{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Hjælp til vejledning {{forumTopicSubject}}

Efter have læst en masse er jeg kommet frem til denne vejledning til at vaske bilen, samt polering af den til sidst.

Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvad bilen skal clay´es med + hvad lakken skal renses med og om denne vejledning er god nok eller er der nolge punkter jeg mangler.

Udover det kan jeg ikke rigig finde ud af hvilke puder/ håndklæder jeg skal bruge til de forskellige ting. Og om man kun kan bruge puderne den ene gang eller om de kan genbruges.

Maskinen jeg bruger er en Makita 9227CB.

Jeg har tænkt mig at købe de forskellige ting hos www.cleanyourcar.co.uk


1. Forvask (Skumvask) med Meguiars Hyper Wash
2. Efter et par minutter skylles bilen
3. Bilen vaskes i hånden med 2 spande med Chemical Guys Citrus Wash + Gloss
4. Bilen skylles med vand
5. Sprayes med Meguairs Last touch
6. Bilen tørres
7. Bilen skal clay´es med??
8. Bilen vaskes med Chemical Guys Citrus Wash + Gloss
9. Lakken renses med??
10. Bilen får en kemisk forsegler (Lak forsegling) med Chemical Guys Jetseal 109
11. Bilen for voks med Chemical Guys - Pete´s 53 Paste Wax


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til vejledning
  • #1   20. jun 2009 Kig på Christina J`s side,hun har en fin guide til det.

  • #2   20. jun 2009 Hej Usman.
    Hvis du når du har aftørret bilen skal den clayes.
    Her kan du last touch som glidemiddel. Husk, at lakken aldrig må være tør og "ælt" claybaren.

    Når det er overstået vasker du igen, da clayen kan have taget diverse snavs og skidt der kan side fast.

    Efterfølgende er lakken klar til polering. Afhængigt af hvor medtaget den er, så vælger du et poleringsmiddel, fx meguairs speed glaze.

    Se evt. EBBE J's poleringsguide, der er super.


  • #3   20. jun 2009 Hej igen,

    Det ser ud somom du har fået ret godt fat i en god procedure ved polering.

    Ang. Clay så kan jeg godt lidt Sonüs' Ultra Fine Green.. Det er nemt at arbejde med, og det kan bruges til det meste. Jeg vil desuden råde dig til at få noget der kan fjerne tjære. Jeg fjerner det meste før at jeg bruger clay og så tager jeg de mest udsatte områder igen efter clay.

    Mellem pkt. 8 og 9 vil du jo så skulle tørre bilen igen, men jeg vil råde dig til ikke at bruge Last Touch dér, da det indeholder en del silicone. Så, bare tør den med et MF klæde og så er du klar.

    Når du alligevel bruger Chemical Guys til at lukke lakken af med, så kan jeg anbefale dig at prøve deres VertuaBond408(som er en lakrens, der også 'fodrer' lakken) og som derved giver lidt ekstra. Jeg mener, at have købt mit ved chemicalguysuk.com.

    Man siger normalt 24 timer mellem hvert lag voks, men jeg har ikke haft nogle problemer med petes 53 og 6-8 timer imellem. Husk at voksen skal på i så tyndt et lag som muligt - det er samme mængde voks der binder sig til lakken uanset om du smider voldsomt meget på eller meget lidt.. Men, Petes er meget nemt at få af, så det er ikke som med f.eks. Collinite 476s.

    Hvis det kan være til nogen hjælp, så er min procedure for polering ca. sådan her:
    http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=120742


    Venligst,

    Ebbe


  • #4   20. jun 2009 Jeg har lige lavet en opdateret liste:

    1. Forvask (Skumvask) med Meguiars Hyper Wash
    2. Efter et par minutter skylles bilen
    3. Bilen vaskes i hånden med 2 spande med Chemical Guys Citrus Wash + Gloss.
    4. Bilen skylles med vand.
    5. Sprayes med Meguairs Last touch
    6. Bilen tørres
    7. Bilen skal clay´es med Clay Magic Perfect Finish Kit (100g clay) og tørres efter med klud
    8. Bilen vaskes med Chemical Guys Citrus Wash + Gloss
    9. Bilen tørres
    10. Lakken renses med??
    11. Bilen poleres med Meguiars #80 Speed Glaze (Til at fjerne små ridser)
    12. Bilen får en kemisk forsegler (Lak forsegling) med Chemical Guys Jetseal 109
    13. Bilen for voks med Chemical Guys - Pete´s 53 Paste Wax

    Jeg har tilføjet et punkt efter nr 10, da der er nogle små ridser på bilen.
    Skal jeg bruge Meguiars #83 Cleaner/Polish, hvis jeg ikke bruger Meguiars #80 Speed Glaze til at polere bilen?

    Kan jeg få noget til at rense lakken med fra CYC hjemmeside?


  • #5   20. jun 2009 Ja, du kan bruge lime prime lite fra Dodo Juice. Det forhandles ved CYC. Jeg kender dog intet til det clay-magic kit.

    Du skal bruge lakrensen efter polering, for at afrense de silikoner som polish'en har efterladt på lakken.

    Prøv med #80 først. Hvis det ikke er nok, så giv det en omgang #83 og følg efter med #80. Hvis du vil bruge lidt flere penge, så vil jeg anbefale det nye Meguiars #205 istedet for #80.


    Venligst,

    Ebbe


  • #6   20. jun 2009 Jeg kan jo prøve det fra dodo juice. Skal jeg være opmærksom på at holde nogle pauser imellem påføringen af de forskellige #80, #83, Chemical Guys Jetseal 109 eller er det kun når man påfører voksen man skal være opmærksom på at der skal gå noget tid inden man påfører et nyt lag.




  • #7   20. jun 2009 Der står anvisninger på JetSeal - følg dem. Ang. polering så er den guide som "Dave KG" på DW har lavet meget god og systematisk. Den burde du læse.


    Venligst,

    Ebbe


  • #8   20. jun 2009 okay. Mht puder til polering osv. er det noget man kan bruge igen og igen eller er det engangs?

  • #9   20. jun 2009 Usman M

    - Ja, en vask så kan de bruges igen.


    Venligst,

    Ebbe


  • #10   20. jun 2009 Tak for hjælpen indtil videre.

Kommentér på:
Hjælp til vejledning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce