{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

? til Skraldemand... {{forumTopicSubject}}

Hvad er reglerne for afhæntning af skraldespanden?

mener såvidt jeg huske:
at den skal stå max 20m fra fortovet.
at der skal være rullevenligt underlag.
Osv...
men ret mig meget gerne...

min står 2m fra fortovet... ca. 15 hvis de vil gå den lange vej omkring hækken langs fliserne..

og aligevel har de valgt ikke at tømme den, blot fordi alle andre på gaden stiller deres ud på fortovet...det har jeg ikke gjort.

Hvem kan jeg klage til?
eller er det mig der husker reglerne forkert, så de rent faktisk har lov til, ikke at tage den.????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? til Skraldemand...
  • #1   22. jul 2009 Det jeg ved de har af krav i skærbæk er at den skal stå på fliser og skal rulle på fliser så skal de hente den..

• #2   22. jul 2009 Kontakt dit renovations selskab og bed dem forklare reglerne for afhenting, og fortæl dem så om din sag. Hvis det ikke hjælper så tag kontakt til din kommune. De springer altid over hvor gæret er lavest.
    Man kan os se reglerne for afhentning inden på din kommunes hjemmeside under MIljø.
    Kommunen kan jo går videre med det og udbetale en bøde til dem. Man skal ikke finde sig i noget.
    Håber du finder en løsning.

• #3   22. jul 2009 Man mente ikke man kunne komme ud mellem hækken og min lastbil.. så man havde ladet den stå.. men jeg fik fat i forsyningsfirmaet, og nu tager de den på vejen hjem, hvis jeg stillede den ud.

• #4   22. jul 2009 Det kan os ske de har glemt den. Men ellers ska den stå MAX 20 meter fra vejen af og være på rulle venligt underlag.

• #5   22. jul 2009 i Haderslev komunne skal der være :

max 10% stigning fra eller til vejen.
    be- / oplyst ved skraldespandens placering.
    Fast underlag,
    (græs, sand, småsten, Grus af en hver art, herunder stabilgrus, er IKKE fast underlag)
    max 20m
    Håndtag skal vende mod vejen.

desuden skal der være saltet eller sandet i perioder med sne.
    (så du skal ud inden de kommer og skovle sne...)

Så jo reglerne er MEGET simple.... eller noget. smiley

• #7   22. jul 2009 jeg mener du skal ringe til kommunen og sige det . det vist nok dem som står for det . men du kan self os ringe til renovations selskab og sige det til dem .

• #8   23. jul 2009 Dårlige undskyldninger har de nok af. De har sikkert ikke engang kigget ordenligt efter. Men bare sprunget over hvor det var lettest. Men fint at de gad hente den alligevel. Så fremover sætter du den bare som de vil ha det, og så der ikke bøvl med dem.
    Der er os nogle af renovationsselskaberne der er helt i hampen, de gør alt for at slippe. Blandt andet HCS. Men det gør de jo med alt hvad de laver. smiley

Kommentér på:
? til Skraldemand...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce