{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Org. Nissan oliefilter.. GRR!! {{forumTopicSubject}}

Hey..

Vil lige dele lidt af min fustartion med jer smiley

Ville ud og lufte dytten idag, så der kunne komme lidt flere km på den ny renoverede motor smiley Gik også rigtigt fint.. De første 10 km! Var på vej tilbage til mit udgangspunkt da jeg lige skulle have tjekket om alt var som det skulle være, så langt nåede jeg dog ikke smiley 1 km før mål sprang et trykrør til intercooleren af smiley Nå det var jo hvad det var, ud og spænde det og ind og starte svinet igen! Den startede og gik som den skulle, så ud og lukke hjelmen så jeg kunne komme hjem, da jeg tilfældigvis kigger ned mellem motor og køler og ser en KÆMPE oliesø der bliver større, så flyver ind og slukker motoren.. Lort og møg og pis! Kan ikke se hvor olien præcis kommer fra, andet end at det er omkring oliefilteret da det hele er smurt ind i olie. Begynder at skubbe svinet, men opgiver hurtigt da jeg finder ud af det hænger en andelse i håndbremsen smiley Øv.. Heldigvis kom der er flink nabo forbi der fik ondt af mig, og hentede et stykke strik så han kunne slæbe den hjem.. Bruger de næste mange timer på at få den orginale oliekøler/varmer af da der bare er |-| så lidt plads! GRR!! Konstatere at pakningerne alle steder ser fine ud (de er jo blevet skiftet for 60 km siden), så sætter den på blokken igen, hvilket også tager lige så lang tid smiley
Ringer til en livlinje og han har været udsat for at selve oliefilteret har været utæt, der hvor det faktisk er presset sammen med pakning og gevind delen/bunden.. Smider et gammelt, også orginalt nissan oliefilter på, og voila! Ingen oliespild..

Så det fik jeg hele min fredag til at gå med, pga. et dobbelt så dyrt orginalt lorte oliefilter, der smider olien efter 20 km kørsel i alt smiley

Er godt klar over det kunne ske hvor alle andre mærker oliefiltre, men alligevel, det er sku tarveligt smiley

Hvilke mærker oliefiltre kører i med?

Jeg kører hen og køber et filter ved Refako imorgen da jeg lige skal have flyttet bilen, så må det sku blive på til næste service..

Mvh Carsten, og god weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Org. Nissan oliefilter.. GRR!!
  • #1   1. maj 2009 I øvrigt, har i lagt mærke til den smærkelige o-ring Nissan bruger til deres oliefilter? Det er ærligtalt det mest ringe jeg har set i mine 2,5 år i lære som mekaniker, hvad skal den gøre godt for? Hvorfor ikke en god solid o-ring som samtlige andre laver? Æjjjh Nisssan for fanden, i sku' ik' for kloge!

  • #2   1. maj 2009 org. nissan på motor men bosch oliefilter til extern filtrering til min turbo.


  • #3   1. maj 2009 jeg prøver gerne med noget billige dele på nogle af tingene såsom oliefilter, sandwich plader osv, når jeg alligevel så tit skifter olie og filter på maskinen. Til sidst ville jeg prøve en t-hansen udgave, mener jeg gav 49 kroner for den, har haft den af og på stadigvæk tæt, ingen spild. kan rolig anbefale, den bruger jeg men skifter også tit olie og filter..

  • #4   1. maj 2009 har prøvet det samme med org. oliefilter der er bare mega irraterende...!! kæmpede osse en kamp med det kan jeg huske.!

  • #5   4. maj 2009 Køb relocation kit, til det jeg har kører man istedet med honda civic filter, hvilket funger fint =)

Kommentér på:
Org. Nissan oliefilter.. GRR!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce