{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

sløv {{forumTopicSubject}}

Nogen gange synes jeg min Bora TDI er blevet kanon sløv som om Turboen ikke slår til, hvordan kan det være? har tjekket stikket ved luftfilteret, da den har været taget af før, men det er samme problem, nogen gange tager turboen fat ved 2500 omdringer, men kan huske da jeg købte den af den tog ved véd 1800 ca

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sløv
  • #1   5. jul 2009 har du lagt mærke til om den væser?det kan jo godt være et tryk rør eller en slange der er gået i stykker,der skal ikke meget til.

• #2   5. jul 2009 Hvis der absolut intet ladetryk er, og det begyndte periodisk - Kontroller/udskift vacumslanger. Hvis det ikke hjælper skal du have undersøgt din turbotryksregulator.

• #3   5. jul 2009 tak det vil jeg undersøge smiley

• #4   26. jul 2009 jeg har haft en mekaniker på til at kigge på min turbo slangerne var fine og computeren er der ikke noget i vejen med, har i andre idéer om hvad der kan være galt? ikke sjovt når man er ved at overhæle og turbo'en så står fra smiley

• #5   27. jul 2009 Er den boks tunet? Kontrollerede han fejlkoder på motorstyringen?

• #6   27. jul 2009 nej det er ikke tunet og ja der var ingen fejlkoder smiley

• #7   28. jul 2009 Jeg syntes det er værd at prøve en anden turbotryksregulator! Det er den som regulerer vacum til din turbo, og det har jeg hørt om for UDEN fejlkoder...

• #8   29. jul 2009 det er hver at prøve, hvor sidder den?
    og hvad efekt har det endelig hvis man putter en blowoff ventil på?

• #9   29. jul 2009 På min sider den tæt ved luftfilteret men ved ikke hvor de har smidt den på din smiley Men spørg ved vw når du bestiller en ny. Blowoff ventil er kun til gavn på meget tunede motoror, hvor den lukker ladetrykket ud for at beskytte turboen! Den har ingen efekt på din andet en "pift" smiley

• #10   30. jul 2009 har fået afvide at en af mine bekendte at det kan være en turboventil?
    og hvor sidder den evt?

• #11   2. aug 2009 Turboventil? Er de det vi andre kalder wastegate? I så fald styres denne af vacum fra turbotryksregulatoren! Igen: Kontroller vacumslanger, tyrbotryksregulator og se om wastegate bevægersig når bilen får gas den sider sammen med turboen.

• #12   4. aug 2009 wastegaten sidder på turboen?

• #13   9. aug 2009 jeg spurgte en som forhandler turbo'r
    her er hans svar :

Det jeg vil tro er årsagen til probelemet er at VNT systemet i din turbolader har sat sig fast, det sker ret hyppigt på disse modeller så snart de får lige Km på bagen desværre, og typisk sætter det sig fast i en stilling som gør at bilen på et givent tidspunkt ganske enkelt laver for meget ladetryk i forhold til motorstyring grænse, så går bilen i nødprogram og mister derfor trykket/trækkraften..
    "VNT systemet er opbygget af en masse små spjæld i udstødningshuset på turboladeren, disse spjæld kan åbne og lukke hvilket får turboladeren til at yde maksimal trækkraft afhængigt af omdrejningerne på motoren, ved lave omdrejninger er disse spjæld lukket hvilket giver bilen bundtræk, efterhånden som omdrejningstallet stiger på motoren følger disse spjæld med og lukker mere og mere op indtil de når maksimal ydelse.."
    Der er desværre kun en måde at løse dette "problem" og det er ved at udskifte turboladeren, prisen på turboen er 6.050.-kr inkl. moms.. + evt forsendelse..
    Ved evt bestilling ser jeg gerne du oplyser mig de numre som står på turboens typeplade, da der findes lidt forskellige modeller til din bil er det for at sikre os du får den rette første gang hvis du forstår.. :-))
    En tuning/større turbo er udelukket, dette er en alt for omfattende/besværlig operation af foretage på en Diesel bil desværre..

Med venlig hilsen / Best Regards
    Turbo DK
    Gyldenbjergvej 30
    4840 Nr.alslev
    Phone: +4554400535
    Fax: +4554400530
    Mob: +4530352535
    Mail: post@turbodk.dk
    www.turbodk.dk

• #14   28. sep 2009 jeg ved ikke hvad der er galt med den mere den gør det stadig har skiftet turbo og luftmængtemåleren :S

og den gør det stadig smiley

Kommentér på:
sløv

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce