1.242 visninger
|
Oprettet:
sløv {{forumTopicSubject}}
Nogen gange synes jeg min Bora TDI er blevet kanon sløv som om Turboen ikke slår til, hvordan kan det være? har tjekket stikket ved luftfilteret, da den har været taget af før, men det er samme problem, nogen gange tager turboen fat ved 2500 omdringer, men kan huske da jeg købte den af den tog ved véd 1800 ca
sep 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Biler: 12 Emner: 59 Svar: 813
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 62
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 62
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 62
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
og hvad efekt har det endelig hvis man putter en blowoff ventil på?
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 62
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
og hvor sidder den evt?
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 62
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
her er hans svar :
Det jeg vil tro er årsagen til probelemet er at VNT systemet i din turbolader har sat sig fast, det sker ret hyppigt på disse modeller så snart de får lige Km på bagen desværre, og typisk sætter det sig fast i en stilling som gør at bilen på et givent tidspunkt ganske enkelt laver for meget ladetryk i forhold til motorstyring grænse, så går bilen i nødprogram og mister derfor trykket/trækkraften..
"VNT systemet er opbygget af en masse små spjæld i udstødningshuset på turboladeren, disse spjæld kan åbne og lukke hvilket får turboladeren til at yde maksimal trækkraft afhængigt af omdrejningerne på motoren, ved lave omdrejninger er disse spjæld lukket hvilket giver bilen bundtræk, efterhånden som omdrejningstallet stiger på motoren følger disse spjæld med og lukker mere og mere op indtil de når maksimal ydelse.."
Der er desværre kun en måde at løse dette "problem" og det er ved at udskifte turboladeren, prisen på turboen er 6.050.-kr inkl. moms.. + evt forsendelse..
Ved evt bestilling ser jeg gerne du oplyser mig de numre som står på turboens typeplade, da der findes lidt forskellige modeller til din bil er det for at sikre os du får den rette første gang hvis du forstår.. :-))
En tuning/større turbo er udelukket, dette er en alt for omfattende/besværlig operation af foretage på en Diesel bil desværre..
Med venlig hilsen / Best Regards
Turbo DK
Gyldenbjergvej 30
4840 Nr.alslev
Phone: +4554400535
Fax: +4554400530
Mob: +4530352535
Mail: post@turbodk.dk
www.turbodk.dk
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 15
og den gør det stadig
sløv
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside