammen med det støbte plenum fra uk + coilpack og en lille trim GT30 lader.

    big power, igen samme uds manifold som jeg har nu, evt en 2wd men bryder mig ikke om designet, accralite 9.2:1 stempler drejet ned til 8:1 i komp og måske et plnum som postal´s eller svensk.. etc få lavet en org sæt trompeter om til 8dysse setup hvis man har en ecu der kan klare det. og en stor trim GT30 og xtern wastegate. sikkert også et sæt BD14 knaster. mener de er dem med mest løft af de milde knaster.


  • #24   28. apr 2009 Ja mener Mr postal snakkede om BD16 knaster skulle være rigtig gode på big power...
    Har du link til de stempler?

    tænker du på wasted spark eller hvad lige?


  • #25   28. apr 2009 yep. men snakker vi rigtig big power (500++ ?) så skal vi ud i noget BD16+ med mekaniske løftere og titanium retainere og andre ventil fjedre. std knaster er godt langt hen af vejen. (op til en 400hk) og skal man køre med noget meget vildere så er andre stempler med ventil lommer den eneste rigtige vej. std kysser en cos jo stemplerne allerede.

    og ja det er wastedspark. er selv ved at tage mig sammen til at få sparet sammen til de sidste dele jeg mangler.

    https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?dets_product.aspx?PGrp=08017&PSet=98 du skal dog huske på at vildere knaster koster en del i bunden, hvilket er godt nok hvis man køre toyota eller honda. men cosworth motoren er ikke glad for mange omdr, og den kan trodsalt levere hk fra bunden.


  • #26   28. apr 2009 Præcist... YBén kører jo også med en god komp i forhold til andre turbo biler.
    Ved at Christian roder noger i tænding med strøm til hver cylender...
    jamen wasted spark er det så ikke nemmere for dig at bygge på en YBP kværn mener den er jo lavet med Wspark og er endelig en ganske fornuftig motor hvis man lige skifter den lille lader...


  • #27   28. apr 2009 har 2 4x4 motore. og det koster ca 3500kr at få wasted spark.

    COP tænding er som sådan godt. men så skal man ud i en anden ecu etc. så kan ikke se ideen i det med det grej jeg har. og ellers så har T25 motoren samme svagheder og flaskehalse som de ældre. den har et lidt bedre topstykke og indmanifold, men ellers besider den de samme problemer i mine øjne.

    wastedspark bygges bare i den org ecu, som et print der skal loddes i. så kan man også spare alle de dyre tændrør og skide 0,7 justeringer. syntes det er træls med de tændingsudsættere, desuden så koster det spidsen når man skal have nye tændkabler til en cos. så wasted spark kan hurtigt tjenes ind igen.


  • #28   28. apr 2009 Ja det er dyrt at være cos ejer... men tænk på i forhold til EVO er det sku ikke så galt...

    Ja YBP er jo næsten samme opbygning i forhold til YBT men som du selv siger er indemaden og toppen noget bedre. jeg har læst flere steder at blokken skulle være mere stabil. men det forstår jeg ikke for det er jo 200 blok...

    Ved ikke så meget om Wspark konceptet. andet end at jeg godt kan lidt at det passer sammen med forholdsvis orginale dele. ikke megaskvat og sådan. så en P8 boks er jo fords top af poppen i forhold til styrring. og med et peak på 1,6 gør den det nu også ganske fint...


  • #29   28. apr 2009 MS er og bliver en billig løsning der altid render op pga uforudsete ting. kik hellere efter VEMS eller bedre endnu en FMJ.

    holdbarheds messigt. tjaa. selv 205 blokken kan overleve det meste folk kaster efter den. gasmads smider da en del hk i hans og den lever stadig.

    p8 boxen er vel ok. men min gamle L8 kan udbygges lige så meget. kan dog ikke se nogen grund, da prisen med alle udbygninger hurtigt overstiger hvad flemming skal have for en FMJ.


  • #30   28. apr 2009 jo jo ingen tvil om at 205 blokken er god... 200 blokken er dog og trods alt bedre... Blev vist også byggede til motorsport da ford opstarede med 4wd. hvis jeg ikke tager helt fejl...

    Ja igen må jeg give dig ret... syntes bare at det skal være så orginalt som muligt og jeg har det bedst med at bruge fords egne produkter så vidt muligt...

    Hvad har du endelig gjort med hensyn til toppakning er vi ude i noget 4 lagt wrc eller noget cometic


  • #31   28. apr 2009 nu har jeg ikke monteret den. men jeg ved det er en GR.A pakning. men kender ikke noget til hvilke bolte. men til mine 1,1 bar så er det længe nok. forventer at køre med max 1,2-1,3 bar når jeg engang er færdig. 300hk er MAX målet. og 450-500nm.

    jeg har også prøvet at bygge lidt på min gamle GT, men det er nemmest når det er bolt on, og koster mindst i det lange løb.

    BTW, jeg køre stadig med std dysser og mapsensor, dog med en collings chip. det er derfor jeg netop har købt et wideband kit, så jg kan holde øje med hvad der kommer igennem.


  • #32   28. apr 2009 så du kører et stage 1 kit eller?

    Jeg har lige monteret et gpa pakning og arp bolte i en siecos YBG det fungere ganske fint...

    Kan std. dysserne følge op til 300 hk... et stage 3 kit med 803ér leverer jo også de 500 nm.

    Ved CV montere wrc pakning i hans 1100 km motor. (4 lags)


  • #33   28. apr 2009 cometic klare fint det WRC´modellen gør. bare til 1/4 del af prisen. std dysserne kan hvis du regner på den IKKE være med til 300hk. det er også derfor jeg har købt wideband. min er med hævet benz tryk, det er dog ikke noget jeg har gjort, og da den skal synes nu så skal den stilles efter foreskrifterne.

    ja jeg køre stage 1 chip. men er vist en del ud over det rent opsæts messigt.

    men ja. stage 3 biler laver i underkanten af 500nm. rune (cosford´s ) sierra havde 310hk og 489nm på std 4x4 motor. så det er målet + meget lidt turbotøven. derfor jeg er gået amok med cooler,filter,udsmanifold etc.

    + jeg havde mulighed for at købe alt billigt.

    har også overdrevet en del med bremser og undervogn-.


  • #34   29. apr 2009 MMM hvad for nogle bremser...

    Men lige for at vende tilbage til forskellen mellem 200 og 205 blok har jeg faktisk boget den lidt og prøvet efter bedste evne at være lidt kreativ...

    http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=44691


  • #35   29. apr 2009 jeg køre 330x28 med AP 4pot i for og 300mm i bag. lidt overkill til 270hk.. men men men.. så er det da i orden.

  • #36   1. maj 2009 er det ap kalibr i bag... troede kun ap lavede til hydr.

  • #37   1. maj 2009 nope. std kalibre, tråden er på cos forum. har sådan et compbrake kit på i bag.

Kommentér på:
Cosworth motor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce