761 visninger
|
Oprettet:
Cosworth motor? {{forumTopicSubject}}
har set at der findes 200 og 205 blokke. Hvad er forskellen på disse? og findes der andre typer?
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
200blokken er stærkere.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
maj 2006
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 290 Svar: 1.232
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
maj 2006
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 290 Svar: 1.232
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
og en 4x4 laver ca 220 hk.
Men effektforskellen ligger i toppen. (det meste i hvert fald)
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
jan 2004
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 516
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
BTW. stage 3 er normaltvis 330hk´s kit.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
jan 2004
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 516
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
2wd pga for ringe turbo og plenium, og generelt en gammel version af topstykket.
4x4 pga turboen lang fra er stor nok (som på 2wdén. ved godt hvad de menere i Uk. men lad os ikke snakke for meget om det)
escort T34 modellen skal der smides en anden uds manifold på før man bliver glad på et start opsæt.
men ja. stage 3 er et okay opsæt, men plejer ikke at anbefale det til nye cosworth folk, mest pga der er mere at opgradere end bare HK. ofte er undervognen så slidt at en alm sierra GT køre lige så godt, og at køre 1,6bar på en std motor med mange km på klokken ikke altid er lykken.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
der har været meget snak om ud.mani i forhold til flow. mener at have læst et sted at 4x4 manién flower op til 400hk så altså et stykke over stg 3.
Er 2wd og 4x4 plenium ikke ens?
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
troede kun det var rs500 der kørte med løs albue...
maj 2006
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 290 Svar: 1.232
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
Hvilket stempler vil du vælge så?
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
big power, igen samme uds manifold som jeg har nu, evt en 2wd men bryder mig ikke om designet, accralite 9.2:1 stempler drejet ned til 8:1 i komp og måske et plnum som postal´s eller svensk.. etc få lavet en org sæt trompeter om til 8dysse setup hvis man har en ecu der kan klare det. og en stor trim GT30 og xtern wastegate. sikkert også et sæt BD14 knaster. mener de er dem med mest løft af de milde knaster.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
Har du link til de stempler?
tænker du på wasted spark eller hvad lige?
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
og ja det er wastedspark. er selv ved at tage mig sammen til at få sparet sammen til de sidste dele jeg mangler.
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?dets_product.aspx?PGrp=08017&PSet=98 du skal dog huske på at vildere knaster koster en del i bunden, hvilket er godt nok hvis man køre toyota eller honda. men cosworth motoren er ikke glad for mange omdr, og den kan trodsalt levere hk fra bunden.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
Ved at Christian roder noger i tænding med strøm til hver cylender...
jamen wasted spark er det så ikke nemmere for dig at bygge på en YBP kværn mener den er jo lavet med Wspark og er endelig en ganske fornuftig motor hvis man lige skifter den lille lader...
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
COP tænding er som sådan godt. men så skal man ud i en anden ecu etc. så kan ikke se ideen i det med det grej jeg har. og ellers så har T25 motoren samme svagheder og flaskehalse som de ældre. den har et lidt bedre topstykke og indmanifold, men ellers besider den de samme problemer i mine øjne.
wastedspark bygges bare i den org ecu, som et print der skal loddes i. så kan man også spare alle de dyre tændrør og skide 0,7 justeringer. syntes det er træls med de tændingsudsættere, desuden så koster det spidsen når man skal have nye tændkabler til en cos. så wasted spark kan hurtigt tjenes ind igen.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
Ja YBP er jo næsten samme opbygning i forhold til YBT men som du selv siger er indemaden og toppen noget bedre. jeg har læst flere steder at blokken skulle være mere stabil. men det forstår jeg ikke for det er jo 200 blok...
Ved ikke så meget om Wspark konceptet. andet end at jeg godt kan lidt at det passer sammen med forholdsvis orginale dele. ikke megaskvat og sådan. så en P8 boks er jo fords top af poppen i forhold til styrring. og med et peak på 1,6 gør den det nu også ganske fint...
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
holdbarheds messigt. tjaa. selv 205 blokken kan overleve det meste folk kaster efter den. gasmads smider da en del hk i hans og den lever stadig.
p8 boxen er vel ok. men min gamle L8 kan udbygges lige så meget. kan dog ikke se nogen grund, da prisen med alle udbygninger hurtigt overstiger hvad flemming skal have for en FMJ.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
Ja igen må jeg give dig ret... syntes bare at det skal være så orginalt som muligt og jeg har det bedst med at bruge fords egne produkter så vidt muligt...
Hvad har du endelig gjort med hensyn til toppakning er vi ude i noget 4 lagt wrc eller noget cometic
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
jeg har også prøvet at bygge lidt på min gamle GT, men det er nemmest når det er bolt on, og koster mindst i det lange løb.
BTW, jeg køre stadig med std dysser og mapsensor, dog med en collings chip. det er derfor jeg netop har købt et wideband kit, så jg kan holde øje med hvad der kommer igennem.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
Jeg har lige monteret et gpa pakning og arp bolte i en siecos YBG det fungere ganske fint...
Kan std. dysserne følge op til 300 hk... et stage 3 kit med 803ér leverer jo også de 500 nm.
Ved CV montere wrc pakning i hans 1100 km motor. (4 lags)
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
ja jeg køre stage 1 chip. men er vist en del ud over det rent opsæts messigt.
men ja. stage 3 biler laver i underkanten af 500nm. rune (cosford´s ) sierra havde 310hk og 489nm på std 4x4 motor. så det er målet + meget lidt turbotøven. derfor jeg er gået amok med cooler,filter,udsmanifold etc.
+ jeg havde mulighed for at købe alt billigt.
har også overdrevet en del med bremser og undervogn-.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
Men lige for at vende tilbage til forskellen mellem 200 og 205 blok har jeg faktisk boget den lidt og prøvet efter bedste evne at være lidt kreativ...
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=44691
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Cosworth motor?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside