{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

A/C problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Har lige testet mit klima anlæg og synes ikke rigtigt det køler. Nu kender jeg ikke super meget til A/C systemer men har tjekket nogle ting.

Når jeg tænder for A/C så starter der en blæser på køleren og jeg kan også høre et lille klik og så kan jeg se at kompressoren begynder at køre efter klikket. Men det køler stadig ikke. Er der nogen der kan guide mig lidt her?

/uzi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A/C problemer
  • #1   30. jul 2009 Har den kølet ordenligt ned på noget tidspunkt? Eller har den altid været sådan siden du købte den?

  • #2   30. jul 2009 Jeg har lige købt den, har kun haft den en uge. Og der har det ikke virket.

    Har lige været ude og teste igen da jeg fandt ud af at der er et glas man kan kigge ned i. Jeg kan se skum og bobler og jf. manualen skulle det betyde at der mangler væske??

    /uzi


  • #3   30. jul 2009 Der er sådan nogle alu rør, som går langs med den højre side af motorrummet med grønne plastic hætter på (hvis de stadig er der). Under de hætter er der en lille pind. Tryk hurtigt og let på en af de pinde. Hvis der kommer luft med tryk ud af dem, så er der freon nok i den. Hvis der ikke sker en skid og luften siver langsomt ud, så er dit anlæg utæt...

  • #4   30. jul 2009 Har lige været ude og teste ved at trykke på begge pinde og der er tryk på. Så feron er der på anlægget. Hvad kan det så være?

  • #5   30. jul 2009 Det er så ikke så godt, så kan problemet ligge ret mange steder... Jeg har haft flere problemer med A/C, selvom det hele så fint ud... I den ene situation, så var det selve kompressoren, der var gået og skulle skiftes. I den anden, så var der en føler, som sidder inde i fordamperen bag handskerummet, som sad åbenbart fast. Den skulle have et slag, så virkede den igen... Måske skulle du prøve med det først...

  • #6   30. jul 2009 Nedtur....

    Læste lige i manualen omkring en photo sensor som sidder oppe ved foruden. Har prøvet at teste den ved at ligge en hånd over men der sker ikke en skid. Kan det måske have noget med det at gøre?


  • #7   30. jul 2009 en anden ting jeg har lagt mærke til er at når jeg starter A/C og tænder for blæseren på "1", så kan man høre en svag shhhhh lyd inde i bilen. lige så snart man slukker for A/C så fader den stille og roligt ud i løbet af 2-3 sek. Er det normalt?

  • #8   28. aug 2009 Så fik jeg fixet mit A/C. Der var R143a gas der manglede. Der var kun 200g på anlægget, så fik det fyldt op til 700g.

    Synes dog at den køler bedre når bilen køre end når den står stille i tomgang. Er det normalt??


  • #9   28. aug 2009 Har de tjekket for utætheder samtidigt? For hvis det gasen manglede, så er det næsten 100% at anlægget er utæt et eller andet sted...

    De plejer at køle ligeså godt i tomgang som under kørslen. Det eneste tidspunkt de køler dårligt, er når motoren bliver belastet for meget (oppe i røde felt osv...)


  • #10   29. aug 2009 Systemet blev tryk prøvet og vacum testet. Da vi lavede testen første gang fra der problemer med vacum testen. Men efter vi tryk prøvede systemet så var der ingen problemer. Tryk prøven gik perfekt og vacum testen var og perfekt. Vi har kommet spore middel i den for at holde øje med om den taber noget igen.

    Men hvorfor kan det være at den ikke køler godt i tomgang?? Faktisk så efter vi havde fyldt anlægget op så kunne vi ikke få det til at fungere da den bare ikke vilde køle. Vi prøvede alle mulige ting, men droppede det til sidst. Da jeg så kørte hjem begyndte den er at køle som den skulle. Men bemærkede så at når den stod i tomgang så kølede den en anelse mindre end når den kørte.


Kommentér på:
A/C problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce