{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Censur {{forumTopicSubject}}

Har slettet mansours emne - stjæle - fordi han selv ønskede at slette det...

men det åbner et nyt og spændende emne om Censur, ytrings frihed og det at støde andre mennesker....

her er et islamisk synspunkt til ytringsfrihed

Freedom Of Expression:
Islam gives the right of freedom of thought and expression to all citizens of the Islamic state on the condition that it should be used for the propagation of virtue and truth and not for spreading evil and wickedness. The Islamic concept of freedom of expression is much superior to the concept prevalent in the West. Under no circumstances would Islam allow evil and wickedness to be propagated. It also does not give anybody the right to use abusive or offensive language in the name of criticism. It was the practice of the Muslims to enquire from the Holy Prophet whether on a certain matter a divine injunction had been revealed to him. If he said that he had received no divine injunction, the Muslims freely expressed their opinion on the matter.

Ytringsfriheden:
Islam giver retten til tanke og ytringsfrihed til alle borgere i den Islamiske stat på betingelse af at det skal kunne bruges for formeringen af kraft og tillid og ikke for at sprede ondskab og svaghed. Det Islamiske koncept af ytringsfrihed er meget overlegen i forhold til den fremherskende ytringsfrihed i vesten. Islam vil under ingen omstændigheder tillade at ondskab og korruption skal spredes. Det giver heller ikke nogen retten til at bruge nedværdigende og krænkende sprogbrug i kritikkens navn. Det var praksis af Muslimer at forespørge den Hellige Profet om der vedrørende et specielt emne var blevet åbenbaret (ayat) for ham. Hvis han sagde at han ikke havde modtaget en guddommelig åbenbaring, udrykkede muslimerne frit deres meninger omkring emnet.


The Protection Of Honor:
The Holy Quran lays down:
"You who believe, do not let one (set of) people make fun of another set."
"Do not defame one another."
"Do not insult by using nicknames."
"Do not backbite or speak ill of one another."
(49:11-12)

Beskyttelsen af Ære:
Den hellige Koran fastsætter:
"Oh I troende, lad ikke en (gruppe af) mennesker gøre nar ad en anden gruppe."
"Nedgør ikke hinanden."
"Fornærm ikke hinanden vad at bruge øgenavne."
"Bagtal eller snak ikke dårligt om hinanden."
(49:11-12)


The Right To Protest Against Tyranny:
Among the rights that Islam has conferred on human beings is the right to protest against government's tyranny. Referring to it the Quran says:
"Allah does not love evil talk in public unless it is by someone who has been injured thereby." (4:148)

In Islam, as has been argued earlier, all power and authority belong to God, and with man there is only delegated power which becomes a trust; everyone who becomes a recipient of such a power has to stand in awful reverence before his people toward whom and for whose sake he will be called upon to use these powers. This was acknowledged by Hazrat Abu Bakr who said in his very first address: "Cooperate with me when I am right but correct me when I commit error; obey me so long as I follow the commandments of Allah and His Prophet; but turn away from me when I deviate."


Retten til at Protestere Imod Tyranni:
Iblandt de rettigheder som Islam har tillagt menneskeheden, finder man også retten til at protestere imod regeringer's tyranni. Henvisende til dette siger Koranen:
"Allah elsker ikke ond snak i offentligheden, medmindre det bliver gjort af én, som er blevet beskadiget af denne (offentligheden)." (4:148)
Al magt og autoritet i Islam tilhører som tidligere nævnt Allah. Mennesket er kun delegeret magt hvilket bliver en tillid; Enhver som modtager sådan en magt er nød til at have en utrolig ærbødighed foran hans folk, mod hvem og for hvis skyld, han vil blive påkaldt for at bruge disse magter.Dette var anerkendt af Hazrat Abu Bakr som i hans aller første tale sagde: "Samarbejd med mig når jeg har ret, men ret mig når jeg begår fejl; adlyd mig så længe jeg følger Allah og Hans Profets befalinger; men vend (jer) væk fra mig når jeg afviger."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Censur
  • #1   15. maj 2009 Mange tak, fordi du slettede emnet, de gik bare til angreb pludselig.. skrev lige også en besked til Yasin P.



  • #2   15. maj 2009 hehe.. ved ik hvad der sker... :o) men det er ude af verden nu og her kan man skrive lidt om ytringsfriheden... smiley

  • #3   15. maj 2009 Jeg vil lige spørge om noget meget hurtigt herinde;
    Dette gælder især Pia og Henrik!
    det er ikke et nyt emne, men bare noget indenfor det oprettede

    Det er meget sjovt at se, hvor hurtigt i bliver fornærmet over ET SPØRGSMÅL jeg stilte, men alligevel så er der en masse folk i JERES land, der gør grin med at muslimer bliver fornærmet over nogle TEGNINGER af VORES profet?
    Hvor bliver min ytringsfrihed af?

    Henrik! skriver at jeg skal finde et andet sted at dyrke min religion; næh, hvorfor? jeg er da ligeså meget dansk som du er, jeg har statsborgerskab her i landet, jeg er født her i landet? hvad forskellen på os? du hvid jeg sort?

    håber i fatter hvad jeg har skrevet, meget indviklet, håber i kan se meningen i det.. for blev ret fornærmet over jeres reaktion.


  • #4   15. maj 2009 hvis nogen blier stødt - og der er oplæg til det... så bør personen der har stødt trække sit emne tilbage... præcis som du gjorde det.... så det var fint tænkt

  • #5   15. maj 2009 , jah det er ude af min verden, men de skal lige læse mit indlæg, for vil gerne have deres svar på det..
    For de kommer ind i et forum, for at få deres vilje uden at bede pænt om det, det er ligeså meget fornærmelse for mig, som emnet er for dem.


  • #6   15. maj 2009 hmm.. hun spurgte faktisk om hun skulle spørge om man måtte skyde indvandre OG sagde du havde hø i stedet for hjerne.... :o)

    og NEJ - jeg vil ik slette hendes indlæg... du kan spørge hende / ham om han selv vil slette det....


  • #7   15. maj 2009 smiley

  • #8   15. maj 2009 Jeg har faktisk hø istedet for hjerne smiley heh

    nej, jeg vil ikke bede hende om det, jeg vil lade det stå, det irritere mig overhovedet ikke.. smiler af det smiley


  • #9   15. maj 2009 Pia;
    du må grine så meget du vil, for jeg ved at det smitter smiley

    Jeg ved ikke helt om du har indset at størstedelen af emnerne er Islam-relateret, hvor alle kan kommentere frit løs.
    Det er måden på hvordan vi ser på det med, hvis du er utilfreds så start dit eget emne, så vi kan diskutere det der.

    Tag det ikke som en fornærmelse, men jeg har meget svært ved at forstå det du skriver.


  • #10   15. maj 2009 Mansour B. Jeg skrev det jeg skrev, fordi du starter dit inlæg med at spørge om det er ok at stjæle fra danskere. Kan du ikke selv se, at der er noget helt galt?? For i min verden er det noget værre at stjæle, end at tegne en tegning.

  • #11   15. maj 2009 Pia og Claus - Jeg må i dette tilfælde henvise videre til de andre i gruppen, som har lidt mere styr på hvor tingene står end hvad jeg har. Ellers er der også nogle emner her, hvor der bliver diskuteret på tværs..

    Henrik ! -
    Hver sin holdning/mening, men jeg er ærlig overfor dig, så synes jeg ikke det var i orden at bruge udtrykket klaphat, for jeg stillede et spørgsmål på baggrund af, at der er nogen som synes det er okay at gøre det, derfor spørg jeg de andre herinde, for egentlig at få det på plads. For jeg ved da godt at stjæle er noget møg, da man skal kende forskel på dit og mit.
    Udover det, så var det som sagt et spørgsmål og dermed ikke en konklusion og her vil jeg sige at der er stor forskel.

    Nu kan vi konkludere at det ikke er i orden at stjæle, uanset religion. Det har jeg altid vidst, men min nysgerrighed skal besvares.



  • #12   15. maj 2009 Jeg mener heller ikke at de tegninger skulle være tegnet eller trykt i aviserne, da de var ren provokation. Men vil til en hver tid, stadig mene at tyveri er langt værre.

  • #13   15. maj 2009 Mansour B, helt ok, jeg trækker klaphat tilbage. Og smiler igen

  • #14   15. maj 2009 At brænde jeres flag af, er faktisk meget mildt gjort. I skal da være glad for at jeres land ikke var blevet brændt af. Der findes desværre mennesker derude, som går mere op i det end andre..

  • #15   15. maj 2009 Henrik ! -

    Det er jeg glad for at høre, så kan vi smile igen.
    Men ja, tyveri er ikke specielt rart at blive udsat for.

    Jeg forstår godt dit spørgsmål Pia og Claus og ja det er jeg ked af at høre, men nej det er absolut ikke i orden at stjæle, da jeg har fået at vide, hvis ikke det er forkert, at ALLAH (swt) ikke kan tilgive tyveri, netop fordi det er ikke blevet begået mod ALLAH, derfor skal man tilgives af personen det er blevet begået imod før man kan komme i paradis. ( I andre, ret mig hvis jeg er blevet oplyst forkert),
    så svaret er nej, det er ikke i orden at stjæle fra en anden..


  • #16   15. maj 2009 det er i orden at spørge, for så bliver man lidt klogere :-).. det gør jeg i hvert fald hehe..

  • #17   15. maj 2009 hey folkens... :o)

    jeg er muslim - derfor beskrev jeg den muslimske version af ytringsfrihed... :o) det er den jeg følger smiley jeg syntes den er lidt mere fast og rimelig iforhold til den vi har her i vesten...

    men ja - voiltaries version siger vidst noget i stil med

    jeg kan være nok så uenig i det du siger - men jeg vil kæmpe til min sidste dag for at du kan sige det :o)

    den form for ytringsfrihed kom fordi kirken ikke tillod at man ytrede sig imod den daværende ordensmagt...

    folk blev jo brændt på bålet hvis de sagde jorden var rund... :-s
    osv osv

    men ja - i er velkommen til at komme med den "danske version" af ytringsfriheden smiley


  • #18   15. maj 2009 aaah pia / claus - som hoved regel bruger vi koranen som vores grundlov...

    http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/

    det her er en god side til at slå de vers op vi taler om.

    Den har 3 forskellige engelske oversættelser vist på samme tid - så man kan sammenligne dem og få en bredere forståelse for oversættelsen.

    siden er uafhængig og har både jødiske tekster og islamiske :o)
    det er et uni i californien som står for den.

    du kan bruge siden til at slå de vers op vi snakker om... :o)

    det er som regel den vi refererr til


  • #19   15. maj 2009 aaah - pia claus

    med hensyn til loven - så er alle lige foran den... uanset hvem man er.... i et islamisk samfund kan man oven i købet blive dømt efter ens egen lov hvis man er kristen eller jøde...

    man kan sige de fik lov til at have deres egne mini samfund i det islamiske khalifat :o)

    men nej - det er ikke tilladt for nogen at stjæle og der er en hård straf for det.

    sraffen bliver dog meget mild i tilfælde af at folk har stjålet ud af nødvendighed - altså for overlevelse...

    dette er fordi man i islam ser fattigdom som et socialt problem som vi alle er ansvarlige overfor - så hvis personen har været nød til at stjæle - er det fordi vi ikke har taget os godt nok af de fattige i samfundet :o)

    med hensyn til det mansour siger - så er det helt korrekt... allah kan tilgive synden i at stjæle - men det han har stjålet fra ham den anden skal "betales tilbage"....

    håber det var svar nok - ellers er du meget velkommen til at spørge igen :o)


  • #20   15. maj 2009 ang. det med flaget, så er det jo noget man som muslim måske kan have svært ved at forstå, da koranen vist siger at nationalisme er arrogance...jeg copypaster lige noget jeg har skvet en gang, så jeg ik skal gentage mig...:-)

    "Min kollega blev stiktosset engang, fordi vi snakkede om Muhammedtegninger...jeg sagde pænt "er det ok med dig at man brænder flag af?" ja det var det da...måtte forklare ham at det for mange danskere er MEGET helligt...det er svært at sætte ord på hvorfor præcis, men det er jo noget med gud, konge og fædreland, som altid har været vigtigst i DK...men han sagde "det er jo bare et flag", og jeg sagde "det er bare en tegning"...

    Inderst inde ved jeg jo godt det ik bare er tegninger, men det var for at sætte det ligeså firkant op den anden vej...:-)"

    Faktisk synes jeg at flagafrbrændig tangerer landsforræderi...og en idiot som Lars Von Trier der brændte et i "kunstens" navn burde have en over nakken...


  • #21   15. maj 2009 afbrænding...staveplade...

  • #22   16. maj 2009 Det er ikke svært for mig at forstå det med flaget, hvis jeg skal være ærlig, for vi har talt meget om det i dansk timerne, og der kan jeg se og hør på de danske elever hvordan de reagere på nedladende kommentarer, samt vores danske lærer.
    Men ligeså helligt som flaget er for jer, så er vores profet det også. Det må være ren logik,
    men du har ret på din måde Brian


  • #23   16. maj 2009 Nemlig...:-)

  • #24   16. maj 2009 Flagbrændingen generede ikke mig, det gjorde Danskerne jo også selv før i tiden.

  • #25   16. maj 2009 synes flagafbrænding er dybt forkasteligt uanset...

Kommentér på:
Censur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce