{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.554 visninger | Oprettet:

konvertering 4afe-4age {{forumTopicSubject}}

hey alle.
jeg står og har et lille problem. min motor er begyndt at lække olie, og så er den ved at være lidt træt efterhånden, så jeg vil have en anden motor i.
jeg har kigget på en 4age tvincam 140 hk, eller en 124 hk 4age motor.
men passer de ned i en corolla gsi? og hvad med ledningsnet, ophæng, udstødning osv?
håber der er nogen der kan hjælpe

mvh. patrick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  konvertering 4afe-4age
  • #1   29. jun 2009 ophæng, gearkasser og aksler passer sammen, ledningsnet skal du have med og hekse lidt sammen, men ikke verdens største problem med sådan en konvertering

• #2   29. jun 2009 Der skal ikke meget til.. det kommer lidt an på om du vil køre med strømfordeler eller coils.
    en alm. 124hk tvis kan du sagtens køre på en 4afe motorstyring. du skal bare være opmærksom på at omdr. begrænseren ikke er lige så høj som på en tvis motorstyring.
    så bare spræng ud i det. smiley har selv kørt både med tvis og non tvis.
    mangler i stumperne så ringer i bare smiley (udstøddnings manifold er ikke den samme som 4AFE)

• #3   29. jun 2009 Hva er det der skal laves lige præcis hvis man smider en twincam i ??

• #4   30. jun 2009 . -= Peoples =- .

ja det var lige det jeg også gerne ville vide smiley hvis nu jeg finder en tvincam med ledningsnet og det hele, og den der tvis motorstyring, hvad for nogle stik skal så laves om, og er det meget der skal laves om?

• #5   30. jun 2009 Jeg vil anbefale at du bruger en 4AFE styring, så kan du bruge det gamle lednings net. du kan sætte en dipswitch ind på dit printkort, som kan have dit omdrejnenings tal med ca.1000rmp.
    Det eneste forskel i motor ledningsnettet er er selve stikket ned i motorstyringen og om du køre med strømfordeler eller coils.
    Når i så en gang får blod på tanden, så har jeg nogle komplette 140hk toppe til at ligge, en der er klar til at smide på (4500kr). de andre trænger dog til en renovering.(3000kr)

• #6   30. jun 2009 Okay, det vil altså sige at jeg bare skal bruge en hel motor uden ledningsnet.
    Det stik ved motorstyringen, det er der vel nogen der kan finde ud af at lave om, så det passer?
    Og det der med strømfordeler og coils har jeg intet forstand på, men det kommer vel an på om jeg køber en motor med det ene eller det andet?

• #7   30. jun 2009 fordi det giver indkaldelse til syn hvis man bliver stoppet, og bøder osv osv, og det gider jeg ikke smiley såå derfor

• #8   1. jul 2009 Dan. Jeg kan garantere for at en AGE kan smides i en E10. mht 20V /16V så har patrick ret. det kan godt være du mener politi og synsmand ikke kan se det, men kommer der en der kan, så er det ikke lovligt med en 20V. spørg selv Niels som også har posted samme spørgsmål. mener han har fået lov til at betale lidt afgift/bøde på en 20V en gang.
    det er 100% lovligt at smide en 4AGE (124hk) motor ned i en E10'er og skulle man smide en 4AGE (140hk) så er det lige på grænsen til om det er lovligt. 114hk x 20% = 136,8hk / 116hk x 20% = 139,2hk og her skal de virkelige være toyts kendere hvis de skal se forskel på en tvis og NON-tvis

• #9   1. jul 2009 DAN, når jeg nu siger at det passer med ophæng så passer det med ophæng, har gjort det flere gange og har 2 biler der står med det.. utroligt at man skal være så påstålig. men du kan jo prøve at tjekke nogle af mine profiler og se på noget af det jeg laver.
    evt. gå ind på www.rambeyracing.com og tjekke noget af det vi laver.

• #10   4. jul 2009 Som de andre siger så passer det.
    Kræver bare du skruer de rigtige ophæng på blokken til at strate med smiley

Du vil rende ind i lidt problemer med styrring af T-VIS men de kan da også stå åbne konstant.
    For at øge omd begrænder skiftes et krystal i boksen som koster max 10 kr.

Men hvorvidt mappet i en 4afe boks er optimalt til en 4age vil jeg ikke udtale mig om..

mvh

• #11   5. jul 2009 så det vil sige at en AGE motor er faktisk både lovlig og kan komme igennem syn og desuden skal ikk meldes på motorkontoret så man betaler yderligere afgift på en større motor ???

• #12   7. jul 2009 Lovligheden af en 4A-GE 20v vs 16v i en e10 er stort set den samme.
    Toppen er jo stadig markant anderledes kontra F toppen, dog findes 16v 4A-GE i DK, dog aldrig godkendt i en E10.

• #13   8. jul 2009 en AGE vs AFEi en E10 går over en kam, så længe man holder de forskrevne krav. dvs, at du holder dig inden for de 20% både i konstruktion og ydelse samt emmisionskrav (miljø, og forurenning)
    så ja en AGE er ikke noget problem at køre til syn med og du skal ikke betale noget afgift så længe du holder dig til 16V.
    Jeg har selv været igennem syn med E10 model et par gange med en 4AGE 16V maskine i, uden der er en eneste der har nævnt nogte.. og det er både på sjælland og i jylland og nej det er ikke nogle jeg kender.

• #14   24. jul 2009 hvor meget ka man skaffe sådan en motor for ??

• #15   24. jul 2009 Alen M jeg har ledt og ledt kan ikke finde nogle, i må gerne sige til hvis i ser en komplet 4age 140hk motor

• #16   25. jul 2009 har du prøvet motorimport.dk makker ??? eller kontak dkauto.dk, de kan skaffe en hel del, det ved jeg. har selv været ude hos dem på indkøb, det er himlen for corolla ejere... der ligge måske 900 hvis ikk flere corollaer af alle årgange med alt muligt udstyr, motor, alt hvad man kan ønske sig... og de kan sikkert også skaffe den nemt, men tror bare de skal have 5000+ kr for sådan en motor ... de tager 4500 for en alm. gsi brugt motor ...

• #17   25. jul 2009 Motorimport.dk har en men den er uden gearkasse og ECU derfor køber jeg ikk den, prøver lige dkauto.dk

• #18   2. mar 2010 Nu var jeg faktisk nede forbi synshallen igår for at få svar på det her. En 4AGE 124 hk må GERNE lægges i en corolla e10. den skal bare synes bagefter, og så bliver det skrevet i reg attesten. så kan ingen gøre dig noget:) Så det er LOVLIGT! Den skal bare til syn og ha skrevet konstruktiv ændring i reg attest da det ikke er den originale motor. Dette kan IKKE gøres med 20v!

skal selv igang med at smide en 4age 16v i min e10, så mangler i en nyrenoveret 4afe motor så sig til:)

• #19   2. mar 2010 Okay, det lyder som et sjovt projekt smiley så skal du vel også have tragte og sådan på den eller? man kan jo få alt til sådan en 4age kværn smiley

• #20   2. mar 2010 Dan 8 hk? læs hvad jeg skriver mht hk. en 4afe har ikk 142 hk så vidt jeg ved smiley
    Patrick F: ja det bliver nok noget i den stil. har en go bekendt hvis venner har en gammel ae82 med 200 N/A hk. det ku jo være sjovt:)

• #21   2. mar 2010 den må ha 139,2 hk. har aldrig sdagt den sku ha 200, men det ku være sjovt

• #22   2. mar 2010 og jo 8 hk kan da være en forbedring hvis ens motor alligevel er færdig ik?? Hvad jeg smider sådan en i for vedkommer ikke denne tråd. Ligesåvel som hvad den får af hk?

• #23   2. mar 2010 Dan.

hvis jeg havde haft min corolla endnu, kunne jeg også godt have fundet på at smide sådan en motor i. Synes bare det er en bedre motor end 4afe, og man kan jo få alt til sådan en, hvis man vil lege lidt med det.
    Tror også det er fordi at der skal ske noget lidt andet end bare at smide en 20v'er i. det gør alle jo, så det er der ikke så meget udfordring i mere.

Kommentér på:
konvertering 4afe-4age

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce