{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Holde på Varmen {{forumTopicSubject}}

Nu har langt om længe fået fundet og købt min køre 2.3 20V (7a 170hk) Quattro, Coupé
Da jeg hentede den lagde jeg godt mærke til at den havede problemer med at holde på varmen på motorvejen og den lå lige på omk 95 når blæseren starter.

Problemet er, at på motorvejen falder den helt ned i 50/60 grader, hvis man køre de 140, hvis man holder sig på de 110 en smule højer omk de 70 grader.

Da jeg kom hjem var jeg jo ikke i tvivl om den lige skulle have en ny termostat, så det fik den, men underlidt nok hjalp det ikke noget smiley
Og efter det er blevet koldt om morgenen er det slet ik blevet bedre.
Skal siges der kommer varme i bilen, væsken er lige blevet skiftet og systemet udluftet begge steder.

Næste operation er dog tandrem, vandpumpe og ventilløfter, og så får den nogle nye vand temp. sensor.

Men tror i det er der fejlen ligger?
Min har 2 køler montert orginalt, den der står ved siden af motoreren og en lille en foran tandrems dækslet.

Eller er gode ideer velkommen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holde på Varmen
  • #1   16. okt 2009 Har du købt en termostat fra "triskan"?

  • #2   16. okt 2009 Hmm købte den ved FTZ, og ja tror faktisk det er en Triscan termostat.
    Plejer nu ikke have problemer med dem, men en gang skal da være den første, nogle kendte problemer der da ?


  • #3   16. okt 2009 Triscan kan IKKE lave termostater, har prøvet dem mange gange efterhånden, hver gang man møder en ny sælger skal man til og overbevise dem igen...

    Køb en original så er dit problem garanteret løst.


  • #4   17. okt 2009 Jeg køre med en facet thermostat på min. Den ligger på 81-82 grader på motorvejen. Og 85-88grader ved landevej. Bykørsel/kø ca. 88-92. Hvilket skulle være normalt. det er så godt nok en NG motor.. Men syntes det er noget lavet..

  • #5   21. okt 2009 Har nu skiftet ud med en Orginal Termostat, det var desværrer pengene lige ud af vinduet smiley

    Tror lige jeg skifter diverse vand temp føler, og ser om det hjælper.


  • #6   21. okt 2009 Hvordan gør du når du lufter systemet ud?

    Ellers tag et multimeter og se om modstanden på vandtemp. føler variere modstanden når den varmes op..


  • #7   21. okt 2009 Min har 2 udluftnings steder, en oven op køleren, og en i toppen af slangen ind til varme app.
    Det er faktisk lidt bøvlet at lufte dem ud.
    Åbner den i køleren, og fylder i indtil den er fyldt, derefter, starter jeg bilen, uden låget, lader den blive driftvarm, og så smider jeg låget på, for uden låget kan du ikke udlufte den i slangen til varme app.
    Når det så er udluftet, lufter jeg så køleren ud igen, da der åbenbart så også gemmer sig lidt luft der.

    Temp følerne er så billige, det er hurtig og nemmer at skifte dem, i stedet for at slås med at udmåle smiley


  • #8   21. okt 2009 Hmm.. Lyder ganske rigtigt, nogen mener dog den skal helt op og tænde blæseren før man udlufter dvs. 95grader.. Men thermostaten er fuld åben ved de der 87-88 grader og starter vist sin åbning ved 81 grader. Så det må være en føler.. Husk at pakringen ikke må have de store skavanker eller smudsning..

  • #9   21. okt 2009 Kontroler også følgende: bag på køleblæser-rammen sidder vist nogle flapper i bunden som åbner når der er luftstrøm gennem ribberne se om de er der sidder rigtigt kan have invirkning på flowet over køleren. Og du har også fuld knald på varmen når du udlufter?

  • #10   21. okt 2009 For at bekræfte at din føler er dårlig så prøv at klistre et stege thermometer til den øverste varme slange..

  • #11   21. okt 2009 Ja ja smiley Alt er efter bogen, næsten ligesom på min forrige B4.

    Det underlige er bare, at her, bliver den så meget kold, en smule ville ikke undre mig, men det her, gør faktsk langture umulige.

    En sjov side note, er at min (også en B3 Coupe) 2.8 V6'er gør precis det samme, og de er købt i hver sin ende af danmark, inden for samme uge smiley


  • #12   21. okt 2009 Altså min ligger på 80-82 grader på motorvejen..

    Sys også 70 som max er meget lidt. Og alle skjolde til luftguide er der top/sider osv..

    Og din olietemp er ok ik?


  • #13   21. okt 2009 Jo jo, alt andet er fint, det er kun selve varmen den ikke kan holde, det er precis som der slet ingen termostat var i

Kommentér på:
Holde på Varmen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce