{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.493 visninger | Oprettet:

tunning/motor sprøgsmål.. {{forumTopicSubject}}

hva er jeres erfaring inden for tunning af b20 motor...??? hva holder de til, hvilke dele skal skiftes/forstærkes... og så lige par tekniske spørgsmål:

hvor køber man samlet nye weber karb henne? har set nogle har dem i chrom kan de købes eller er det noget man selv for gjort?

nogle der ved hvor sådan en her købes http://www.123ignition.nl/brand/images/123bo4.jpg

nogle der ved om det her et stk pris eller for 4stk
"VEVSTAKE B18/B20/B30 t o m 1973 Lättad ca 100g för 22mm kolvbult. Högglanspolerade. 350426 1330:- "

håber nogle kan byde ind med noget....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tunning/motor sprøgsmål..
  • #1   13. aug 2009 taj jeg ved de kan holde til meget og jeg kender til tuning i grove træk
    men jeg lytter lige med her smiley


  • #2   13. aug 2009 jeg ved at sådan noget som fiber hjulene ik holder til meget mere end 150hk og at standart koblingen kan tage ca. 350nm

  • #3   14. aug 2009 Det vildeste jeg har prøvet med en B20, er det jeg lavede på amazonen, prisen du har er stk. jeg ved at dybbro i Århus har nye weber caburator ellers er det kg-trimning (S) der også har nye til okay priser, en B20 begynder at toppe ved 220 HK på sug, skal man højere op er det turbo eller kompressor mv. Jeg vil foreslå dig at du finder ud af hvad du har til rådighed af kr. og øre, og så ud fra det se på om det kan betale sig at voldtune B20 eller ligge en anden i.
    For det andet er der to måder at tune på enten omdrejninger eller kubik.
    Amerikanerne tuner med omd. svenskere med kubik.



  • #4   14. aug 2009 Der er bund kan komme op på ca 3,0 (større stempler og en anden krumtap andre plejlstænger mv. toppen kan portes en hel del men skal den helt op så skal ventilerne flyttes.(se KG- steg 1-4+), ind og uds. manifoldene skal også ændres, og knasten er bestemmende for omd. villigheden og momentet.lyftere og stødstænger kan også lettes . så kommer alt det andet kobling, gear mv. jef brugte en gearkasse fra en BV202 følger fint med til 200 + kobling kan stadig købes ved lukas og andre som også følger med.
    Endelig er der en meget billig måde at få flere HK på afvej og let så meget som muligt i motoren, en std B230 K kan ved denne process komme op på små 200 HK, std 112 HK.
    strømfordeler her skal du finde en fra en 240 fra 1975 med B20 den passer perfekt til en tunet B20.lumatronik i england laver elektronisk tænding til denne(se Ama).

    venligst Adrian


  • #5   14. aug 2009 start med at kigge lidt i kataloget fra KG.

    http://www.kgtrimning.com/katalogE.htm

    Her kan du få indblik i prislejet om ikke andet, (det svenske krone er nede).


  • #6   16. aug 2009 har tunet meget på B18 og B20 motorer disse motorer er meget stærke ,skift knastaksel og nye løftere til en såkaldtb F knast høvl ca 2mm af topstykket (gir mere kompration) monter en eller to dobbelt weber kaburatorer samt en 2" udstødning. Så får du mere skub i den.

    har aldrig haft problemmer med kobling el.fiberhjul ikke kunne holde.
    Håber det kan hjælpe dig. kenneth


  • #7   16. aug 2009 har kigget hos KG men kunne ik finde nogle priser på en hel karb kun stump for stump...

  • #8   17. aug 2009 ved ikke om det er i stumper men der er da nået på side 46.

    ellers kan jeg varmt anbefale karburatoren på side 51, den opret stående 36/36 Weber.

    Det er en register karburator, hvilket vil sige den både kan køres almindeligt, men man kan også hente op mod 140 hk ud af den.

    Nu ved jeg ikke lige hvad målet er, men jeg har 2,2L B20 planet top, 36/36 Weber. det funger ganske fornuftigt smiley

    Den kan da overraske de fleste smiley

    Jeg har også gjort et par tiltag for styrke motoren lidt, bl.a. det tidligere omtalte Fiberhjul er skiftet til et stål sæt, det lyder indtil det er kørt til som en kompressor, men det går over efter de første par tusind kilometer.
    Jeg har også høj volumen oliepumpe, det skulle sikre en bedre smørring og derved lidt længere levetid på plejlejerne.

    Hvis du går igang med en større omgang kan jeg anbefale at få stillet karburatorene af en der har styr på det. havde en lidt bitter oplevelse med første borring. her kørte jeg med forkerte nåle i mine SU karburatorer, hvilket resulterede i en benzinskylning af cylinderne. dvs. overskud af benzin som skyller oliefilmen af cylindervæggen, og så holdt den borring kun 7000 km.

    held og lykke med projekterne, og husk at lægge billeder op.


  • #9   17. aug 2009 hov jeg glemte helt knast, har haft R - knast i, det var sjovt. men irriterende i længden når man bruger den til daglig kørsel.

    Så nu har jeg en D-knast i, den er ganske fornuftig. den har selvfølgelig ikke så meget i toppen som en R knast, men den trækker hele vejen. og så har den også en bedre motor gang i det hele taget.

    Jeg har også kørt med C knast, men den er kedeligere end D knasten.

    Hvis man alligevel bruger pengene så snak med KG hvad de anbefaler, De har en smule erfaringer og svar gerne på spørgmål. jeg tror jeg skal prøve en af deres knaster næste gang.


  • #10   17. aug 2009 R knasten er alt for vild den går jo som en fiskekutter i motor


    jeg har kørt meget med en F knast ,god motor gang + trækker bare rigtig godt.


  • #11   17. aug 2009 Hvis der er nogen der har erfaringer med KG knaster ville jeg da egentlig gerne hører om de er pengene værd??

  • #12   18. aug 2009 Spørg salling carport trimning de bruger kg knaster, jeg har altid brugt wichman og volvo r-sport.

    venligst Adrian


  • #13   18. aug 2009 har du links til nogle af de du nævner her?

Kommentér på:
tunning/motor sprøgsmål..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce